יצא מהדת חזר לכפר והתחתן עם דרוזית
חוק המעמד האישי הדרוזי לא מאפשר כניסה לדת הדרוזית וכל מי שחרג מחוקי הדת לא יכול לחזור לכפר, איך יתכן שבתי הדין הדרוזיים לא יכולים למנוע חתונה בין זוג, שהגבר ניהל חיי נישואין עם אישה לא דרוזית, חושפים לראשונה.
רבים הסיפורים על גברים דרוזים שהיו נשואים עם זרות מחוץ לעדה, חלקם הביא לעולם ילדים מנשואים אלה, מסיבות שונות אותם גברים חזרו לכפר והתחתנו עם דרוזיות, לבתי הדין הדרוזיים אין סמכות למנוע חתונה כאשר זוג מבקש להינשא.
מה שייחד את בני העדה הדרוזית במשך דורות, זה השמירה על טוהר הגזע של האבא והאמא הדרוזים, שנישאו יחד והמשיכו לא להתבולל, הם לא התחתנו עם עדות אחרות.
פעם כל מי שהחליט לחיות עם בן זוג לא מהדת הדרוזית, לא הייתה לו שום אפשרות לחזור יותר לכפר, לעומת היום שבכפרים מסוימים הגבר מושך לכפר את החברה שלו מחבר העמים או ממקומות אחרים ומשכן אותה בבית עם אמו, במקרים נוספים הגבר חוזר לכפר, מבקש להתחתן ובלי שום בעיה מחתנים אותו.
בעבר הרחוק היו סיפורים על נשים וגברים שבעל כורחן היו חייבים להיות במצב של נשואין וחיו עם בן זוג לא דרוזי, אותם אנשים לא חיו בכפר וניתקו קשרים עם המשפחות שלהם.
חוקי המעמד האישי של הדת הדרוזית בנויים על חוקי אלאמיר אלסייד עבדאללה אלתנוכי שחי בלבנון, בתי הדין הדרוזיים בישראל הולכים לפי חוקים אלה, כך היה מאז ועד יום זה, אבל מילה אחת לא נכתבה בחוקים אלה על מצב בו גבר היה נשוי עם אישה לא דרוזית וחזר ונשא אישה דרוזית, כנראה זה נבע מכך שאותם מחוקקים היו להם סיפורים כאלה, והם העדיפו להתעלם מהסוגיה הזו.
בעדה הדרוזית יש הרבה חילוקי דעות ודנים בעניין, האם צריך לקבל חזרה או לא לקבל אדם שהיה במערכת יחסים עם בן זוג לא דרוזי, יש הרבה כעס בקרב חלק מאנשי הדת, הדיון רק בתחילתו.
עד היום מי שחזר לכפר והתחתן אלה היו רק גברים.
על פי חוק בתי הדין הדרוזיים חייבים לחתן אדם שההורים שלו דרוזים, בסוגייה הזו של דרוזי שחי עם לא דרוזית וחוזר ומתחתן עם דרוזית, בקרב רבים מאנשי הדת זה לא מקובל.
הרבה שאלות עולות בסוגיה זו, איך במשך דורות הדרוזים התבקשו לא להתחתן עם זרים וכאשר זה קורה הנוסחה משתנה?, בנוסף לחוק מי הוא דרוזי? שאומר ברגע שדרוזי החליט להתחתן עם זרה הוא הפסיק להיות דרוזי, אז מה השתנה עכשיו?
גבר שחוזר לאחר שנים שכבר יש לו ילדים מנישואים מעורבים וכעת יש לו ילדים מהאישה הדרוזית, מה מעמדה של אותה משפחה בחברה ומבחינה דתית חוקתית?
חוק המעמד האישי של הדרוזים שנכתב בלבנון ביסודו ועובד בבתי הדין הדרוזיים בישראל, מתעלם מסוגיה זו.
כמה קשה שכולם יודעים על מעמדו של אותו אדם שחוזר בחוצפה ועומד להתחתן עם דרוזית, כאשר במשך שנים רבות חי עם מישהי לא דרוזית ובית הדין לא יכול למנוע את זה. במקרים בודדים בלבד מכובדי משפחות מנעו בכוח חתונה מסוג זה.
זו סתירה לפנים של חוקי העדה הדרוזית.