למה בתי הספר הדרוזים לא מכניסים את המגמה לתחבורה מתקדמת?

עדן ניסים מפמ"ר הוראת המגמה לתחבורה מתקדמת במשרד החינוך, בשיחה לפורטל הכרמל והצפון על המגמה שיכולה לשנות עתיד הצעיר והצעירה הדרוזים, עד כמה המגמה חסרה בבתי ספר דרוזים, אולי מערכת החינוך הישובי וועדי הורים יתעוררו. לדברים.

18.10.2020 מאת: חלא חלבי
למה בתי הספר הדרוזים לא מכניסים את המגמה לתחבורה מתקדמת?

תמונה של רונן לוי יו"ר איגוד המוסכים, עדן ניסים מפמ"ר הוראת המגמה לתחבורה במשרד החינוך

 

עדן ניסים:"בשני מגזרים הדרוזי והחרדי אין את מגמת רכב בבתי ספר, בשל היותי מחובר מאוד לחברה הדרוזית מאחר והייתי בבית ספר כדורי מעל 30 שנה והכרתי מקרוב את החברה הדרוזים, פניתי לאייל והבה מדאלית אל כרמל ואמרתי שנראה מוזר שאין את המגמה הזו במגזר, בימים אלה אנחנו יחד עובדים חזק על הכנסת הנושא לבתי ספר הדרוזים".

"מגמת אוטו-טק שמיועדת לתלמידי חמש יחידות מתמטיקה ואנגלית, תתמקד ברכב האוטונומי, וצופים שבעוד חמש שנים ינועו בכבישי הארץ מכוניות בלי נהג".

"עד לפני שנה היו בישראל 250 מפעלי הייטק, שמייצרים את החידושים לעולם הרכב ליצרנים, היום יש כבר 450 מפעלים כאלה".

עדן ניסים:"בעשור האחרון מתרחשת מהפכה טכנולוגית בעולם התחבורה המתקדמת עם מיקוד של טכנולוגיית היי טק ופיתוחים פורצי דרך שהעניקו קפיצת דרך משמעותית לתחום שהפך להיות במרכז הפיתוחים הטכנולוגיים העולמיים".

עדן ניסים:"לפני כשנתיים הוקמה המגמה לתחבורה מתקדמת במטרה לתת מענה חינוכי טכנולוגי בהלימה לקידמה המואצת בתחום האוטומוטיבי הנחשק. כלי הרכב העכשוויים והעתידיים עתירי אלקטרוניקה ומחשוב, כאשר המגמה ההולכת וגוברת היא להפוך את הרכב לאוטונומי יותר ויותר, כלומר מרכב הנשלט על ידי נהג לרכב חכם המפוקח על ידי נהג. כמו כן המערכות הולכות והופכות למתוחכמות יותר ויותר מערכות עתירות חיישנים ומערכות בקרה ממוחשבות ובמסגרת הגאווה הלאומית הישראלית שמרבית חברות ההיי טק והסטארטאפ העוסקות בכך מקורן בארץ וקיים שיתוף פעולה עם המגמה כמו גם עם עולם התעשייה של מרכזי הרכב, היבואנים , מרכזי חקר אקדמיים וצה"ל".

 

 

עדן ניסים:"עד היום היתה מגמת התמחות בתוך מגמת מכונות, אבל בעולם של הטכנולוגיה זו חזית הטכנולוגיה העולמית, תחבורה חכמה ומתקדמת ולשם אנחנו מכוונים לעולם ההייטק, יש לנו תכניות לימוד חדשות שרצות בכל בתי הספר בארץ, לגילאי תיכון י י"א ו-י"ב לימודי בגרות ב 70 בתי ספר בארץ ולימודים על תיכוניים שמלמדים ב 14 מכללות שזה טכנאים הנדסאים".

עדן ניסים:"התלמידים עוברים לימודים והכשרה ע"י צוות מקצועי שהוכשר למשימה, בעיקר יוצאי צבא מחיל הטכנולוגיה, מאחר והתחברתי למדור פרישה מצה"ל, אנחנו מעבירים אותם השתלמות מיוחדת במימון משרד החינוך, יש לי לא מעט כוח אדם איכותי שמתגבר את המגמה הזו, השנה למרות הקורונה, המורים שלנו עברו 11 השתלמויות. מה שמיוחד שיש לנו גם בנות שלומדות במגמה".

עדן ניסים:"עד היום הייתה בקשה מכפר בוקעתה ומעוד כמה מקומות למגמה שלנו, אנחנו רוצים להיכנס לשני בתי ספר דרוזים, זו יכולה להיות הצלחה מצוינת, מה עוד אני התחברתי לראש החוג לתחבורה חכמה בטכניון, אנחנו ניתן לתלמידים שלנו האפשרות ללמוד בטכניון, יש שיתופי פעולה בהרבה תחומים, עם אוניברסיטאות בעולם, למשל עם יבואני הרכב, והם מאוד מעוניינים שמגמה זו תתפתח במערכת החינוך".

 

עדן ניסים

מטרות הלימודים להעניק לתלמידים כלים למימוש עצמי תוך פיתוח מצוינות בתחום הטכנולוגי עם סביבה ותכני לימוד מרתקים ובהלימה לקידמה בעולם הייטק.

להכשיר בוגרים העומדים בתנאי הקבלה להמשך לימודים טכנולוגיים ואקדמיים במכללות ובמוסדות להשכלה גבוהה. 

לפתח בקרב הלומד חשיבה יצירתית תוך הנעה לשיפור ופיתוח מערכות מתקדמות ונדרשות בתחבורה מתקדמת תוך חיזוק טווח רחב של כישורי חשיבה מסדר גבוה ומיומנויות מוטות עתיד.

יש בכוחה של התכנית לפתח מערכת המאפשרת להתפתח במסלולי ההסמכה המקצועית מכל הרמות, מענה לצרכים המאופיינים על ידי המדינה, התעשייה, המשק וצה"ל, המערכת תאפשר עדכונים ופיתוח הטכנולוגיה המתקדמת בארץ ובעולם.

מטרות חינוכיות ערכיות ​בוגרי המגמה יהיו אנשים בעלי היכולות של מקצוע מדעי פיסיקה, כימיה, ביולוגיה, מדע וטכנולוגיה לכל.

 

עדן ניסים:"יש לנו את כל האנרגיות להביא את המגמה הזו לחזית ההוראה במדינת ישראל".

 

 

 

תגובות

מומלצים