מה המשותף בין הישאם אבוריא לדני ירון

הישאם אבוריא, מסחנין רב סרן במיל, מוביל את ארגון ברית ערבית הפועל לשילוב מוסלמית בחברה הישראלית ומעודד גיוס לצה"ל, דני ירון מנהל הקונסבטוריון בעכו, מוסד בן 900 תלמידים מכל המגזרים, לדברים.

17.08.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה המשותף בין הישאם אבוריא לדני ירון

מה משותף למנהל ארגון הברית הערבית ולמנהל הקונסרבטוריון בעכו?, 

הישאם אבוריא, 35, תושב סחנין הוא קצין צה"ל בדרגת רב סרן, הקצין הערבי המוסלמי, שאינו בדואי, הראשון והיחיד בצה"ל, אבוריא שהשתחרר לא מכבר מצה"ל, מנהל עתה את ארגון 'ברית ערבית' הפועל לשילוב החברה הערבית מוסלמית בחברה הישראלית ומעודד גיוס לצה"ל.

דני ירון הוא מנהל הקונסבטוריון בעכו, מוסד בן 900 תלמידים מכל המגזרים, יהודים, מוסלמים ונוצרים, דתיים וחילוניים.

מה משותף להישאם ודני, המגיעים מרקעים ותחומים שונים כל כך? השניים הם בוגרי התוכנית לתואר שני בניהול ובארגון מערכות חינוך במכללת אורנים.

בתוכנית המכשירה אנשי ניהול, כמו מנהלי בתי ספר, רכזים פדגוגים, מורים בדרגות בכירות ותפקידי מפתח ניהוליים נוספים במוסדות חינוך פורמליים וחברתיים-קהילתיים, ישנו דגש רב על חשיבה מערכתית ורחבה, הנדרשת על מנת לנהל מוסדות חינוכיים ולהצעידם אל עבר העתיד, תוך מחשבה מעמיקה על צרכי התלמידים.

אומר דני ירון: "ההחלטה ללמוד בתוכנית נבעה מצורך אישי להבין כיצד מנהלים מוסד חינוכי מורכב כל כך, בעל זהויות ותרבויות שונות. שאלות רבות עלו בתחילת עבודתי: כיצד מורים ותיקים מהעלייה הרוסית יכולים ללמד מוסיקה ערבית? מהו החזון של המקום? איזה סוג של מנהיגות נדרשת כדי לנהל את  הקונסרבטוריון? האם נדרש מנהל או מנהיג כדי להוביל את המוסד? כיצד יוצרים אקלים בית ספרי נאות וכיצד ניתן, אם בכלל ליצור שינוי ארגוני וחינוכי לכיוון של חינוך לרב-תרבותיות? כיום ברור לי עד כמה הלימודים פקחו את עיני. מאז סיום לימודי - כל יום מפגיש אותי עם פרק אחר שלמדתי".

"האופציה ללמוד תואר שלישי באוניברסיטה הייתה קיימת ואף נבדקה על ידי. למרות זאת החלטתי ש"אורנים זה הבית האקדמי שלי", ואני מודה לראשת התוכנית פרופ' לילך לב ארי וצוות המורים המסור על חוויה פורצת דרך עבורי אשר אפשרה לי להבין את עולם הניהול והמנהיגות במציאות  רב-תרבותית כל כך מורכבת."

ומוסיפה אורנה ויצ'י, שסיימה את התוכנית רק השנה: "התוכנית סיעה לי בהבנת החשיבות של מנהל בית הספר כמנהיג חינוכי, למדנו על סגנונות ניהול שונים, על ניהול צוותים והעמקנו בחשיבות החזון החינוכי, התוכנית חשובה ומומלצת לכל מחנך שחושב להתמודד בתפקיד ניהולי."

מסבירה פרופ' לב ארי: "התכנית מכוונת לבנייה ופיתוח של זהות מנהיגותית, המובילה ראייה מערכתית רחבה, שקושרת ומלכדת את כלל הפעילויות החינוכיות  של העוסקים בתחום.

מנהיגות כזאת תדע ליצור שפה משותפת בין כל חברי הצוות החינוכי, תדע להלהיב אותם לקראת אתגרים חינוכיים, תספק להם השראה וחזון, ותצליח להניע ולהוביל למימוש יכולות מקצועיות מתוך מחויבות ערכית-חינוכית ברורה.

במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים לתפיסה ניהולית מנהיגותית שאינה נכנעת לאילוצים הארגוניים, ומובילה לפריצת דרך בתפיסת גבולות הארגון ולהעמדת אופציות חשיבה ופעולה חדשות המובילות למימוש מטרות ויעדים הלכה למעשה".

 

תגובות

מומלצים