משרד החינוך מרחיב את שעות הפעילות הגופנית

דמות הבוגר בחינוך הגופני כמו כל מקצוע אחר, נע על 3 צירים, ידע, מיומנויות וערכים, ידע מקיף על גוף האדם בשעת מאמץ וכיצד להתאמן נכון, מיומנויות, מוטוריות, נוירו-פיזיולוגיות, בהתאם לגילאי התלמידים, וערכים של שיתוף פעולה בצוות, הגינות בספורט וחשיבות שימור אורח חיים פעיל ובריא.

19.11.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משרד החינוך מרחיב את שעות הפעילות הגופנית

 

כמו כל תחום דעת אחר, את שלושת הצירים הללו הטעמנו בתכנית לימודים רב שנתית, החל מגיל הגן ועד לכיתה י"ב. 

גן עד כיתה ב': משחק, תנועה, פיתוח מודעות למרחב האישי והתמצאות במרחב.

ג'-ו': יסודות הכושר הגופני, אהבת משחק, חיזוק הגינות בספורט, פיתוח מיומנויות מוטוריות, ושליטה ראשונית בענף ספורט כלשהו.

ז'-ט': כושר גופני, תחרותיות והגינות בספורט, מיומנויות מוטוריות ויישומן במשחק, עבודת צוות ושוויון הזדמנויות.

י'-י"ב: אחריות אישית לפעילות גופנית, חיזוק היכולות הגופניות ופיתוח הרגלי צפייה נאותים באירועי ספורט.

ממחקר בינלאומי שנערך המחקר מלמד שמחצית מתלמיד היסודי לא משתתפים בפעילות גופנית באופן קבוע, ונתון זה הולך וגדל ככל שעולה שכבת הגיל.

בעקבות כך נקבע שבתי הספר *יוסיפו 90 דקות בשבוע של פעילות גופנית, מכל הסוגים: בהפסקות, בשיעור, בטיולים, בטקסים, והוספת טורנירים בבתי הספר.

מנהל המחוז, ד"ר סער הראל:"בעשור האחרון ממצאי הספרות המחקרית חושפים תרבות פנאי פסיבית, ירידה בזמן המוקדש לפעילות הגופנית לצד עלייה במשקל בקרב ילדים ומתבגרים. לנוכח הנתונים הללו, הציב משרד החינוך את הגברת הפעילות הגופנית והחינוך לתזונה נבונה בקרב תלמידי ישראל כמשימה לאומית".

ד"ר סער הראל:"לפעילות גופנית יתרונות רבים לחיזוק ולשיפור הבריאות הפיזית, החברתית, הרגשית והנפשית. תכנית זו מהווה מדריך מעשי לשילוב 90 דקות נוספות של פעילות גופנית בשבוע לתלמידים בבית הספר, מטרת התכנית לקדם אורח חיים בריא ופעיל והיא מהווה מדריך מעשי לשילוב 90 דקות נוספות של פעילות גופנית בשבוע, מעבר ל-2 שעות שבועיות בחינוך גופני לתלמידים בבית הספר".

קישור לדף

 

תגובות

מומלצים