עלייה משמעותית במספר הסטודנטים

מספר הסטודנטים החדשים לתואר ראשון גדל ב-16% מ-54,653 ל-63,304, תוספת של 8,650 סטודנטים. מספר הסטודנטים החדשים לתואר שני גדל ב-17% מ-26,194 ל-30,632, תוספת של 4,450 סטודנטים. הגידול במערכת בסה"כ עומד על 8%, מ-311,720 סטודנטים בתש"ף ל-335,360 בתשפ"א.

27.08.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עלייה משמעותית במספר הסטודנטים

תמונה של המכללה האקדמית גליל מערבי

 

 

לפי ניתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 

 

שנת הלימודים האקדמית תשפ"א 2020/21 בסימן מגפת הקורונה עלייה משמעותית במספר הסטודנטים, שנת הלימודים מתאפיינת בגידול משמעותי ויוצא דופן במספרי הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה.

 

העליות יוצאות הדופן הללו התרחשו למרות שנת הקורונה ואולי אף בזכותה. דהיינו, ההנחה היא שחלק מהגידול נובע משהייה של סטודנטים פוטנציאליים בארץ.

 

יחד עם זאת, מדובר בקיומה של שנת לימודים מאתגרת שרובה התקיימה בלמידה מרחוק. המערכת האקדמית ראויה להבעת אמון ולהערכה רבה על כך שעמדה באתגר הגדול בהצלחה ראויה לשבח ואפשרה לקיים את שנת הלימודים תשפ"א ולסיימה בהצלחה רבה!

 

יותר משליש מהגידול במספר הסטודנטים החדשים לתואר ראשון במוסדות המתוקצבים על ידי ות"ת התרכז בלימודי הנדסה או מתמטיקה ומדעי המחשב - תחומים נדרשים בשוק התעסוקה. 27% התרכז במדעי החברה, 11% - במדעים הביולוגים וחקלאות ו-10% - במינהל עסקים.

 

העלייה במספר הסטודנטים החדשים לתואר ראשון התרכזה במיוחד בגילים 24-21, כך שבשנת תשפ"א הייתה תוספת של 6,180 סטודנטים (גידול של 25%) בגילים אלו בהשוואה לשנה הקודמת.

 

עלייה גבוהה במספרי הסטודנטים החדשים נרשמה במכללות האקדמיות (17% בתואר ראשון ו-25% בתואר שני), ובמיוחד במכללות שאינן מתוקצבות (20% בתואר ראשון ו-29% בתואר שני).

 

למכללות האקדמיות חשיבות רבה בהנגשת ההשכלה הגבוהה, והיא באה לידי ביטוי גם בכך שבמכללות המתוקצבות 53% מהסטודנטים לתואר ראשון ו-48% מהסטודנטים לתואר שני הם דור ראשון להשכלה גבוהה. במכללות האקדמיות הלא מתוקצבות האחוזים אף גבוהים יותר (57% ו-58%, בהתאמה).​

 

 

תגובות

מומלצים