שיך מוהנא פארס הציג את התכנית לשיפור איכות הוראת המתמטיקה

בכנס משותף למשרד החינוך גופים וחברות הייטק, הציג שיך מוהנא פארס ההמונה על החינוך הדרוזי והצ'רקסי והאחראי על תחום המצוינות במתמטיקה ומדעים במשרד החינוך, את תכנית המשרד לשפר את איכות הוראת המדעים והמתמטיקה.

22.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיך מוהנא פארס הציג את התכנית לשיפור איכות הוראת המתמטיקה

מנכ"לית משרד החינוך על רקע הרפורמה בפסיכומטרי: "תכנית מתמטיקה תחילה בבתי הספר היא המפתח להצלחת הרפורמה ולהעלאת שיעור האקדמאים בישראל"

מספר שעות לאחר הכרזת שר החינוך על הרפורמה בפסיכומטרי, מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן אומרת שהתכנית "מתמטיקה תחילה" לחיזוק לימודי המתמטיקה בישראל היא המפתח להצלחת רפורמת הפסיכומטרי, שהציג הבוקר משרד החינוך "חיזוק המצוינות במתמטיקה תחזק את תעודת הבגרות של התלמידים ותאפשר לתלמידים להתקבל ללא פסיכומטרי לאוניברסיטאות ולמכללות", אמרה מנכ"לית משרד החינוך.

כהן אמרה את הדברים בכנס שנערך בבית שיתופים, שבו השתתפו כמאה נציגים של חברות הייטק, עמותות חינוך ורשויות מקומיות, החברים ביוזמת "5פי2". באירוע נחנכה התכנית "מתמטיקה תחילה" לקידום לימודי המתמטיקה במערכת החינוך, המשותפת ליוזמה ולמשרד החינוך.

באירוע הציג מוהנא פארס, האחראי על תחום המצוינות במתמטיקה ומדעים במשרד החינוך, את תכנית המשרד לשפר את איכות הוראת המדעים והמתמטיקה.

התכנית כוללת שלושה מרכיבים: מתן 20 הלוואות מותנות (עם אפשרות להרחבה ל – 100) לסטודנטים שיבחרו ללמוד הוראת מתמטיקה במוסדות להשכלה גבוהה; הכשרה מחדש למורי מתמטיקה בעלי הכשרת BED ממכללות בארבע אוניברסיטאות ברחבי הארץ; והקמת "מועדון ה- 5" – מועדון מורי מתמטיקה מצטיינים בטכניון, שיפתח מנהיגות מצטיינת של מורים צעירים.

פארס אמר את הדברים על רקע מספרם הרב של המורים בעלי תואר BDE במתמטיקה המגישים לבגרות ברמה של 4 ו – 5 יח"ל, מבלי שיש ברשותם ההכשרה האקדמית המתאימה לכך.

שחר בר-אור מנכ"ל סאנדיסק אמר: "חברות ההייטק סובלות מקשיים קשים בגיוס מהנדסים. קושי זה בולט במיוחד על רקע מספר האנשים שרוצים לעבוד בישראל, אך אין ברשותם ההכשרה והידע המתאימים. כחברה בינלאומית, סאנדיסק עומדת בפני החלטות גלובאליות לגבי גיוס.

לקושי בגיוס מהנדסים בישראל יש השפעה שלילית על המוטיבציה של החברות להעדיף גיוסי עובדים בישראל על פני מדינות אחרות בעולם, שבהן קל יותר לגייס מהנדסים." בהמשך התייחס בר-אור למהלכים שמובילות חברות הייטק ביוזמה "אנו דואגים להרצאות לתלמידים והוריהם ומקיימים סיורים בחברות עצמן במטרה להדגיש בפניהם את חשיבות למידת המתמטיקה, במטרה להעלות את המוטיבציה שלהם ללימוד המקצוע", הוסיף מנכ"ל סאנדיסק.

שיך פארס

התכנית "מתמטיקה תחילה" נועדה להביא לחציית רף 10000 התלמידים הניגשים לבגרות בהיקף של 5 יח"ל במתמטיקה (גידול של 15%) בתוך שנה והכפלת שיעור לומדי חמש יחידות לימוד במקצועות המתמטיקה, פיזיקה וכימיה בתוך 5 שנים, כדי להציב את ישראל בין עשרים המדינות המובילות בחינוך למצוינות בעולם.

התכנית אומצה בחודשים האחרונים על ידי משרד החינוך והיא פרי עבודתה של "5פי2" - יוזמה שנוסדה בשנת 2013 על ידי משרד החינוך, קרן רש"י, קרן טראמפ ואינטל.

ליוזמה חברו כ- 100 נציגי ארגונים מובילים הפועלים בשדה לימודי המדעים בישראל, מתוך המגזר הציבורי, תעשייה, אקדמיה והחברה האזרחית. הגופים המייסדים פנו לארגון שיתופים, המתמחה בבניית והובלת תהליכים בין-מגזריים, שיפעל כגוף המתכלל של היוזמה.

היוזמה פועלת על פי גישת ההשפעה הקולקטיבית (collective impact), אשר פותחה בארצות הברית, כמתודולוגיה להניע תהליכים לפתרון בעיות חברתיות ומורכבות.

תגובות

4. כרמליסטי לפני 9 שנים
מה טוב יותר מזה
3. חינוך לפני 9 שנים
לשפר תמיד
2. אישה לפני 9 שנים
זה מה שחסר לנו בבתי הספר
1. דרוזי לפני 9 שנים
צעד מעולה

מומלצים