הדרכים היעילות ביותר להפיק את המרב מתקציב הפרסום

מאז פרוץ משבר הקורונה, חלה ירידה של כ- 35% בנתוני פתיחת עסקים. ולפי הערכות אחרונות מדברים על כ- 80 אלף עסקים שצפויים להיסגר בשנת 2020, נתון המהווה עליה של כ- 80% ביחס לשנת 2019.

15.08.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הדרכים היעילות ביותר להפיק את המרב מתקציב הפרסום

תמונה:freepik

 

במציאות הקיימת עסקים צריכים ללמוד כיצד לייעל ולמקסם את תקציב השיווק שלהם כדי להגדיל את שולי הרווח. אבל, מספר גולן הולצר מנהל חברת אתרימס המתמחה בשיווק באינטרנט, עסקים בשנת 2020 ממשיכים לנהל את תקציב הפרסום שלהם בדרכים לא יעילות.

ישנם מספר נושאים שעסקים יכולים לשים עליהם דגש ובעזרתם למקסם את התשואות מההשקעה השיווקית.

השקיעו מחשבה במיקוד והבנה מי הם לקוחות היעד שלכם

עסקים רבים מבזבזים אנרגיה ותקציב על שיווק לקהל יעד שאינו רלוונטי עבורם. השיטה הנכונה היא להבין מי הוא לקוח פוטנציאלי ולהציג ללקוחות אלו את הפרסומת. ברוב המקרים, מספיק להציג לאותם לקוחות פוטנציאליים מסר אחד פשוט וברור כדי שהם יהפכו ללקוח משלם.

גולן הולצר מדגיש: "מיקוד קהל יעד יכול לקצץ בעלויות השגת לקוחות בכ- 13%, בשיטה זו עסק קטן יצליח לחסוך אלפי שקלים בשנה."

על פי הנתונים העדכניים כ- 82% מהמשווקים טוענים שהם הצליחו להשיג ROI (החזר על ההשקעה) חיובי לאחר שהם מיקדו את קהל היעד שלהם.
 

הגדירו תקציב פרסום

בעלי עסקים רבים אינם קובעים תקציב פרסום חודשי, הם מוכנים להוציא "כל סכום שיידרש" כדי להשיג לקוח. הסיבה העיקרית שבעלי עסקים עושים זאת כי הם לא מבינים את החשיבות בהכנת אסטרטגיית שיווק ולא מבינים מה דרוש כדי להשיג לקוחות.

גולן הולצר מסביר: בעל עסק צריך לשאול את עצמו מספר שאלה: כמה לקוח ממוצע משלם על עסקה? האם לקוח ששילם בעבר יכול להפוך ללקוח חוזר? כמה כסף שווה כל לקוח? כמה מכירות העסק מסוגל לספק בחודש? מה אחוז הסגירה של לקוח? כמה לידים העסק צריך להשיג בחודש?

הכינו תקציב פרסום חודשי ובסיום כל חודש בחנו האם עמדתם ביעד. בדקו כיצד ניתן להגדיל את הרווח ואת אחוזי ההמרה ללא שינוי מסגרת התקציב החודשי.

בצעו אופטימיזציה לאתר והגדילו את החזר על ההשקעה

אתר האינטרנט שלכם הוא הבסיס לכל מאמצי השיווק. האתר מכיל את דפי הנחיתה, התוכן, המוצרים והשירותים שלכם. אתר שלא עובר תהליך אופטימיזציה יגרום לבעיות רבות: שיעור הופעה נמוך בגוגל, שיעור המרה גרוע, שיעור נטישה גדול, מעט הכנסות, איכות נמוכה של פרסומת ממומנת שיגרום לעלות הקלקה גבוה.

גולן הולצר מדגיש כי ביצוע אופטימיזציה לאתר הוא תהליך קריטי כחלק מניהול אתר אינטרנט וחשוב לשים דגש גדול על מספר נושאים:

עיצוב אתר - צרו עיצוב אתר שיגרום למשתמש לקבל את המידע שחיפש בצורה נוחה, קלה ומהירה. וודאו כי עיצוב האתר מתאים לאוכלוסיית היעד אליו אתם פונים.
התאמה למובייל - המשתמשים עברו לחיפוש במובייל. אתר שלא מתאים בצורה מושלמת לפלטפורמה יאבד נתח שוק גדול ויגרום להוצאות כספיות מיותרות.
חשבו על הלקוחות שלכם - האתר שלכם פונה ללקוחות שלכם, האתר של העסק צריך לעזור למשתמשים, לספק להם מידע אמין, איכותי ועדכני. בדקו מה הלקוחות שלכם צריכים ותעזרו באתר על מנת לתת להם פתרון.

השקיעו במותג שלכם

כעסק קטן קל מאוד להיכנס למצב של ראייה קצרת טווח ותכון של 2-3 צעדים קדימה. הלחץ לייצר הכנסות ורווחים מניעים את בעל העסק לבצע צעדים המשפיעים על הטווח הקצר בלבד ולכן חשיבה על אסטרטגיית מיתוג עלול להיות קשה יותר.

נתונים עולמיים הוכיחו כי מיתוג לעסק מגדיל בטווח הרחוק את ההכנסות ב- 23%, בנוסף, 78% מהצרכנים אומרים שהם סומכים על מותג המספק להם תוכן מותאם אישית כולל הצגה ברורה של שעות פעילות ופרטים על העסק.

גולן הולצר מסביר איך בונים מותג לעסק קטן

שיווק תוכן הוא הדרך בה עסקים קטנים בונים כיום מותג יציב ללא עלויות השיווק המסורתיות הגבוהות.

היום הצרכנים חכמים מאוד, מחפשים בגוגל, קוראים ביקורות, מבקרים באתרים, מחפשים אלטרנטיבות, משווים מחירים, בודקים ברשתות החברתיות.

היום, זה כבר לא משנה אם מדובר במוצר או שירות, מחיר זול או יקר - הצרכן מבצע בדיקה והשוואה.

מספר טיפים שיעזרו לכם להתחיל בשיווק תוכן

  • פתחו עמודים עסקיים בכל הרשתות החברתיות הרלוונטיות עבור קהל היעד שלכם: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, פינטרסט, לינקדאין, אקספלייס - פורטל פרילנסר.
  • הגדירו רשימת נושאים שמעניינים את הלקוחות שלכם
  • צרו לו"ז מסודר של הפקת תכנים עבור כל נושא שהגדרתם
  • שתפו את התכנים שהכנתם בכל מדיה חברתית רלוונטית.
  • תדאגו לשתף את הלקוחות הקיימים עם התוכן, היעזרו בדיוור ישיר למייל, תיוג ברשת חברתית.

מקסמו את תקציב הפרסום והפיקו מהתקציב את הטוב ביותר

כעסק קטן עליכם לבצע ביקורת פנימית על כל מהלך שאתם מתכננים. בדקו רווחיות, בחנו את הטכניקות השיווקיות שלכם, בצעו אופטימזציה ושפרו את התהליכים באופן חכם ומבוקר.

חשבו על דרכים למקסם עד כמה שאפשר את ההכנסות בגין הקמפיין הפרסומי שאתם מבצעים.

 

תגובות

מומלצים