מהן הפעולות שתוכלו לבצע מחוץ לאתר כדי לעזור לו להתקדם בגוגל?

כל מי שבונה אתר משקיע לא מעט זמן, וגם משאבים אחרים, כדי שהוא יופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפושים בגוגל.

25.01.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מהן הפעולות שתוכלו לבצע מחוץ לאתר כדי לעזור לו להתקדם בגוגל?

 

עיקר תשומת הלב מופנה באופן טבעי לאתר עצמו - הוספת תכנים מעניינים, יצירת עיצוב מרשים, הבטחת ניווט נוח ובאופן כללי חוויית משתמש מוצלחת. אבל כדי לזכות בציון גבוה במיוחד ממנועי חיפוש יש פעולות שמבצעים גם מחוץ לאתר, ואסור לוותר עליהן.

בניית פרופיל קישורים

הפעולה החשובה ביותר היא ליצור לינקים שיובילו לאתר שאותו רוצים לקדם.

למעשה, הרעיון שעליו מבוססת גוגל הוא שכל קישור לאתר הוא כמו הצבעת אמון בו - ולכן ככל שיש יותר קישורים כך האתר הוא איכותי יותר. לאורך השנים, החברות שמפעילות מנועי חיפוש הבינו שיש גם אנשים שמנצלים לרעה את העיקרון הזה, ומפזרים קישורים לא אמיתיים (אלא כאלה שנקנו בכסף). בהתאם, האלגוריתמים שלפיהם מדרגים את האתרים שוכללו, והיום גוגל יודעת לזהות גם את האיכות של כל לינק ואת מידת הרלוונטיות של האתר שממנו הוא מגיע לאתר שאליו הוא מוביל, ומייחסת לכך משקל נכבד.

בהתאם לכך, ההמלצה היא לייצר לינקים רק מאתרים שהם גם אמינים, גם נתפשים על-ידי גוגל והגולשים כמקור סמכות וגם רלוונטיים לתחום הפעילות שלכם. בנוסף, חשוב שהתוכן שבו נכלל הקישור יהיה בעל ערך אמיתי וגם קשור הן לאתר המפנה והן לאתר שאליו מפנים. דגש נוסף הוא למקם את הלינק עצמו על טקסט שנראה טבעי לגמרי.

ביצוע החלפת קישורים זו דרך טובה מאוד להבטיח את כל הנ"ל. עוד אופציה מומלצת היא פרסום מאמרים עם לינקים לאתר העסק במקומונים אינטרנטיים, ובפרט עבור עסקים מקומיים שרוצים לקדם את האתר שלהם ביעילות.

גוגל מיי ביזנס

המלצה נוספת עבור עסקים מקומיים שרוצים להופיע בתוצאות החיפושים, במקום בולט ובדיוק בעיתוי הנכון, היא לפתוח חשבון ב-Google My Business. גוגל מאפשרת לכל מי שרוצה לנצל את האופציה הזו לפתוח כרטיס עסק ולפרסם בו מידע רלוונטי.

בין השאר, אפשר לפרט בכרטיס את שעות הפתיחה בכל ימות השבוע, את התחומים שבהם מתמחה העסק ( מסעדה למשל יכולה לציין שהיא מצטיינת במנות מהמטבח הלבנוני, ידידותית לטבעונים, מתאימה גם לילדים וכו') , את מספר הטלפון ואת הכתובת המדויקת ( כולל מפת הגעה שנפתחת בלחיצת כפתור) .

אפשרויות נוספות שכדאי לכלול בכרטיס הן ביקורות לקוחות, המלצות שלהם, שאלות ותשובות נפוצות, תמונות ואפילו וידאו אפשר לצרף כדי שימשוך את תשומת הלב הרצויה של הגולשים. הכרטיס בגוגל מיי ביזנס מוצג למי שמחפש מילות מפתח רלוונטיות לעסק ו/או למי שנמצא בקרבת מקום.

רשתות חברתיות

היקף הפעילות ברשתות החברתיות נמצא במגמת עלייה מתמדת. כדאי לנצל את העובדה שכולנו מבלים זמן רב בפייסבוק, אינסטגרם וכו', וליצור נוכחות דיגיטלית מוצלחת גם בהן. חיבור נכון בין עמוד פייסבוק, עסקי או פרטי, או חשבון באינסטגרם, לבין האתר ימשוך אליו תנועה. מאחר שמדובר באנשים שכבר נחשפו לעסק, הם מגיעים לאתר עם מוכנות גבוהה לבצע את הפעולות הרצויות מבחינת בעלי העסק, כך שהתועלת יכולה להיות רבה.

 

תגובות

מומלצים