מערכת crm למה ולמי היא נחוצה?

מהי מערכת crm ולמה גם אתם צריכים אותה בעסק שלכם? כיצד בוחרים את המערכת המתאימה ביותר? כל התשובות נמצאות בהמשך!

26.12.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מערכת crm למה ולמי היא נחוצה?

מהי מערכת crm?

Crm אלו הן ראשי התיבות של המילים customer relationship management והמשמעות היא מערכת לניהול קשרי לקוחות. מדובר על מערכת ממוחשבת, המאפשרת תיעוד של כל הקשרים הנוצרים בין העסק לבין הלקוחות שלו, כולל ניהול של לידים לצורך שיפור המכירות. באמצעות מערכת זו ניתן לבצע ניהול שוטף של קשרי הלקוחות ובאמצעות כך לשפר אותם משמעותית.

מה נותנת המערכת?

המערכת לניהול קשרי לקוחות מאפשרת לבעל העסק לנהל את תהליכי המכירה והשירות של העסק ובמידה ובעסק מועסקים עובדים נוספים, שעוסקים במכירות ושירות לקוחות, המערכת תאפשר להם לנהל את המעקב אחרי השיחות שנעשו עם כל לקוח על ידי הנציגים האחרים. על החשיבות של אפשרות זו נרחיב מיד. כך הלקוח מקבל תחושה, שהוא לא מועבר מיד ליד ולא נופל בין הכיסאות ולא פחות חשוב מכך – שהוא מקבל טיפול במקום מסודר ושחשוב לו לתת מענה יעיל ללקוחות שלו.

היתרון ברגע האמת

היתרון המשמעותי ביותר של מערכת crm ברגע האמת הוא בעיקר כאשר לקוח יוצר קשר עם החברה. הלקוח מתקשר ומדבר עם נציג מסוים לרחק ששוחח עם נציג אחר. הנציג, שמקבל את השיחה, יכול לראות את התיעוד של הנציג הקודם ולהמשיך לטפל בבקשות הלקוח בלי להטריד את הנציג הקודם. כמו כן, לעתים נוצר קשר בין לקוח מסוים לבין החברה לאחר תקופה ארוכה, בה לא נוצר קשר וכך ניתן לדעת מה הייתה ההיסטוריה של ההתקשרות בין הלקוח לבין החברה ולנהל את השיחה בהתאם.

בחירת המערכת

בחירה של מערכת crm צריכה להיעשות בהתאם לצרכים הספציפיים של העסק. הכוונה היא לכך, שישנם עסקים, שיש להם צרכים שונים מהאחרים כמו שליחת זימונים לפגישות, ניהול של לידים לפי קמפיינים שיווקיים וכדומה. חשוב לציין, שבעוד שישנה אפשרות לרכוש מערכות קיימות ולהתאים את צוות העובדים של העסק לצרכי המערכת, ניתן גם לרכוש מערכת מותאמת לעסק. אמנם מדובר על עלויות גבוהות יותר, אבל התוצאות הן טובות יותר בזכות ההתאמה המדויקת בין הצורך לבין המענה הניתן לו.

דרך להגדיל את המכירות

לא תאמינו, אבל מערכת crm טובה ואיכותית יכולה אפילו להגדיל את המכירות של העסק שלכם! איך זה קורה? הרי ידוע, שהדרך הטובה ביותר לשווק את העסק ולהגדיל את המכירות היא באמצעות שיווק מפה לאוזן. כאשר יש לכם לקוחות מרוצים, הן מהמוצר שהעסק שלכם מוכר והן מהשירות הניתן לו מהחברה, הרי שהוא ימליץ על החברה למכריו וכך תזכו ללקוחות פוטנציאליים נוספים בלי להוציא כסף על פרסומות. היות שהמערכת מאפשרת שירות יעיל וטוב יותר, כך גדלים הסיכויים של העסק לשיווק מפה לאוזן.

 

תגובות

מומלצים