להלכה האיסלאמית יש השקפה חיובית כלפי כלבי נחייה

חוות דעת חדשה של מומחה מטעם הנציבות אשר הוגשה לבית המשפט, מצביעה על ההשקפה החיובית של ההלכה האיסלאמית כלפי כלבי נחייה, חוות הדעת, שנכתבה על ידי ד"ר שיח' איהאב שריף.

15.02.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להלכה האיסלאמית יש השקפה חיובית כלפי כלבי נחייה

תמונה להמחשה

 

חוות הדעת הוגשה באחד התיקים שהנציבות מנהלת כנגד בעלים של מסעדה, אשר מנע מאדם עיוור להיכנס למסעדה עם כלב הנחיה שלו, בטענה שהכלב נחשב לחיה טמאה לפי השריעה האיסלאמית.

חוות הדעת, שנכתבה על ידי ד"ר שיח' איהאב שריף, דנה בשאלה באם הכלב נחשב לטמא לפי השריעה האיסלאמית כשהיא מצטטת פסוקים מהקוראן, חדית'ים (דברי הנביא מוחמד) ודעות מלומדים וחכמי דת מוסלמים קדומים ומודרניים. בהסתמך על מקורות השריעה האמורים קובעת חוות הדעת, בין היתר, כי כלב הנחייה אינו טמא ולכן אדם עם עיוורון יוכל להחזיק כלב נחייה. כמו כן, על החברה לאפשר גישה לכלבי נחייה למקומות ציבוריים ולהכין ולסדר מקומות עבור אותם כלבים במסעדות, במקומות ציבוריים ואפילו במסגדים.

להלן הנקודות המרכזיות שעלו בחוות הדעת:

עבור האדם העיוור, כלב נחיה הינו צורך חיוני ולכן לפי השריעה מותר לאותו אדם להחזיק בכלב כזה.

מותר שכלב הנחיה ישהה בבית של האדם עם העיוורון.

החברה צריכה לאפשר גישה לכלבי נחייה שמלווים את העיוור ולהכין ולסדר מקומות עבורם אפילו במסגדים.

כעיקרון, מטרת ההלכה באיסלאם הינה להקל על חיי האנשים.

אין כל ראיה לפי מקורות השריעה האיסלאמית כי הכלב נחשב לחיה טמאה.
 

 

חוות דעת: גישת ההלכה האיסלאמית כלפי כלבי נחייה

 

 

תגובות

מומלצים