איימן קיזל חלל שנהרג ע"י יהודי

איימן אחד מארבעים החללים הדרוזים של כפר מגאר, שהיה אחד הלוחמים של הגדוד הדרוזי, בדרכו הביתה עמד בתחנת אוטובוס בעכו עם קבוצת חיילים, המחבל גבריאל חן הגיח עם משאית ודרס את החיילים, איימן ומיכל זוהר נהרגו בפיגוע, ההורים וגדי ואמאל מספרים, סרטון

07.05.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון

וגדי ואמאל קיזל 2019

 

ההורים השכולים וגדי ואמאל שבנם איימן ז"ל נהרג ב11.11.2010 בפיגוע דריסה בעכו ע"י מחבל יהודי, מספרים על ההתמודדות עם האובדן מאז שאיימן נהרג, הם נקרעים מדי יום בין הכאב מצד אחד והרצון לשקם את הבית מצד שני.

איימן הוא בנם הבכור של אמאל ווגדי, נולד ב-11.7.1990 בכפר מגאר שבגליל, אח למואמן, ליית', נסיב, קינדה ורנד.

פגשנו את ההורים השכולים, בחדר ההנצחה שהקימו לבנם החלל בכפר מגאר, בחדר פריטים אישיים ותצלומים רבים שהותיר איימן, בפרט מתקופת שירותו הצבאי.

אמאל סיפרה איך שהם חיכו בהתרגשות לבואו של איימן, שהיה אמור להישאר איתם כל השבוע ולחגוג איתם את חג הקורבן, על השיחה האחרונה איתו, ועל התכניות שלו ושל ארוסתו, ועל הרגעים מורטי העצבים שבהם חיפשו אותו בבית החולים עד לקבלת הבשורה המרה.

אמאל: "מאז שאיימן הלך החיים שלנו נעצרו, מאז אני מטופלת ע"י פסיכיאטר ופסיכולוגית, מאוד קשה לנו, הכאב הולך ומתעצם כל הזמן".

וגדי: " איימן גדל ולמד במגאר וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון, התגייס לגדוד חרב, והיו לו תוכניות להיות קרבי, היה ילד מלא שמחת חיים, ואהוב על כולם".

וגדי מספר על הכאב שלו ושל משפחתו מאז שאיימן נהרג בפיגוע ועל המלחמה האישית שלהם בבתי משפט נגד המחבל שרצח של בנם.

וגדי: "מחבל יהודי בשם גבריאל חן עשה את הפיגוע ודרס 12 חיילים, איימן ומיכל זוהר ז"ל נהרגו, לצערנו הרב מדינת ישראל עשתה את המחבל לא שפוי ולא יכול לעמוד לדין, הם נתנו לו מתנה, המשפחה שלו הוציאה אותו לא שפוי והוא מאושפז בשערי מנשה, הוא לא רצח את איימן לבד הוא רצח משפחה שלמה".

משפחת קיזל ידועה כמשפחה המחנכת את בניה על ערכי אהבת הארץ והמולדת, אהבת האדמה, כבוד לזולת ואחווה בין עדות שונות בארץ. גם איימן חונך על ברכי ערכים אלו, בין בני משפחתו שוחרי השלום.

כבר כילד צעיר ידע איימן לשלב ולאזן בין לימודים לפנאי ומשחקים, והגיע להישגים נפלאים בלימודיו. תמיד זכה לשבחים ממוריו וממנהל בית הספר.

ב-11.11.2010, בדרכו הביתה מהבסיס לחופשת סוף שבוע, הגיע איימן לעכו ברכבת, שם עמד בתחנת האוטובוס לצד חיילים ונוסעים אחרים. הוא התכוון לבקר בבית ארוסתו בחורפיש ואחר כך להמשיך לכפרו. הוריו ציפו לבואו וגם הוא שמח לקראת חופשתו, משום שהיה אמור להישאר בבית בשבוע שלאחר מכן ולחגוג עם משפחתו את חג הקורבן.

לפתע הגיחה משאית, דרסה למוות את איימן ופצעה את סגן מיכל זוהר שעמדה לידו, ומאוחר יותר נפטרה מפצעיה.

מאוחר יותר הודה נהג המשאית שפעל במזיד וביקש להרוג כמה שיותר חיילים, כנקמה במוסדות המדינה על שלא טיפלו בעניינו האישי כראוי.

סמל ראשון איימן קיזל, בן עשרים היה בנפלו. הוא הובא למנוחת עולמים למחרת בחלקה הצבאית בבית העלמין במגאר, יהי זכרו ברוך.

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים