ד"ר נאיל אליאס כ-%30 מהנדבקים בקורונה ערבים

ד"ר נאיל מנהל בית חולים צרפתי בנצרת נמצא בחזית ההסברה לחברה הערבית וחבר בועדה המייעצת למכ"ל משרד הבריאות, ד"ר נאיל מסביר עד כמה הסכנה מוחשית וחובה שהציבור יפסיק לזלזל, "המנהיגים הערבים המשיכו להשתתף בחתונות, והמדינה לא פעלה נכון במגזר הערבי".

03.09.2020 מאת: חסין חלבי
ד"ר נאיל אליאס כ-%30 מהנדבקים בקורונה ערבים

צילום דוברות בית החולים

 

בית החולים הצרפתי בנצרת, אחד מבתי החולים הגדולים באזור, שנותן שירות, במחלקת נשים ויולדות, מחלקת תינוקות, מחלקת פגים, מחלקת ילדים, מכון התפתחות הילד, מחלקת אף אוזן גרון, מחלקת עיניים, מחלקת הרדמה – ניתוח, מחלקה גריאטרית סיעודית

את בית החולים מנהל ד"ר נאיל אליאס, מומחה לרפואת ילדים, מומחה לרפואת ריאות ילדים, דר' נאיל אלאיס בוגר ביה"ס לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה, התמחה ברפואת ילדים בבי"ח בני ציון, ועבר התמחות ברפואת ריאות ילדים בבי"ח רמב"ם, בהמשך רופא בכיר במכון ריאות ילדים ברמב"ם ומרכז הCF , ורופא ילדים בכיר במח' ילדים בבית החולים הצרפתי.

ד"ר אליאס בשיחה לפורטל הכרמל והצפון, "יש לנו מחלקה לקליטת חולי קורונה, יש בבית החולים 40 מיטות לחולי קורונה ו8 מיטות לטיפול נמרץ מקוון שאנחנו בשירותים המיוחדים נותנים לילדים ולנשים בהיריון, אנחנו חיוניים לטפל במגיפה ולא מזמן השתחרר ילד שהיה מאובחן חיובי, שוחרר הביתה והכל בסדר".

"בעולם היו שני גלים של קורונה, בגל הראשון הקורונה לא הגיעה למגזר הערבי, לא בגלל שבמגזר הערבי ננקטו אמצעי זהירות, או שבממשלה נעשו דברים שמנעו את ההידבקות במגזר".

ד"ר נאיל: "הגל השני הגיע מהר מאוד לפני שהגל הראשון דעך וזה תפס את המגזר הערבי עם החגורה למטה, הם לא היו מוכנים, כי זלזלו ולא חשבו שזה יפגע בהם, במיוחד אחרי ששלושה חודשים היו בבית מחוסרי עבודה, לא יכלו עוד לשהות בבית ויצאו לעסקים שלהם, כדי להשיג כלכלה, מבחינה כלכלית החברה הערבית בישראל היא פחותה ונחותה משאר החברות בישראל, הם לא יכלו לא לצאת לעבודה".

 

צילום דוברות בית החולים

ד"ר נאיל: "בנוסף לכל זה, היו שני החגים של העדה המוסלמית שתרמו להידבקות במחלה, כי הוירוס הזה נדבק ומדביק רק שיש התקהלויות ומגע ישיר עם אנשים חולים".

"הבעיה שאנשים לא מפחדים, חושבים שזה כלום, רוצים לעשות חתונות והמצער שמנהיגים ערביים המשיכו ללכת לחתונות, מה שתרם למצב ההידבקות בחברה הערבית, בנוסף לשלטון המרכזי שלא נתן תשובות באופן ישר ומהיר הוא כשל , הדברים היו צריכים להיעשות אחרת, השיטה של פרופ' גמזו  היו צריכים לאמץ מההתחלה, היום אנו רואים מספרים גדולים במגזר הערבי שמהווים כ-%30 מהחולים בקורונה, בנוסף ל%25 כל יום שבאים מהמגזר הערבי, יש סיבה לדאגה".

ד"ר נאיל: "אני פונה בלשון של בקשה לציבור הערבי ולכולם, להישמע להוראות, להיות עם מסיכה כל הזמן שיש בני אדם לידכם, ולא להשתתף באירועים המוניים, זה הוא מסר חשוב שכל אחד ידע שהמחלה הזו היא קשה, הרפואה כבר יודעת בפני מה היא עומדת, אבל חיסון כרגע עוד לא הושלם סופית".

 

ד"ר נאיל אליאס מנהל בית חולים צרפתי בנצרת

תגובות

1. אגנדה 21 'סדר עולם חדש' לפני 4 שנים
שליטה מוחית ונפשית

מומלצים