האמאם יונס עמאשה וקשר החברה והמשטרה

התחלה שבאה לבנות קשר חדש ושיתוף פעולה בין האמאמים למשטרה, לטובת החברה המקומית שמסתבכת לפעמים בניגוד לרצונה, האמאם שיח' יונס עמאשה יוזם המפגש של האמאמים משני הכפרים, עם רכז המשטרה ומפקד תחנת רכס הכרמל החדש רב פקד אשר מלכה.

22.02.2018 מאת: חסין חלבי
האמאם יונס עמאשה וקשר החברה והמשטרה

מפגש ייחודי במינו של האמאמים הדתיים הדרוזים, במטרה להיות יותר מעורבים בסוגיות כמו אלימות במשפחה, סמים , אלכוהול ונהיגה פרועה.

מטרת המפגש להביא יותר ביטחון לאזרחים, במפגש הנ"ל לקח חלק שיח' בדר בדר מפקח על האמאמים הדרוזים, שיח' אבו מוניר קאסם נסראלדין, שיח' תופיק חמזה חלבי, שיח' וגדי חסון, שיח' גבר מנסור, שיח' סאלח נסראלדין, פקד אשר מלכה, אחראי השיטור העירוני בתחנת רכס הכרמל קובי, 4 המש"קים אמל מנסור, סמיר אבו חמוד, ארז מזרחי וג'ורג' אשל, ואחרים.

בנוסף למנהלת הרווחה בעוספיה נגלאא אבו גאזי.

האמאם שיח' יונס עמאשה אמר לנו "חשוב לנו כאנשי דת לעזור לקהילה המקומית, אנחנו נתקלים בבעיות רבות, שאם נהיה יותר מעורבים אנחנו יכולים לעזור למשטרה ולחברה שלפעמים אנשים מסתבכים ונעצרים במקרים שהיה ניתן למנוע את זה".

שיח' יונס: "נמשיך את המפגשים האלה עם המש"קים והפיקוד במשטרה, אנחנו חיים במדינת חוק וצריך לכבד את החוק, אם נעבוד בשיתוף פעולה ניתן למנוע מקרים אלימים, זו הייתה הזדמנות להכיר את המפקד החדש של תחנת רכס הכרמל אשר מלכה, ולאחל לו בהצלחה בתפקיד".

שיח' יונס: "שיתוף הפעולה יחזק את ההבנות בין כל הגורמים האזרחיים והדתיים, המועצה המקומית והמשטרה".

חשוב לציין שלפעמים שיש מקרים של אלימות במשפחה, גם הבעל וגם האישה נעצרים, נושא זה הועלה בפני פיקוד המשטרה, שניתן לפתור את הבעיות גם ללא מעצרים, זה קרה בעבר.

המשטרה מאוד מעודדת קשר מסוג זה, שעוזר לה לפעול בסביבה בריאה, שמבינה שיש חוק וצריך לכבד אותו.

ברור שלא הכל ורוד, אבל הצעד של השיח'ים הוא צעד חשוב ומבורך.

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים