הדרוזים יוצאים להפגנה במוצאי שבת בככר רבין

לאחר ניסיונות של משרד ראש הממשלה והפרסום של לשכתו שהושג הסכם פשרה, מעט לפני חצות לאחר דיון במתחם אלחדר עה"ש, סוכם שאכן הדרוזים יוצאים להפגנה בת"א בהסכמה ובשיתוף עם כל הגורמים, ערב לא קל בעדה הדרוזית.

01.08.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הדרוזים יוצאים להפגנה במוצאי שבת בככר רבין

צילום לשכת ראש הממשלה

הערב לאחר שהופץ הסכם הטיוטה, קמה לה סערה בקרב העדה הדרוזית, שלא להסכים לשום מתווה, ולא לתת תשובות, רק לאחר שתתקיים ההפגנה בככר רבין, והדרישה לשוויון אזרחי לכל התושבים בלי הבדל דת גזע או מין, זו הצעת התיקון שצריכה להיות.

חשוב לציין שחוק עדתי ומצומצם לא יבטל או יבוא במקום חוק יסוד, תמיד חוק היסוד גובר על כל חוק שנמוך ממנו.

לפרסום הקודם בפורטל הכרמל

הסכם טיוטה מזעזע לא רציני ומזלזל בדרוזים

הערב יתכנסו ראשי הרשויות הדרוזיות במטה המאבק, לאשר את מתווה הטיוטה שמציעה הועדה שמינה נתניהו, אחרי כל כך הרבה שעות, יש הסכם טיוטה שלא מקובל על רוב בני העדה הדרוזית, למה איוב וחמד לוחצים לאשר? עו"ד רמי חלבי כבעל מקצוע בתגובה ראשונית.

במקרה שראשי הרשויות יאשרו את ההסכם הזה שהשר איוב קרא וח"כ חמד עמאר עושים הכל לאשר, זו תהיה יריקה לפנים של כל דרוזי.

תגובת עורך דין רמי חלבי, כבעל מקצוע: "מדובר בהצעה שהינה עלבון לאינטליגנציה, הצעה המזעזעת את אמות הסיפים, מאחר ואין בה עיגון חוקתי (בחוק יסוד) לזכות השוויון, כן יש בה עיגון חוקתי להכרה בתרומה של בני העדה הדרוזית, (מצחיק ממש), קרי עיגון חוקתי להכרת תודה והערכה, מעין תעודת כבוד, ובזה אין צורך".

"שאר סעיפי ההצעה הינם ניסיון לקנות את זכויותינו החוקתיות לשוויון אזרחי ולכבוד, תמורת כסף, ההצעה בעיניי חמורה וגובלת במתן שוחד על ידי הממשלה לאזרחים על מנת שיוותרו על זכויות יסוד, ההצעה לחבילת הטבות אם תינתן היא תתייחס לתקופה קצובה ומה יקרה לאחר מכן?, לאחר שההטבה תגמר, על כן ויתור על זכות השוויון תהיה בכיה לדורות".

"צריך לתת לבג"ץ להגיד את דברו, יש לזכור כי חוק יסוד זה מכוון ונועד לפגוע גם בבג"ץ שמנסה לצקת שוויון אזרחי בהחלטותיו דבר העומד בניגוד לעמדת הממשלה אשר אינה רוצה מדינה יהודית ודמוקרטית אלא מדינה יהודית בלבד".

להסכם הטיוטה

לפרסום של לשכת ראש הממשלה

הצוות בעניין העדה הדרוזית התכנס פעם נוספת

הצוות שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין העדה הדרוזית, בראשות מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יואב הורוביץ, בו שותפים המנהיג הרוחני של העדה, השייח' מוואפק טריף, השרים איוב קרא ויריב לוין, ח"כ חמד עמאר, ח"כ לשעבר שכיב שנאן, ראשי הרשויות המקומיות הדרוזיות ופורום הקצינים הבכירים במילואים התכנס היום פעם נוספת. 

ראש הממשלה והצוות גיבשו מתווה היסטורי, המציג מהפך במעמד החוקי של בני המיעוטים המשרתים בכוחות הביטחון, ובפרט בני העדה הדרוזית. השייח' טריף בירך על עבודת הצוות והודה לראש הממשלה על הפעולה המהירה והרצינית. המתווה יוצג לנכבדי העדה. 

להלן מרכיביו של המתווה:
1.       עיגון בחוק של מעמד העדה הדרוזית, וכן של מעמד העדה הצ'רקסית. החוק יוקיר את תרומתה של העדה הדרוזית למדינת ישראל בבניין הארץ, בחיזוק הביטחון ובעיצוב פני החברה הישראלית כחברה שוויונית ומגוונת, ויכלול תמיכה במוסדות העדה (דת, חינוך, תרבות); חיזוק היישובים הדרוזים, כולל פתרונות לבניה למגורים, והקמת יישובים חדשים לפי הצורך; ושימור המורשת הדרוזית והנחלתה.

2.       עיגון בחוק של זכאותם להטבות של בני מיעוטים, מכל הדתות והעדות, המשרתים בכוחות הביטחון, להשגת שוויון חברתי. 

3.       עיגון בחוק יסוד להכרה בתרומתם של אלו הנוטלים חלק בהגנת המדינה, מכל הדתות והעדות, בהם בני העדה הדרוזית.

כמו כן, הודיע מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ על הקמת ועדת שרים בראשות רה"מ, לנושא העדה הדרוזית, אשר תפעל – בין היתר – לקידום המתווה ולפיקוח על יישומו.

פרטיו של המתווה יגובשו וינוסחו במדויק תוך 45 ימים, במסגרת צוות משותף של הממשלה ושל נציגי העדה, והכול בכפוף להוראות הדין, ולאישור היועץ המשפטי לממשלה. פעולות החקיקה יחלו מיד עם כינוס מושב החורף הקרוב של הכנסת ויסתיימו תוך 45 ימים מתחילת המושב.

פורטל הכרמל

צילום לשכת ראש הממשלה

תגובות

4. למגיב מס 3 - גם אני הייתי בישיבה ואתה מסלף עובדות לפני 6 שנים
בחור
3. בחור לפני 6 שנים
הייתי בישיבה
2. תושב לפני 6 שנים
תושב
1. דרוזי לפני 6 שנים
כל הכבוד

מומלצים