היהודים מחבקים את הדרוזים והממשלה הורסת בתים

עצרת ברעננה לזכרם של שני השוטרים שנרצחו בהר הבית בירושלים האייל סתאווי וכמיל שנאן ז"ל, וסן נסר אלדין לא מתאוששת, שכיב "לבוא חשבון עם המחבלים ושולחיהם", עפיף נשבר, שיח' טריף על הרס בתים בכפרים הדרוזים, סרטונים

12.09.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היהודים מחבקים את הדרוזים והממשלה הורסת בתים

העצרת התקיימה בחסות עיריית רעננה, הקרן לידידות, הקרן הקיימת לישראל, המועצה הציבורית יהודית דרוזית והתנועה הדרוזית הציונית.

את האירוע ארגן זיד דגש שדאג להסעות ולקיום המפגש, משה בן עטר שהנחה את האירוע, היה אחד היוזמים של המפגש המרגש הזה.

פגשנו את בני המשפחות השכולות שנאן וסתאווי ושמענו את וסן נסר אלדין ארוסתו של כמיל ז"ל שמתקשה להתמודד עם האובדן, וסן נסר אלדין אמרה לנו:"איפה שאני אלך כמיל תמיד מלווה אותי, כמיל כבר לא איתי ואני צריכה להתמודד ולעבור את זה, ההורים והקרובים וכולם תומכים בי, גם ההורים של כמיל, החברים שלו כולם תומכים בי ומנסים לעזור וזה באמת מנחם, אבל אי אפשר להעלים את הפצע, אפשר לחיות איתו ולראות את כל הטוב שיש באנשים".

שכיב שנאן: "אין נחמה לאבדן של בן, יש הקלה שאנשים מתייצבים לידך, הנחמה האמתית בזה שאנחנו נמשיך את צוואתם של כמיל והאייל והצוואה היא נר לרגלינו, אנחנו נמשיך להיות נאמנים למדינה שלנו, אני אדם מאמין שגדלתי בבית דתי וחונכתי חינוך דתי, הגורל נקבע מראש, ה' נתן את הבן מתנה ל 23 שנה ולקח את המתנה שנתן".

שכיב שנאן בנאומו אמר שצריך להביא את המתכננים והמבצעים על עונשם, צריך להרוס בתים של מחבלים ולא בתים של חיילים.

עפיף סתאווי שעלה לבמה לנאום לא יכול היה להמשיך לנאום, הדמעות חנקו את קולו, ובמקומו הקריא את נאומו ראש עיריית הרצליה משה פדלון.

עפיף סתאווי אמר לפורטל הכרמל: "אירועים מסוג זה כן מנחמים אותנו ואנחנו מודים לכולם, זה כבוד בשבילנו להגיע לרעננה להתנחם ולנחם, בבית כל הזמן נזכרים ובוכים, זה הגורל שלנו ואין מה לעשות, אנחנו מקבלים טיפול מבעלי מקצוע איך להתמודד עם השכול".

שיח' מוופק טריף: "החיבוק שקיבלנו מהעם בישראל ניחם אותנו וחיזק אותנו, מצער אותנו שבימים האחרונים בית המשפט מוציא צווי הריסה לבתים של חיילים דרוזים, העדה מקופחת ומשרדי הממשלה השונים התרשלו בתכנון, מדובר בבעיה כאובה ביותר, לצערי הרב לא רואים פתרון לסוגיה".

התמונות של האייל וכמיל ז"ל

ד"ר ג'בר אבו רוכן: "עמים וקהילות אחרות נזכרים ומכבדים את זכרם של החללים האייל וכמיל ז"ל, זה דבר לא מובן מאליו, יש רגשות של אדם לאדם ברמה אנושית גבוהה מאוד, להשתתף בצער המשפחות זה דבר שמקרב בני אדם מעבר לחיי היום יום, זה מחזק את הקשרים בין העדות ובין העמים ובני האדם".

מופיד מרעי ראש מועצת חורפיש: "בממשלה ובממסד אין שום חיבוק לעדה, במקום להרוס בתים של המחבלים שרצחו את הבנים שלנו הם הורסים בתים של החיילים שלנו ומונעים מהם להתפתח ושיהיה להם עתיד, בזמן שטמנו את הבנים שלנו יחידת הפיקוח הארצית הביאה את הבנים שלנו וההורים שלהם לבתי משפט".

דני עטר יו"ר קק"ל:  "נשקיע 15 מיליון ש"ח בשיקום קבר יתרו, אני מזמין את כולם להשתתף באירוע בשביל הבנים".

יוסף נסראלדין יו"ר התנועה הציבורית היהודית דרוזית, חיזק את דבריו של שיח' מוופק טריף, בדבריו הודה לעיריית רעננה ולכל המשתתפים בעצרת.

זאב בילסקי ראש עיריית רעננה, שאירח את העצרת, דיבר על הקשר המיוחד בין העדה הדרוזית לעם היהודי, ועל העצרת לזכר מיטב הבנים שנפלו בפיגוע הטרור, "צער גדול נפל על כולנו על כל עם ישראל ועיריית רעננה מתוך צער ורצון לחבק את העדה תלתה את דגל העדה על בניין העירייה", זאב בילסקי הודה לכל המשתתפים בעצרת לזכר השוטרים האמיצים האייל וכמיל ז"ל.

בני משפחת האייל וכמיל

כרמל נסראלדין: "זאב בילסקי ראש העיר רעננה הוא חבר ובן משפחה לעדה הדרוזית, אנחנו באנו עם המשפחות השכולות כי החברים רצו לתת להם כבוד ולנחם אותם, אנחנו נמשיך לחבק את המשפחות ולעזור בכל דבר בכדי שירגישו טוב".

עלי סלאלחה: "לפי הדת והמסורת הדרוזית אירועים כאלה מנחמים ומחזקים".

בין המשתתפים הרבים שהגיעו לעצרת היו חברי וחברות כנסת נאווה קורן, רוויטל סוויד, איילת נחמיאס, איתן ברושי, איתן כבל, שרים לשעבר שמעון שטרית, אלוף מתן וילנאי, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי, תת אלוף חסון חסוןאבי גבאי יו"ר מפלגת העבודה, ערן חרמוני מזכ"ל מפלגת העבודה, זיאד דגש ראש מועצת מגאר, אל"מ יומטוב סמיה, ניצב בדימוס משה מזרחי, ראשי מועצות מקומיות ואזוריות, מפקדים וקהל מוזמנים.

ראיונות מהעצרת בסרטון 1

{YouTubeVideo id=LwMOYSrLdzc}

משה בן עטר וזאב בילסקי רעננה

{YouTubeVideo id=I-ysWkTXcmQ}

שיח' מוופאק טריף

{YouTubeVideo id=OGR0AWctoqo}

מופיד מרעי ראש מועצת חורפיש

{YouTubeVideo id=8CYSm79bz6c}

יוסף נסר אלדין תנועה ציונית דרוזית

{YouTubeVideo id=FtFnmj1r-Eg}

תגובות

7. דורזי לפני 7 שנים
הלב נקרע מכאב
6. עיספאני לפני 7 שנים
ליבי עם המשפחות
5. רימא לפני 7 שנים
אירוע מחמם את הלב
4. سعيدסעיד לפני 7 שנים
...
3. יאיר לפני 7 שנים
בושה למדינה שכך מתנהגת עם אחינו הדרוזים
2. סעיד לפני 7 שנים
עוספיה
1. אחמד לפני 7 שנים
אם היו שופטים

מומלצים