הכנות למלחמה נגד המליציות האיראניות במחוז סוידה בסוריה

הדיווחים של הלילה מסוריה בעניין התקפה ישראלית על יעדים בדיר א-זור במחוז אבוכמאל שבמזרח המדינה, מסמן עד כמה האיראנים מושרשים בשטח הזה ובמחוז הדרוזי בסוידה, הרוסים מדווחים שהמלחמה נגד האיראנים באזור הזה קרבה יותר מתמיד.

13.01.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הכנות למלחמה נגד המליציות האיראניות במחוז סוידה בסוריה

תמונה להמחשה מהאזור דרום סוריה

 

מחוז סוידה בסוריה הפך למעוז איראני בחסות המקומיים, אזור דרום מזרח סוריה שכולל בתוכו מחוז סוידה של מאות כפרים דרוזים בדואים וסונים בגבול עיראק, עם פרוץ מלחמת האחים בסוריה ב-2015 וכניסת דאע"ש גם לסוריה ובמיוחד לגבול הדרומי של סוריה עם ישראל ירדן ועיראק, האיראנים זיהו מקום מרכזי להתבסס בו, כי זה איזור קרוב לגבול הצפוני עם מדינת הישראלי.

כל הניסיונות של האיראנים להתבסס באזור החרמון בגולן וקוניטרה נכשלו, ישראל הצליחה למוטט את רוב המזימות שלהם ולסכל פיגועים נגד חיילי צה"ל ותושבי המדינה.

האיראנים הבינו שבאזור סוידה הר הדרוזים ובמחוז אבוכמאל ניתן להשיג ולרכוש שטחים דירות ונכסים וגם לגייס אזרחים שיעבדו לטובת האיראנים וזה מה שקרה בשנים האחרונות, מקורות מודיעין מדברים על השתלטות מסיבית של האיראנים על כל האזור האזרחי הזה שהפך למעוז ובסיס איראני בתוך האוכלוסיה האזרחית שנמצאת בקו האש.

הדרוזים המקומיים באזור הזה נמצאים בשבי האיראני, כך בשיחות עם המערכת מתארים השתלטות כוללת של האיראנים שנותנים נשק לאזרחים שמגייסים לטובתם, מה שהופך את הנשק הזה לשימושי גם שלא במלחמה, בכפרים .

האיראנים נהנים מהמצב הזה שהבסיסים נמצאים בתוך הכפרים בין אזרחים, כך האיראנים פועלים באיסוף מודיעיני והעברת נשק לאזורים הללו נגד מדינת ישראל בעיקר.

מקורות רוסים מדברים על הכנות אחרונות של ישראל נגד המליציות האיראניות באזור הזה, עוד דווח שמומחה לענינים רוסים עבד אלפתאח אבו טאחון "عبد الفتاح أبو طاحون" אחרי שהשלטון הסורי הצליח לחסל את הארגונים שהתנגדו לשלטון הסורי באזורים הגובלים לישראל סוריה, וההתנגדות הרוסית לפעולות ישראליות באזורים הנ"ל, היה לחץ על האיראנים לצמצם את כוחותיהם באזורים נרחבים בשטח סוריה, יתכן שלסוריה היתה דאגה מהמצב בו האיראנים מרחיבים את הפעילות עם גבול ישראל, התערבות רוסית סורית והמצב בו נהרגו מעל 150 קצינים וחיילים מאנשי המליציות האיראניות באזור דרעא ע"י כל מני גורמים לא רשמיים ובהתקפות אוויריות, הביא חשיבה אחרת של הרוסים והסורים למען שקט באזור מה שלא קורה כרגע בפועל.

עוד פורסם שמאות חיילים של חזבאללה שהגיעו מלבנון לגבול ישראל בגולן בקוניטרה, חלקם נמצאים בבסיסים של הצבא הסורי ביחידות השייכות לדוויזיה הרביעית בפיקודו של מאהר אלאסד אחיו של הנשיא הסורי בשאר אסד.

היום במצב הקיים ישראל לא יכולה לשבת בשקט והיא נערכת למצב של כוננות עליונה נגד המליציות האיראניות וחזבאללה באזורים מהחרמון ועד לגבול ירדן ומשולש הגבולות.

בזמן שהעם הסורי סובל מחוסרים של נפט בנזין מים ומזון, הממשל מעדיף עם כל מני ארגונים למכור את האדמה לאיראנים, באזור סוידה מבינים שברגע שתהיה התקפה נגד המליציות האיראניות יהיה נזק רב והרוגים רבים כי האיראנים התבססו בתוך הכפרים ובשכונות שלהם.

ישראל בשלב זה שומרת על שתיקה, שר הביטחון בני גנץ שביקר בגולן ביום שני השבוע לא במקרה הגיע לאזור לעמוד מקרוב על היערכות צה"ל למצב, גנץ אמר:"אני לא ממליץ לאף ארגון לבחון את הערכות צה"ל והמכה הקשה שאנחנו יודעים להנחית".

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים