המסגד שהפך למפגע בשכונה, הרכס והמועצה מתעלמים

בשכונה בדאלית אל כרמל בה מתגוררים משפחות מוסלמיות נבנה בשנה האחרונה מסגד לא חוקי, תלונות תושבי השכונה ברכס הכרמל ובמועצה התקבלו בזלזול, אכיפת החוק לגבי מפעילי המסגד לא קיימת. לפרטים

12.06.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המסגד שהפך למפגע בשכונה, הרכס והמועצה מתעלמים

המקום בו נבנה בית שלפי הצהרת הבונים משמש בית מגורים הפך למסגד שמתפללים בו בכל יום לאורך כל שעות היום והלילה, מה שהפך את האזור להומה אדם ומפגע לכל התושבים, במיוחד בימי שישי וכאן מדובר על מקום צר שאין בו חניה ורחבה גדולה, המסגד מרוחק מטרים ספורים מהדירות במקום.

יש לציין שחוק התכנון והבניה קובע בסעיף 197 כי בעל זכויות בקרקע אשר נפגע כתוצאה מאישור תוכנית יפוצה, סעיף זה מהווה בסיס לתביעות רבות שנדונות ברובן בוועדות הערר וחלקן בערעורים בבית המשפט המחוזי ואף העליון.

מה שמפתיע שלוועדת תכנון ובנייה כלל לא אכפת מהעוברים על החוק ומאפשרת להם להפעיל במקום מסגד בניגוד לחוק.

בזמן העירייה הורה ראש העיר אכרם חסון לא לאשר את בניית המסגד ועם פירוק האיחוד, העניין הלך לכיוון בית פרטי ולשם זה אושר. עם כינון המועצה המקומית דאלית אל כרמל, אט אט הפך המקום למסגד בו מתפללים רבים שמגיעים מכל מיני מקומות ויתכן ויושנים במקום, גם אנשים שמגיעים מחוץ לכפר, מה שמפריע נורא לשכנים במקום.

מפעילי המסגד מכחישים את כל הטענות שעולים ומדברים על מקום סגור ושקט שלא מפריע לאיש ושכל הטענות עולים בגלל קנאה וסכסוך של מספר שכנים.

עו"ד נאסר אברהים במכתב התראה לוועדת תכנון ובניה ולעומד בראשה יוסף משלב, טרם נקיטת הליכים משפטיים שכותרתו התנגדות להקמת "בית עם" "בית אבל" בגוש 11506 חלקה 35, כותב

"קצה נפשנו מרוב הפניות וההתרעות בעניין השימוש החורג שנעשה בבניין שבנדון ובניגוד מוחלט להחלטת הוועדה לתכנון ובניה, מבלי שתנקטו בכל פעולה לאכיפת החוק והחלטת הועדה לתכנון ובניה מיום 17.11.2008

מרשתי באין ספור של פניות ומכתבים פנתה אליכם והתריעה בפניכם על הנעשה בדירה, אולם לא זכתה בשום תשובה ו/או תגובה ו/או מעשה מצידכם שימנע את השימוש הנוגד לחוק בדירה..

מרשתי רואה בחומרה רבה את התנהגותם של בעלי הדירה, לרבות עצימת עיניכם באי נקיטת הליכים משמעתיים נגדם, ואף רואה בהתנהגותכם כמי שנותן גיבוי להמשך צפצוף עם החוק ונותני ההחלטות בו.

מרשתי החל משנת 2008 התריעה והתנגדה להקמת "בית עם" ו- "בית אבל", ואף זומנה לדיון בהתנגדותה אשר נשמעה והתקבלה, ועל אף ההחלטה הברורה בעניין, ולמרות אין ספור של פניות מטעם מרשתי בעניין לא ראיתם לנכון למלא אחרי חלקכם באכיפת החוק כמתחייב.

אי לכך הנני להתריע בפניכם ולהודיעכם כי עד כתיבת שורות אלה וכהתראה אחרונה, הנני להודיעכם כי במידה ולא תתקבל כל תשובה עניינית בכתב מטעמכם לפעולות שנעשו על ידיכם לאכיפת החוק ומניעת המשך צפצוף על החלטת הועדה מיום 17.11.2008 לרבות על הוראות החוק, מרשתי תנקוט נגדכם בהליכים משפטיים שתעמדו בראש הרשימה כמי שאחראי על אי מילוי תפקידכם כראוי לרבות אי אכיפת החוק ופגיעה במרשתי ובאורח חייה.

במקביל למכתבי זה הנני להודיעכם כי העניין יועבר לידיעת וטיפול של הפיקוח המחוזי בפניו יפורטו מכלול הנעשה בנדון לרבות מחדלכם במילוי תפקידכם באכיפת החוק.

המסגד

עוד יצוין כי הנושא והמחדלים בהם אתם נוקטים, יובאו לידיעת משרד מבקר המדינה אשר ייתן את דעתו אף הוא בנעשה.

אי לכך היה ותוך 14 ימים מיום שיגור מכתבי זה ללא תתקבל כל תשובה בכתב לנעשה ולטיפול שננקט מטעמכם בעניין שבנדון, תוגש נגדכם תביעה משפטית".

התפיסה החותרת לצמצום היקף הפגיעה בבעל הקרקע הפרטי ללא פיצוי, על רקע זכותו החוקית שנפגעה, מצדיקה את ראיית ההכרזה והתכנית המייעדת את הקרקע לשימוש חקלאי הבאה בעקבותיה כמיקשה אחת לצורך חישוב הפיצוי המגיע לבעל הקרקע לפי סעיף 197 לחוק".
דברים כדורבנות!.

השאלה מדוע רכס הכרמל והמועצה המקומית נמנעים מאכיפת החוק והדרישה להפסיק להשתמש במבנה הנ"ל לצורך מקום לתפילה ולמנוע תביעות שעלולות לעלות לקופה הציבורית ולמשלם המיסים מליוני ₪. ?

תגובות

12. אני לפני 10 שנים
אני
11. דרוזי לפני 10 שנים
הפכנו לחברה ללא ערכים
10. דרוזי לפני 10 שנים
מה הם רוצים מאתנו
9. רוני לפני 10 שנים
דחוףףףףףףףףףףףףףףףף
8. עוספיא לפני 10 שנים
תתבישו לכם
7. שכן לפני 10 שנים
חלקה 35 מגוש 11506
6. אמיר לפני 10 שנים
דחופ
5. סאמר לפני 10 שנים
הקול השפוי
4. איש דאת לפני 10 שנים
יא רית עלואה
3. עוד מעט יעשה סדר לפני 10 שנים
הדג מסריח מהראש
2. אזרח לפני 10 שנים
עד שלאיהיה אסון אף אחד לא יתעורר
1. תושב לפני 10 שנים
למען האמת

מומלצים