העסקים בכרמל על סף פשיטת רגל

קריסה מוחלטת של חלק ניכר מהעסקים בכפרים דאלית אל כרמל ועוספיה, תקווה כרגע אין, ולא ברור איך יהיה ניתן לעבור את התקופה הנוכחית מבלי להתרסק כלכלית, המצב בחודשים האחרונים שלח מאות עובדים ללשכת התעסוקה, הכלכלה בכפר הדרוזי זקוקה להחייאה מיידית.

29.09.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
העסקים בכרמל על סף פשיטת רגל

תמונה להמחשה עוספיה

 

זו פעם ראשונה שהעסקים בכפרי הכרמל נמצאים במצב גוסס ללא פרנסה וללא שום תקווה עתידית, ככל שמסתובבים בעסקים רואים את חלקם שכבר סגר את העסק ומי שנשאר מחכה ללקוחות שלא מגיעים.

עם פרוץ משבר הקורונה בתחילת 2020 העסקים עבדו והתפרנסו בכבוד מאוד ואך העסיקו עובדים רבים, עם הסגר הראשון והיום עם הסגר השני, אזור כפרי הכרמל הפך למוקד מוכה קשות עבור אלפי אנשים ובמיוחד העסקים הקטנים והגדולים.

רגע אחרי ההתאוששות העסקית הקטנה מהסגר הראשון, מגיעים לסגר השני ולתקופת החגים והמצב הולך למטה ולא מתייצב, כי התושבים מפחדים לקנות כמו שקנו לפני משבר הקורונה.

הבעיה העיקרית שהעסקים ממשיכים לשלם שכר דירות, מסי ארנונה ותשלומים עבור תאגיד המים והביוב, חשמל ועוד ובתמורה אין הכנסות כלל.

הרשות המקומית הייתה אמורה לא לחייב עסקים שנפגעו וזה לא מה שקורה בפועל, בעלי העסקים מציגים בפנינו חשבונות שנשלחו להם, חלקם כבר קיבל התראה עבור תשלום.

לגבי תכנית המדינה לפצות את העסקים במענקים וכספי תמיכה, עד שהכסף הזה יגיע לאותם עסקים קטנים וגדולים אותם בעלי עסקים לא יחזיקו מעמד.

הגשת בקשות למענק השתתפות בהוצאות קבועות -פעימה 3 תוארך עד 15.11.2020, הממשלה אישרה ארכה נוספת למועד האחרון להגשת בקשות למענק לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות  פעימה 3, כך שהגשת הבקשות תתאפשר עד 15.11.2020.

הארכה מתייחסת לבקשות למענק בשני המסלולים: במסלול המיידי ובמסלול המאוחר, קרי גם במסלול בו נבחנת ירידת המחזורים בחודשים מרץ-אפריל 2020 וגם במסלול, המתאים לעוסקים המדווחים למע"מ על בסיס מזומן, בו נבחנת ירידת המחזורים בחודשים מרץ-יוני 2020.

אנחנו כאן בכפרים נמצאים בתחילתו של משבר כלכלי חברתי והדברים הולכים ומסתבכים. הבעיה שאין שום תכנית בכפר הדרוזי שיכולה לתת מענה חיובי ותקווה לאותם בעלי עסקים שבכל יום הם מאבדים את הקיום שלהם.

יש לציין כי בתקופה האחרונה נרשמת עליה במספר מקרי ניסיונות ההתאבדות בישראל והרוב מצביע שזה בגלל המצב הכלכלי שנוצר בעקבות משבר הקורונה.

ישראל מדינה משגשגת בתחומים רבים, ברגע הכל נפגע בגלל נגיף הקורונה, המסעדות, התיירים והמבקרים, הכל הלך לבידוד ולסגר ועכשיו המשק לא מניב שום תועלת כלכלית.

המצב הסוציו אקונומי בכפרים הדרוזים נמוך במיוחד, עם המשבר הנוכחי הוא מחמיר כפליים, על מקבלי ההחלטות לפעול מיד ולא לחכות לנסים, חובה להציל את המצב הקיים ולעבוד שעות נוספות כדי להתאושש.

 

פורטל הכרמל והצפון ימשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות הכלכליות וציבור העסקים מוזמן לעדכן בכל נושא באמצעות מייל מערכת editor@karmel.co.il  -  editor@karmelp.co.il

 

סרטון של תמונות מהזירה העסקית בכפרי הכרמל, הכל סגור ומצב הרוח לא טוב.

 

העסקים בכפר הדרוזי קורסים בצל הקורונה

תגובות

5. אזרח לפני 4 שנים
המועצות אצלנו לא חושבות מהראש
4. מאגד לפני 4 שנים
דליה
3. בעל עסק לפני 4 שנים
מחלקת גביה בדליה
2. שליטה בהמון 1984 לפני 4 שנים
התסריט חוזר על עצמו אנשים ישנים
1. هاذا الي بدهون يا לפני 4 שנים
افهمو انو مش عشان "فيروس"

מומלצים