הצטיינות בהצלת חיים זה לא עניין של גיל

מתנדב חובש ונהג אמבולנס בן 77 מחיפה קיבל את אות המתנדב המצטיין של מד"א יחד עם הפראמדיק האחראי של תחנת מד"א בנשר שקיבל את אות העובד המצטיין.

26.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הצטיינות בהצלת חיים זה לא עניין של גיל

התרגשות מיוחדת נרשמה בטקס חגיגי שנערך לכבוד העובדים והמתנדבים המצטיינים במד"א בו מבין 26 העובדים והמתנדבים המצטיינים מרחבי הארץ נבחר מתנדב חובש ונהג אמבולנס בן 77 מחיפה שמתמיד מזה 35 שנים להציל חיים על בסיס שבועי בהתנדבות.

טקס המצטיינים השנתי של מגן דוד אדום בישראל נערך במרכז מד"א בתל-אביב בו הוענקו כבכל שנה תעודות ומגני הוקרה ל-26 מתנדבים ועובדים המצטיינים בארגון מכל רחבי הארץ. בטקס נכחו העובדים והמתנדבים המצטיינים, הנהלת מד"א, עובדים ומתנדבים, ובמקרה של אחד המתנדבים המצטיינים מחיפה, גם הנכדים והנינים לקחו חלק. אות ההצטיינות והערכה של מרחב כרמל לשנת 2016 הוענקו לפראמדיק האחראי בתחנת מד"א בנשר יקי קלנג והמתנדב מיכה גרסטל מתחנת מד"א בחיפה.

מיכה גרסטל, בן 77 מחיפה, החל את התנדבותו במד"א מרחב כרמל בשנת 1982. במשך 35 שנות התנדבותו גילה מיכה מסירות, מקצועיות ועקביות במתן משמרות בתקן על אמבולנסים וכן באבטחת אירועים ציבוריים. מיכה שימש ככונן תגובה מידית של מד"א ומשמש מזה שנים כנציג מד"א בבתי החולים בחירום. בכל אירוע ומפגש חברתי דואג להירתם לתיעוד של האירוע והעברת התמונות לכל המשתתפים. מיכה נרתם לכל משימה מבצעים והומניטרית ולוקח חלק במשימות השגרה והחירום השונות של הארגון תוך גילוי מעורבות, אכפתיות, רגישות ומצוינות. המשובים החיוביים להם זוכה מיכה מהממונים ומציבור החולים והמטופלים הם חלק מאופיו הייחודי הנרתם כל העת לעזור לזולת כל אשר נדרש לכך וללא כל תמורה. במשך שנותיו הרבות בארגון ליווה מיכה מתנדבים רבים אשר היווה להם מודל לחיקוי ואוזן קשבת והוא מהווה את הרוח החיה של ערכי הארגון. על אף היותו של מיכה איש משפחה וסב לנכדים רבים, הוא תמיד מוצא את הזמן, ובעקביות מופתית, להתנדב בנהיגת אמבולנס במד"א לרווחת ציבור המטופלים והציבור כולו ועל כך זוכה להערכה רבה. בשנים האחרונות גם נכדותיו של מיכה מתנדבות על האמבולנסים, ובכך ממשיכות את דרכו של הסב ולוקחות חלק במלאכת הצלת החיים.

יקי קלנג מחיפה, החל את עבודתו במד"א מרחב כרמל בשנת 1994 כחובש רפואת חירום, נהג אמבולנס, כתורן מוקד ובהמשך כפאראמדיק. בשנת 2006 מונה יעקב לפרמדיק אחראי בתחנת מד"א בנשר. במהלך השנים מילא מגוון תפקידים, ביניהם חונך משתלמי פרמדיקים ואחראי סידור עבודה פרמדיקים, וכיום משמש בנוסף לתפקידו כקצין רישוי אירועים במרחב. יעקב מגלה רצינות, מסירות ומצוינות בתפקידים השונים בהם לקח חלק ונרתם למשימות המרחב השונות, הפעילויות בקהילה ומגלה מעורבות ואחריות רבה להווי והרווחה בתחנתו. יעקב משמש לדוגמה ומופת, מודל לחיקוי ונערץ על ידי העובדים והמתנדבים על אופיו המיוחד, סגנון ניהולו הייחודי ונאמנותו לארגון ולחברים בו וכן על הירתמותו לכל משימה, בכל שעה וביצועה מכל הלב ועל הצד הטוב ביותר תוך השארת חותם על דורות ההמשך.

מגן שמעון ביטון, מנהל מד"א כרמל והמחוז הצפוני בחירום: "עובדי ומתנדבי מד"א ניחנים באופי מיוחד ומהווים את ההון האנושי המרכיב את הארגון. הם נרתמים יום יום, שעה שעה, ולוקחים חלק במשימות השונות של מד"א, ביניהם הצלת חיים ופעילות קהילתית למען תושבי המדינה. השנה זכה באות האיתור וההצטיינות מתנדב שמעל לשלושה עשורים נותן את כל כולו ומציל חיים, בחיוך, בשקט ובמקצועיות רבה, ועל כן הוא ראוי לכל הערכה. אנו שמחים שעובדי ומתנדבי מד"א שואפים למצוינות, לערכים ולחינוך הדורות הבאים להצלת חיים ונתינה לזולת, ועל כך הם ראויים להערכה והוקרה".

יקי קלנג ומיכה גרסטל

צילום דוברות מד"א

תגובות

מומלצים