כללים לשמירה על האוכלוסייה המבוגרת בימי הקורונה

האוכלוסייה המבוגרת היא זו שנמצאת בסיכון הגבוה ביותר בימי הקורונה ולכן בתקופה זו יש לנקוט כללים מיוחדים, כדי לשמור על בריאותם ולסייע להם בצרכים השונים שלהם.

16.10.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כללים לשמירה על האוכלוסייה המבוגרת בימי הקורונה

תמונת מהאתר pixabay

 

הפעילות הייחודית של חברות סיעוד 

חברת סיעוד מפעילות לאורך כל השנה מטפלות מקצועיות שמגיעות לבתיהם של הקשישים. לאור מגפת הקורונה חברות סיעוד עובדות על פי הנהלים הספציפיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות למטרה זו. כל עובדי חברות סיעוד קיבלו הדרכות והנחיות כדי לפעול רק על פי נהלי העבודה החדשים אשר יוצרים מעטפת מקסימלית לקשישים תוך חשיבה על כל כיוון אפשרי.

מטפלת בביתם של הקשישים

מטפלות שהגיעו לפני מגפת הקורונה כמה פעמים לבית ספציפי, ממשיכות להגיע לבית זה גם בתקופת הקורונה. עם הגעתה של המטפלת היא מורידה את המסכה כדי שבני הבית יזהו אותה ולאחר מכן היא עוטה שוב את המסכה ונשארת איתה לאורך כל השעות שהיא נמצאת בבית זה של אנשים בעלי מוגבלות תפקודית. בנוסף לכך היא מקפידה על רחיצת הידיים בסבון ובאלכוג'ל ובמקרים מסוימים גם משתמשת בכפפות חד פעמיות ובמשקפי מגן.

המטרה המרכזית של חברות סיעוד היא להגן על כל מי שנמצא בקבוצת הסיכון כך שלא ייחשף למחלה, יידבק בה וכך המחלה תתפשט לאנשים נוספים.

כל הפעילות היומית נמשכת כפי שהייתה עד עתה תוך ביצוע כל הפעולות כמו הכנת אוכל, קניות, הבאת תרופות מבית המרקחת, סדר בבית, סיוע ברחצה, סיוע בהאכלה, תשומת לב לירידה בתפקוד או למצוקה נפשית ולכל צורך אחר הכלול בתוכנית העזרה לאדם זה.

אם מגיעים בני משפחה לבקר את האדם המבוגר יש לווסת את הביקורים כך שלא יגיעו רבים בבת אחת, העדיפות היא לפגוש את המבקר בחצר או בחדר עם חלון פתוח כאשר גם הדייר וגם המבקר עוטים מסכה לאורכה של כל הפגישה. המבקר נדרש גם לחטא את ידיו באלכוג'ל כדי לשמור על היגיינה מרבית.

מטפלות שאינן חשות בטוב 

המטפלות נדרשות לנהל טבלה יומית על מצבן הבריאותי, אם יש להן תסמינים של המחלה כמו חום, שיעול, קוצר נשימה או קשיי נשימה, הן לא אמורות להגיע למקום העבודה כדי לא להדביק את הקשישים.

ביקורי בית של אנשי מקצוע 

מעת לעת יגיעו הביתה גם נציגים של קופת חולים, משרד הרווחה או גורמים מקצועיים אחרים. כל כללי המיגון חלים עליהם. הם אמורים להקפיד על עטית מסכה לאורך כל הביקור, ניקיון הידיים בסבון ובאלכוג'ל .

קשישים שנמצאים בבידוד 

גורמים המסייעים לקשישים שנמצאים בבידוד אינם מורשים לרחוץ אותו, הם יחליפו לעיתים תכופות מצעים ויכבסו אותם ללא ניעור שלהם, ינקו את הבית באופן תדיר, יכניסו את האשפה לשקיות אטומות וקשורות וינקו את כלי האוכל בחום מינימלי של 65 מעלות.

 

תגובות

מומלצים