כשלון ההסברה הישראלית

מי היה אמור לצאת לתקשורת ולהסביר מה קרה בלב ים בספינה מרמרה ולמה התשובה הישראלית באה באיחור, ההשלכות אחרי מי ישא באחריות ולמה אין ערבים ישראלים בהסברה הישראלית במקרים הנ"ל.

01.06.2010 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כשלון ההסברה הישראלית

ההסברה הישראלית בעולם לא נתפסת טוב, שלל טעויות בהסברה למשל התמונות של דובר צה"ל שאיחרו לצאת אל מול הדיווחים בכל רשתות החדשות בעולם על הרג פעילי שלום ע"י הקומנדו הישראלי.

לא צריך להיות צודק צריך להיות חכם ולא חכם לאחר מעשה, בזמן פעולת הקומנדו בלב ים היו צריכים להוציא מיד את התמונה האמיתית למה שהיה, תמונה כזו מול דיווחים של רשתות החדשות היתה יכולה לאזן את התמונה.

אבל ההסברה הישראלית שוב טועה את אותה טעות ממלחמת לבנון השניה, כאשר התמונה של הרס ופגיעה באזרחים חפים מפשע היא התמונה ששלטה בעולם ולא הצדק בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה.

בתקופת מלחמת לבנון ההסברה הישראלית כשלה, אבל ממול אזרחים בכל מיני פורומים באינטרנט עשו עבודת הסברה מעולה על מה שקורה באמת ועל צדקותה של הפעולה הישראלית.

השאלה שנשאלת למה לא לגייס לשורות ההסברה אזרחים ערבים ע"מ לאזן את התמונה, אזרחים שידברו על המצב האמיתי בשטח, שהבעיה של הפלסטינים לא ישראל אלא חמאס. להראות שישראל כבר הראתה נכונות ויצאה מעזה, היא לא צריכה את עזה, אבל כאשר החמאס יורה טילים לעבר ערים בישראל בכל יום, אז המצב מחייב פעולת מצור ימי.

הסברה מהסוג הזה יכולה רק להועיל.

אמצעי תקשורת זרים שפועלים בישראל דיווחו על קרירות מסויימת בהסברה הישראלית כלפי הרשתות הזרות וברגע שרשתות זוכות ליחס כזה אז הם יפגינו יחס קר בסיקור שלהם, יחס שגובל בעוינות מסויימת וזה לא לטובת המדינה.

תגובות

1. כמאל ג'ונבלאט לפני 14 שנים
תגובה

מומלצים