מחיקת רישום פלילי - תהליך ההגשה ומה צריך לדעת?

רישום פלילי הוא מכה קשה מבחינה נפשית. מעבר לכך, הוא יכול לגרום לבעיות קשות בתחומים רבים בחיים. בין אם מחפשים עבודה חדשה, רוצים לעסוק במשרה ממשלתית, או מנסים להוציא ויזה לארצות הברית - הרישום הפלילי יישאר כמו כתם בל ימחה, שיגרום לטעות שעשיתם ללוות אתכם כל חייכם.

15.11.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מחיקת רישום פלילי - תהליך ההגשה ומה צריך לדעת?

 

לכן חשוב להכיר את האפשרות למחיקת הרישום הפלילי, ולבדוק היטב האם אתם זכאים לה.

 

מדוע כדאי להשקיע במחיקת רישום פלילי?

מחיקת רישום פלילי היא הליך בירוקרטי ארוך ומתיש. מטרתו של ההליך היא לבדוק מעבר לכל ספק שהאדם אכן זכאי למחיקת הרישום, ושהסיכוי שיחזור לסורו לאחר מכן נמוך ביותר. בין אם נעצרתם על עבירות סמים או אחזקת נשק, או אפילו חוויתם מעצר ימים אחדים, כדאי לכם מאוד לנסות לעבור את כל השלבים והתהליכים ולקבל מחיקת תיק פלילי.

מחיקת התיק תאפשר לכם למעשה לפתוח דף חדש וחלק. עסקים רבים בוחנים היטב את המועמדים לקבלה לעבודה, ובאופן כמעט מוחלט יפסלו מראש אנשים עם עבירה פלילית כלשהי בעברם. מדובר בסינון ראשוני, כך שפעמים רבות אפילו לא תדעו שזו הסיבה שלא זומנתם לריאיון. נוסף על כך, מחיקת הרישום תאפשר לכם להוציא ויזה לארצות הברית, ולעבוד בעבודות נחשקות בישראל כמו משרות ממשלתיות או עבודה חינוכית.

מהו תהליך ההגשה של הבקשה?

תהליך ההגשה של בקשה למחיקת רישום פלילי מחייבת ייעוץ מעורך דין המתמחה בתחום. ניסיון להגיש את הבקשה באופן לא מקצועי, עלול בהחלט לגרום לכך שהסיכויים שלכם לקבל את מבוקשכם יצנחו מטה בחדות. ראשית כל, עורך הדין יקיים עימכם ריאיון המבקש להבהיר חלק מהנסיבות של האירוע. לאחר מכן, הוא יפנה אל הגורמים המשפטיים הרלוונטיים במטרה להשיג פירוט מלא מנקודת המבט המשפטית, ובמידת הצורך גם מנקודת המבט של חוקרי המשטרה שעסקו באירוע.

תהליך ההגשה של הבקשה יכלול מילוי של מסמכים רבים המעידים על מעשיכם לאחר ביצוע העבירה. נושאים הקשורים לאורח חייכם, כמו עבודה מסודרת והכנסה יציבה, יכולים לשפר משמעותית את הסיכוי שתקבלו את המחיקה. נסו לגייס עורך דין איכותי שיעמוד לצידכם לאורך כל התהליך.

אילו נתונים יגדילו את הסיכוי שלכם להצלחה?

לצד עורך דין בעל ניסיון בתחום, אשר הגיש כבר עשרות בקשות בנושא מחיקת רישום פלילי בהצלחה, ישנם נתונים נוספים אשר ישפרו את הסיכויים למחיקת הרישום על שמכם. אחד הנתונים המרכזיים הוא הגיל שלכם בעת ביצוע העבירה.

גילאים צעירים נחשבים כתקופה בחיים בה שיקול הדעת מוטה בקלות, והאישיות עדיין אינה לחלוטין מעוצבת. לכן, בית הדין ייטה להתחשב יותר בבקשות למחיקה של אנשים אשר היו צעירים בעת ביצוע העבירה. סוג העבירה משמעותי גם הוא, כאשר באופן טבעי עבירות אלימות קשות ועבירות סדרתיות יהיו קשות ביותר למחיקה מהרזומה.

למידע נוסף בקרו באתר: https://www.salton.co.il

 

 

תגובות

מומלצים