מחמוד שנאן לדרוזים יש מורשת

המרכז למורשת הדרוזים בישראל שמוביל עו"ד מחמוד שנאן יחד עם הצוות, ד"ר ענאן והבה וכמאל כיוף ונוספים, באים לאסוף את ההיסטוריה והתרבות הדרוזית ולשמר לטובת לימוד והכרה לדורות הבאים ולמתעניינים, ואולי יצליחו לדעת מאיפה הגיעו הדרוזים?.

01.10.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מחמוד שנאן לדרוזים יש מורשת

 

מרכז המורשת שהחל לפעול במרכז יאנוח, באיסוף ממצאים ארכיאולוגיים, כתוביות ותמונות, ישמש ארכיון ומוזיאון שינציחו וישמרו את המורשת הדרוזית לאורך השנים. אנשי מקצוע שמובילים את המרכז הדרוזי הראשון מסוגו בישראל, שיתן תמונת מצב היסטורית על העדה שנמצאת מעל 1000 שנה.

ככל ששואלים ובודקים על המקור של העדה הדרוזית, יש עדויות שהדרוזים נמצאים בתימן מצרים ומדינות הים התיכון ומצד שני בצפון סוריה ובאירופה.

עו"ד מחמוד שנאן שואף בכל הכוח להוביל את בנית המרכז הראשון מסוגו בישראל למורשת דרוזית, שיתן תמונה אמתית למצב העדה במזרח התיכון ובישראל בפרט, הנושא הזה נשאר חסר והרבה פריטים לא ידועים לרבים, עם השינויים של השלטונות במזרח התיכון, נשארו כאן רבים דרוזים שהגיעו מארצות שונות לארץ.

ד"ר ענאן והבה מדבר על בדיקה מעמיקה שהמרכז יעסוק בטבח הדרוזים בעיר אנטקיה בטורקיה, בספטמבר 1938 האזור הזה נותק מהשלטון הסורי ועבר לטורקים.

אנטקיה שוכנת על גדות נהר האורונטס בעמק אמוק ובקרבת שפכו לים התיכון. רוב תושביה הם מוסלמים סונים, אבל יש גם נוכחות בולטת לעלווים. בעיר קיימות מספר קהילות נוצריות קטנות. העיר משמשת כעיר עלייה לרגל של נוצרים כי בה נקראו האנשים לראשונה להצטרף לנצרות. בעיר קיים בית כנסת המשרת את הקהילה היהודית במקום.

במרכז ירכז את התוכן שיח' יהודה חטיב, מדובר באלפי פריטים.

כמאל כיוף איש חינוך אחראי על המוזיאון הארכיון ועוד. העבודה של כמאל תהיה באיסוף ותרגום לשפות שונות של הפריטים שנאספו, שבעתיד הלא רחוק, יהיה מוזיאון שמציג פריטי ערך היסטוריים לשנים קודמות.

 

סיירנו במשרדי מרכז המורשת ושוחחנו עם עו"ד מחמוד שנאן וד"ר ענאן והבה.

עם חנוכת מרכז המורשת, שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב אמרה: ״אחרי שנים רבות של אי קיום הבטחות, אני גאה לעשות היסטוריה ולחנוך את מרכז המורשת של העדה הדרוזית שפעלתי להקמתו. מרכז שיסמל מעל לכל את הברית הקדושה והמשותפת בינינו לבין אחינו הדרוזים״

״לפני כעשור עברה החלטת ממשלה להקמת מרכז למורשת הדרוזים בישראל, אולם במשך שנים לא מומש דבר ולא נעשה על מאמץ לקדם את הנושא. עם כניסתי לתפקיד דאגתי לקדם את הקמתה מחדש של המועצה, פעלנו למינוי יושב ראש ומנכ"ל ודאגנו להבאת תקציב לצורך מימוש ההחלטה.

לפני מספר חודשים פניתי לראש הממשלה ואמרתי שהגיעה העת לקיים את ההבטחה ואני שמחה להיות כאן היום ולגזור את הסרט, יחד עם ראש מועצת יאנוח-ג'ת, מודי סעד, יו"ר מועצת הדרוזים, ד"ר כמאל שופניה, מנכ"ל המועצה, מחמוד שנאן וחברי הדירקטוריון".

 

מחמוד שנאן וענאן והבה מורשת דרוזית

תגובות

7. סלאמה זיאד לפני 5 שנים
גליל עליון
6. דורזי לפני 5 שנים
עולם של אמת
5. يوسف عامر البقيعه לפני 5 שנים
طلب
4. אזרח לפני 5 שנים
בהצלחה כל הכבוד
3. אפלטון לפני 5 שנים
sss
2. דרוזית לפני 5 שנים
צעד חשוב מאוד אבל
1. מוחדון לפני 5 שנים
המוחדון אלפי שנים...

מומלצים