מנציחים את זכרו של שיח' לביב אבו רוכן ז"ל

שיח' חסין אבו רוכן הבן של שיח' לביב ז"ל, מוביל מהלך להנצחת זכרו של אביו, מייסד הקשר הדרוזי יהודי, בקרב החברה בישראל, תרומתו של שיח' לביב להתפתחות העדה הדרוזית בישראל רבה, וכך הדרוזים המשיכו לשמור על תרבות שנמשכת אלף שנה.

18.11.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מנציחים את זכרו של שיח' לביב אבו רוכן ז"ל

 

שיח' חסין: "מה שלמדתי מאבא להיות אנושי ולאהוב את כל הבריות, אני מכיר את אבא שיח' לביב בתור איש שעמד בראש ועדות הסולחות בחברה והיה מאוד מוערך".

שיח' חסין: "אני יודע שבעוספיה היו כנופיות ערביות שעשקו בכפרים הדרוזים ובעוספיה ודליה, אבי ראה בעיניו דברים קשים וזה דחף אותו לארגן את הצעירים להדוף את הכנופיות האלה שלקחו כל מה שבא ליד מבתי הכפר".

שיח' חסין: "החמושים שאבי ארגן מנעו מהכנופיות האלה להמשיך להציק לכפרים, אבי היה איש חברה, איש נואם שידע לחבר שירים, היה לומד בעכו בזמן שרצחו את דודו שיח' חסן אבו רוכן, אבי נשבע שהוא ינקום את דם דודו שנרצח, והלך למנהיגות הציונית, לחמש את הדרוזים, הרעיון לחמש קבוצות דרוזיות בכרמל קיבל אישור מהדרוזים בסוריה ולבנון, הוא חימש את האנשים שלו בנשק אוטומטי ועד היום יש דברים שלא ניתן לספר אותם, שמלמדים אותם ביחידות הסודיות של צה"ל".

שיח' חסין: "אחרי שהוא היה לוחם, היה ראש הפדרציה בהסתדרות, אחר כך הלך להיות ח"כ, ומשם לבתי הדין הדרוזים שכיהן כשופט, הוא נהיה המנהיג הכי אהוב על כולם בחברה בכפרים, ואחר כך היה יו"ר בית הדין לערעורים ויד ימינו של שיח' אמין טריף ז"ל".

שיח' חסין: "הייתי ליד אבא בכל האירועים וראיתי את הכבוד שנתנו לו כולם, למה היום אין את הכבוד הזה? אני רוצה לשחזר את מה שאבא לימד אותי, אני רוצה שכל אנשי דליה ועוספיה יהיו משפחת הכרמל, משפחה אחת ולא מפורקת".

"אני מזמין להגיע ביום שישי בשעה 11.00 לכינוס בבית ברכאת שאבי המנוח בנה לזכרו של אחי ז"ל שנהרג בתאונת דרכים".

 

שייך חסין אבו רוכן על אבא לביב2019

תגובות

8. אבורוקן לפני 4 שנים
צעד מבורך
7. פאדיה לפני 4 שנים
כל הכבוד
6. איוב לפני 4 שנים
מגיע לו
5. מפרגן לפני 4 שנים
צעד חיוני
4. אזרח לפני 4 שנים
יש לאיש הרבה תרומה לעדה ולמדינה
3. מהכרמל לפני 4 שנים
שכולם ידעו את האמת של שייך לביב
2. דרוזי לפני 4 שנים
צעד מבורך
1. צווני לפני 4 שנים
על מה

מומלצים