עליה חדה במספר חולי הקורונה בכפר הדרוזי

שבוע אחרי שיוצאים מהסגר השני שוב מספר המאובחנים חולי הקורונה בכפר הדרוזי מזנק לקו העליון ובישובים הדרוזים ברמת הגולן כל הכפרים הוכרז עליהם כישובים אדומים והוגבלו לצאת ולהיכנס, בכפרי הכרמל בסוף השבוע נרשמו מספר מקרים גם בקרב תלמידים שנשלחו לבידוד.

07.11.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עליה חדה במספר חולי הקורונה בכפר הדרוזי

תמונה להמחשה

 

דיווחי סוף השבוע לא מבשרים טוב להרבה כפרים דרוזים אשר סומנו באדום שמספר מאומתי הקורונה עלה דרסטית במיוחד בכפרי הדרוזים בגולן ובפרט בעוספיה ודליה וירכא.

כל המשתתפים באירועים המוניים שהתרחשו בשבוע האחרון ברמת הגולן אומתו כנשאי קורונה והם הדביקו אחרים בגולן בעיקר ובכפרים אחרים בגליל ובכרמל.

מחוז צפון במשטרה מסר: המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, חסימות כבישים בצפון רמת הגולן לידיעת המטיילים.

היישובים מג'דל שמס, בוקעתא ומסעדה הוכרזו איזור מוגבל, בשל רמת התחלואה הגבוהה תנועת הנכנסים והיוצאים מהיישוב מוגבלת על מנת למנוע התפשטות הנגיף.

בכבישים המובילים אל הישובים הוקמו מחסומים המאויישים על ידי שוטרי משטרת ישראל שאוכפים את הנחיות הגבלות התנועה.

הכניסות לכפר מסעדה מכביש 978 וכביש 99 חסומות.

הכניסה לכפר בוקעתא מכביש 98 צומת אלרום חסום.

הכניסה לכפר מג'דל שמס מכביש 989 נווה אטיב חסומה. 

ציבור המטיילים באזור רמת הגולן מתבקש שלא להגיע לאזורים אלו.
 

מחקר שהתפרסם במידסקיפ על מגפת הקורונה שממשיכה מחדד שזה ממשיך ומלווה בעליה במקרי דיכאון, חרדה ואובדנות בצעירים.

במהלך תקופת מגפת הקורונה נרשמה עליה במחשבות אובדניות וניסיונות אובדניים, חרדה ודיכאון בקרב צעירים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מדו"ח מטעם מוסד Chegg.org בשיתוף עם Born This Way Foundation.

החוקרים השלימו סקר ארצי בין 7 ועד 17 באוגוסט, אשר כלל 1,000 תלמידי תיכון וסטודנטים במכללות.

מהנתונים עולה כי קרוב ל-25% מהנשאלים דיווחו כי הכירו אדם אשר פיתח מחשבות אובדניות מאז תחילת המגפה וכ-5% דיווחו על ניסיון אובדני בעצמם מאז פרצה המגפה.בנוסף, למעלה ממחצית מהנשאלים דיווחו כי היו מוטרדים מהבריאות הנפשית שלהם.

ממצאי הסקר מעידים כי 58% מהסטודנטים במכללות ו-53% מתלמידי התיכון דיווחו כי היו מוטרדים בדרגה בינונית, או רבה או רבה מאוד בנוגע למצבם הנפשי. בנוסף, 53% מהסטודנטים במכללות ו-62% מתלמידי התיכון דיווחו על עליה בדחק מאז תחילת המגפה, 48% ו-51% חוו חרדה ו-33% ו-38% חוו דיכאון.

למעלה ממחצית מהנשאלים (55%) דיווחו כי הציעו תמיכה לחבר שסברו כי סובל מקשיים נפשיים ו-49% דיווחו על חבר אשר פנה אליהם לעזרה. בנוסף, 23% מהסטודנטים במכללות ו-24% מתלמידי התיכון דיווחו כי הכירו אדם אשר חווה מחשבות אובדניות מתחילת המגפה. באופן כללי, נשים נטו יותר לחרדה או תחושת ייאוש, בידוד או מחשבות אובדניות.

מהנתונים עולה כי רק 43% מהסטודנטים במכללות ו-40% מאלו בתיכון דיווחו כי בית הספר הציע שירותי טיפול נפשי ורק 38% מאלו בשתי הקבוצות סברו כי המורים התייחסו ברצינות לנושא הבריאות הנפשית.

שני-שליש מהמשתתפים דיווחו כי מעולם לא פנו בבקשה לעזרה מהמכללה או התיכון. מבין אלו, 24% דיווחו כי לא חשו בנוח לעשות זאת. מבין 29% הסטודנטים שפנו לשירותי ייעוץ מטעם בית הספר, 76% דיווחו כי היה לכך תועלת.

לבסוף, 46% מהסטודנטים במכללות ו-47% מתלמידי התיכון דיווחו על חרדה בכל הנוגע לחזרה לבית הספר, כאשר כרבע מהסטודנטים דיווחו על תחושה אופטימית בכל הנוגע לחזרה ללימודים.

 

 

 

פורטל הכרמל

תגובות

2. תושב לפני 3 שנים
כמה שהאנשים דפוקים
1. מהגולן לפני 3 שנים
צריך להזהיר הרבה

מומלצים