צעדת קירוב הלבבות בדליה

אנשי דת, שיח'ים, ראש העדה, אימאמים, שופטים, אנשי תקשורת, ציבור דתי וחילוני צעדו ברחובות דאלית אל כרמל, האזרחים ערכו כיבודים לצועדים, קבלת פנים מעולם אחר, האירוע הזה חבר את כל הפלגים יחד לכמה שעות, פגשנו רבים שאמרו שמעולם לא היה דבר כזה, הצעדה הסתימה בקבר אבו אברהים ע"ש, לספור המלא.

10.11.2007 מאת: חסין חלבי, אמלה חלבי
צעדת קירוב הלבבות בדליה

המוריםקבוצת מורים שהתמקמה לה במרכז המסחרי הניפה שלטים נגד החלטת משרד האוצר, מראשי המפגינים המחנך והסופר נביל נסר אלדין, מורים, מורות, הורים שוחחנו עם רביע ביראני, מורה שובת: "זו מחאה בשביל ארגון המורים, שמשתתפים בה מורים מדליה ועוספיה והורים, כך אולי נוכל קצת להעביר את תחושתנו, זו מחאה של המורים בכרמל, שכולם ידעו".

שיח' נואף חלבישיח' נואף חלבי: "זו צעדה של דתיים שמבקרים בכפרים הדרוזים, זו החלטה של מנהיגי העדה שבכל חודש תתקיים צעדה בכפר שונה והיום זכינו בדליה בצעה המכובדת הזו, לגבי המורים לדעתי יש להם את כל הזכות להפגין, כי מגיע להם שהממשלה והאוצר ומשרד החינוך יכירו בדרישות שלהם".

תושביםהאורחים היהודים שמבקרים בדרך כלל בשוק בדליה, בהתחלה קצת התבלבלו ונבהלו, אחר כך נכנסו לתוך הצעדה וחלק גם צעד עם האלפים ברחובות, בדרך עברו מבית התפילה של משפחת זידאן מכביש 2, נכנסו לרחוב השוק המסחרי והמשיכו ברחוב לכיוון בית התפילה של משפחת  נסראלדין, לאורך כל הדרך משפחות שלמות הוציאו שולחנות וערכו אותם בכיבודים משובחים למען השיח'ים והקהל שצועד .

תושבי דליהכל הצועדים התקבלו ע"י האזרחים תושבי דליה בברכות ובמנהג הנפוץ, זריית גרגירי אורז כאות להערכה וברכה לאורחים, הצעדה נמשכה שעות רבות, בהן עברו בין הח'לוות, ממשפחת זידאן , נסראלדין, נור אלדין, חלבי, חסון, והאחרון אבו מוניר נסר אלדין, ואז כולם התכנסו ברחבת קבר אבו אברהים ע"ש לזמן קצר, בו דברו ראש העיר, שיח' מופק טריף, שיח' קאסם נסר אלדין, שיח' טריף אמר שחשוב מאוד לשמור על הסביבה ותמיד לפעול שלא תהיה אלימות .

הקהלרביע והבי וחסיסי מאלק, הם היחידים שנכחו וכוונו את התנועה, ניידת משטרה אחת לא נראתה לאורך כל הצעדה, חוץ מהניידת של התחנה עם שוטר אחד שלא היה לו מה לעשות.

שיח' יוסף נסר אלדין מהנדס בניין: "ארגנו כיבודים מיוחדים לכבוד השיח'ים, הצעדה הזו מתוכננת מראש, כל חודשיים צועדים בכפר שונה כשהמסר הוא לקרב בין הלבבות בעדה".

תושבי דליה מפגעים רבים שהיו לאורך כל הדרך במשך חודשים נוקו והוסרו מהרחובות, הצעדה הזו תרמה תרומה חשובה לנקות את ערימות הלכלוך שהצטברו בצידי הדרכים, נודע לנו שאזרחים הם אלה  שניקו, העירייה לא עשתה כלום בעניין.

אבו נאזם אמין מקלדה: "זה הוא יום מיוחד לבני העדה הדרוזית ולכולנו, אני רואה הסכמה תמיר חלביכוללת ביום הזה, זה הוא יום מיוחד וסמל לכולם".

תמיר חלבי בן 24 מדליה: "אני לומד לתואר ראשון במנהל עסקים, זו גאווה לעדה וזה מגבש את כולם וגורם לנו להגיע לקו פוליטי אחד ע"מ לדעת איך להציג את דרישותינו מהממשלה, אירועים כאלה צריך לעשות מדי חצי שנה, השירה ורוכבי הסוסים זה בא כתגובה לאירועי פקיעין, בשבוע תושבי דליההזה נרשמו הרבה אירועים של חזרה בתשובה בקרב התושבים,  ההנהגה הדתית שוב מתחזקת כי יש השתתפות של חילונים בצעדה וזה דבר חדש, גם צעדה וגם הפגנה".

תמיר: "אנחנו כאן מיעוט בתוך מיעוט, אנחנו כרתנו ברית דמים עם היהודים, אנחנו מספיק נאמנים למדינה, צריכה להיות העדפה מתקנת לדרוזים".

שיח' חסין חלבישיח' חסין חלבי: "זה מפגש דתי לשיח'ים פעם בחודשיים, כל משתתף בצעדה שהוא חילוני זה הישג גדול לנו, כך אנחנו מצליחים להעביר את התחושה הרוחנית הדתית לבני העדה, אנחנו עדה מסודרת עם מועצה דתית, ואנשי דת מכובדים לפי ועדות מארגנות".

סלמאן באשא: "אנחנו מובילים את הצעדה כ80 רוכבים על סוסים מדליה וחלק מעוספיה".

אברהים אסעדאברהים אסעד: "זה אחד המפגשים היפים ביותר שראיתי, אני בן 50 ומעולם לא ראיתי דבר כזה, לדעתי לא יהיה עוד דבר כזה, זה בשבילנו כמו חג, לדעתי זה קשור לאירועים שהיו בפקיעין".


ופאא חלבי והתינוקת מיראג'ופאא חלבי והתינוקת לירז יוסף חלבי: "זו פעם ראשונה שהתינוקת לירז יוצאת מהבית לצפות בצעדה של השיח'ים, זה בשבילנו ברכה וכבוד גדול".

ד"ר רמזי חלבי: "זה אירוע מאוד חיובי, אירוע שמגבש את העדה בין דתיים וחילוניים, אנשים מכל מיני תחומים בחברה ובמשק, כולם מתלכדים ד"ר רמזי חלביסביב העניינים החשובים לעדה כמו תעסוקה, אדמות, חינוך, זכויות לדרוזים ועוד, אנחנו מרגישים את ההתלהבות שישנה ברחוב היום, אירועים מסוג זה הם התשובה לעניין של פגיעה בדרוזים, הדבר המשותף הזה בין הדתיים והחילוניים צריך להמשיך".

מאהר חסון: "אני בן 55, לא זכור לי צעדות מהסוג הזה של אנשי דת וחילוניים, זה אקט דתי, שיח'ים מדליה זה טוב שהדתיים עם החילוניים ביחד, גם בצעדה שהיתה בג'וליס היו הרבה משתתפים, גם אז היינו שמחים ומופתעים מאוד, לדעתי היום שנבחר של הצעדה שזה יום שבת היה נכון מאוד, היום יש מזג אוויר טוב וכולם נהנים".

וג'יה כמאל, בעל עסקים: "לא יהיה עוד יום כזה, הצעדה הזו היא קירוב לבבות ומאחדת את וג'יה כמאלהשורות, אני רואה בזה דבר מאוד חיוני, פשוט מאוד צעדה דרוזית, כמה שיותר שיעשו צעדות כאלה כי זה יתרום יותר, במיוחד בזמנים האלה, זה טוב לעדה שלנו".

לביב נסראלדין, ראש מועצת טורעאן: "אני רוצה לברך את השיח'ים והמכובדים שהגיעו היום לדליה, שהם הגיעו לבתים שלהם, אני מקווה לביב נסר אלדין והבןשהצעדה תשיג את מטרותיה בקירוב לבבות ואיחוד שורות, גם שלעדה תהיה מטרה אחת, לב אחד ויד אחת בכל דבר, זה מאוד חשוב להצלחה שלנו".

השיח'ים סאלח טרביה מרמת הגולן ואבו סלמאן מחמד סלאמה מירכא, מוסטפא לילאוי מעוספיה : "כך אנחנו מתקרבים לבני העדה ומכירים יותר אנשים ומכובדים, הרבה אנשים בני נשים מדליה הכפר השתתפו, זו ברכה לכולנו ומאחלים לכולם לחיות תמיד באושר והחשוב ביותר לעזור לאוכלוסייה החלשה ולהיות אנשים שיודעים מה טוב ומה רע, לעשות תמיד למען עצמנו וחינוך ילדינו".
לובנה ביראני
לובנה ביראני, מחנכת: "האמת קישרתי בין קיום הצעדה למאורעות של פקיעין, זה מאוד חשוב לכל אחד היום בדליה ובכפרים הדרוזים שצעדות מהסוג הזה יתקיימו, זה נותן הרגשה של שייכות, זה תורם לחברה, לנוער, לחינוך, כל דרוזי שרואה דבר כזה ישר חושב על הדת.

 התושביםהשיח'ים  הרוכבים
 התושבים תושבי דליה השיח'ים 
 תושבי דליה  תושביםדלית אל כרמל 

תמונות נוספות בהמשך

תגובות

58. דילואני לפני 16 שנים
ל 49
57. חסוי לפני 16 שנים
גדייי לחתיךךך:Pו'קק שו האד' מנוור קול לאתררר:D!
56. גבר164 לפני 16 שנים
ל42 אתה צודק כל מה שהיה רק את זה צלמתה
55. עיסמי לפני 16 שנים
מרגע זה רק שיך אבו עלי חסין
54. هاني ج زيدان לפני 16 שנים
شكراً
53. אמיר לפני 16 שנים
כל הכבוד לשיך אבו ///////////
52. דרוזי פטריוטי לפני 16 שנים
למספר 37 תתבייש
51. דליה לפני 16 שנים
תגובה למס' 37
50. delwane לפני 16 שנים
abu rokon ru7 nam
49. אבורוקן לפני 16 שנים
ההמנון הדרוזי
48. אדהם קאסם חלבי לפני 16 שנים
פקיעין
47. ايال نصر الدين לפני 16 שנים
للاخ مجد وهبه
46. مجد وهبه לפני 16 שנים
انشاء اللة تستمر هلقرحه
45. מחמוד לפני 16 שנים
למה אין דגל ישראל
44. עד חירוף הנפש בדם דרוזי עספאוי לפני 16 שנים
עד חירוף הנפש בדם דרוזי עספאוי
43. אוביקטיבי לפני 16 שנים
זה מה שיודעים לעשות
42. דתי לפני 16 שנים
הצלומים גועל נפש סליחה ..
41. נסר אלדין לפני 16 שנים
דרשתם ןאמרתם איפה הדוגמא האישית
40. אמין חלבי לפני 16 שנים
חוץ מקירוב לבבות מה זה
39. בחורה ממשפחת חסון לפני 16 שנים
אללה יכלי משאיכנא וידימהון פוק ראסנא וופקהון יא רב
38. אסאלה רימייי לפני 16 שנים
דרווזז בדםםםם!!
37. איהב לפני 16 שנים
כן אבל למה
36. שיכונאת בדם לפני 16 שנים
הצעה בשבילכם-
35. חסויה לפני 16 שנים
.
34. דרוזי פטריטוי וגאה לפני 16 שנים
צריך מנהיגות אחרת
33. שו שלום לפני 16 שנים
חבל
32. .. לפני 16 שנים
דרוזית
31. בחורה מדליה ... לפני 16 שנים
ממש מרגש ..
30. إيناس לפני 16 שנים
...
29. درزية قححححححح לפני 16 שנים
الله يحيي الدروز
28. دلوانيه.... לפני 16 שנים
الله يحميكون يا مشايخنا...
27. מישהיי לפני 16 שנים
גאה בהיותי דרוזית !
26. איזה יופי לפני 16 שנים
ואחד
25. זאב417 לפני 16 שנים
דליה צעירה
24. נטור סויסאא לפני 16 שנים
אללה אדימקון פוק רוסנה...
23. סוסו הדרוזית לפני 16 שנים
אחלה יום בכרמל
22. בנת מדליה לפני 16 שנים
נחנא דרוז מנחוב למות למות בראס לברודה ..אלה מחי לד
21. רובי לפני 16 שנים
צעדה
20. ايال نصر الدين לפני 16 שנים
يوم مبارك لداليه الكرمل
19. ديلاوية לפני 16 שנים
الله يحميهم ويخليهم الله ستر انها مش ......
18. عمري לפני 16 שנים
زيارة مقبولة للجميع
17. השמיח והמתרגש מיום שבת לפני 16 שנים
תבארקת דלית אלכרמל
16. ابن الدالية לפני 16 שנים
مع خالص الشكر والتقدير
15. عبداللة לפני 16 שנים
اعتبار في لقاء الاخيار...
14. וחדי לפני 16 שנים
אשי בירפע לראס
13. درزيه وكثيرررر فخوره לפני 16 שנים
هذه العمائم البيضاء والله طاهره وفي كل مرة ابصرها
12. درزيه عنصريه לפני 16 שנים
الله يعزكون يا اهل الشرف والقوه الشهامه, الله معنا
11. דלואניה לפני 16 שנים
אשי בירפע לראס
10. درزيه دلوانيه לפני 16 שנים
كثير حلوين!
9. דלואניה לפני 16 שנים
זיארה מקבולי..
8. سيف الدين خليل לפני 16 שנים
الصبر مفتاح الفرج وكنز الأقوياء
7. יעני לפני 16 שנים
שופוני יא נאס אנא הון
6. لبيب לפני 16 שנים
زياره مقبوله
5. פרו ל לפני 16 שנים
אללה יחמיקון...
4. נאדיה לפני 16 שנים
יוזמה מבורכת!
3. مكتوب على سيوفنا اهلا وسهلا بض לפני 16 שנים
اللة يعز الطائفة ..ويخلي المشايخ تاج الراس
2. غدير قنطار לפני 16 שנים
حماكم ربي
1. דרוזים לפני 16 שנים
מדאליה

מומלצים