שביתה כללית כוללת החינוך בכפרי הדרוזים בגולן

מהלך חברתי שמובילים ראשי המאבק נגד הקמת הטורבינות באדמות מג'דל שמס ומסעדה, משרד החינוך "למשרד אין נגיעה לשביתה", 25 מתוך 26 בעלי אדמות שלחו מכתבי ביטול לחברות שמובילות את הפרויקט, המפתיע בעניין שחלק מהציבור משייך את המחאה לסוריה.

02.02.2020 מאת: חסין חלבי
שביתה כללית כוללת החינוך בכפרי הדרוזים בגולן

 

בהתכנסות שהתקיימה בשבת במתחם המקום הקדוש אליעפורי עה"ש, של אנשי ציבור ואנשי דת ותושבים רבים, הוחלט לצאת לשביתה ליום אחד, כולל מערכת החינוך בארבעת הכפרים הדרוזים בגולן, כדי להביע את חוזקת המחאה הציבורית של התושבים ולא של המועצות המקומיות, שהחליטו פה אחד לצאת לשביתה, והם מוכיחים שזה אפשרי.

ממשרד החינוך נמסר לפורטל הכרמל והצפון: "בתי הספר פתוחים והמורים מגיעים לבית הספר כרגיל. כל תלמיד שיגיע, יתקבל בחום, בשמחה ובזרועות פתוחות. מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון שוחחה באופן אישי עם ראשי הרשויות בנסיון לשכנעם להוציא את מערכת החינוך מהויכוח, למשרד אין כל נגיעה לשביתה".

חשוב לציין שחברה ציבורית שמחולקת לשתי חברות והמקימה אנרג'יקס, כבר יצאו במהלך משפטי של לשון הרע נגד חמישה שיח'ים תושבי רמת הגולן, שייך סלמאן עואד, שייך חסן עלם אלדין אבו סאלח, שייך מחמוד סלמאן אבו סאלח, שייך תופיק קנג' אבו סאלח, שייך סלים אבו ג'בל.

עו"ד רמי חלבי שמייצג את הנתבעים, לפורטל הכרמל והצפון:"התביעה חסרת כל בסיס משפטי ונועדה רק כדי להטיל על השיח'ים אימה, בתור אנשי ציבור כדי שישבו בשקט, הטענה שהם הטילו חרם דתי, הם לא עשו שום חרם דתי".

את המיזם של הטורבינות מובילות ובונות חברת אנרג'יקס וחברת אר"ן, ששכרו אדמות פרטיות של תושבים מרמת הגולן, להקמת טורבינות בגובה מעל 200 מטר, שבעלי האדמות השכנות לא ידעו על המיזם, רק לאחרונה נחשפו לתכנית, מה שקומם אותם והוציא אותם למאבק משותף.

חשוב לציין שכתוצאה מהמאבק, ומה שעלול לגרום לחקלאות ולסביבה בכפרי רמת הגולן, 25 תושבים אשר חתמו הסכם עם חברות המיזם, שלחו באמצעות עורכי דין בקשות לביטול העסקה, נשאר בעל אדמה אחד שלא חתם.

במאבק הזה ישנה קבוצת אנשים שמובילה את המאבק למשהו לאומי סורי נגד מדינת ישראל, ובכל התכנסות מניפים דגלי סוריה.

חלק מהטענות שעולות נגד ראשי הרשויות בכפרים שלא לוקחים חלק במאבק, ומהלך היציאה לשביתה כללית, הוא החלטה של ציבור התושבים.

תזכורת לתוכנית לתשתית לאומית 47 טורבינות רוח בצפון הגולן

החלטה מספר דר/283 של ועדת שרים לענייני תכנון, בנייה מקרקעין ודיור ("קבינט הדיור") מיום 12.01.2020 אשר צורפה לפרוטוקול החלטות הממשלה וקבלה תוקף של החלטת ממשלה ביום 30.01.2020 ומספרה הוא 4834(דר/283).

נושא ההחלטה: תוכנית לתשתית לאומית 47 - טורבינות רוח בצפון הגולן  

  מ ח ל י ט י ם: בתוקף סמכות הממשלה לפי סעיפים 53 ו- 76ג(9)(ב) לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה–1965, לאשר את התוכנית לתשתית לאומית, 47 טורבינות רוח בצפון הגולן. התוכנית והחומר הנלווה לה נמצאים באתר המעטפה של מזכירות הממשלה.

 

פורטל הכרמל

תגובות

8. אזרח לפני 4 שנים
חבל שאני דת לא מלומדים מובלים מאבק
7. مجدل شمس לפני 4 שנים
قد هنانا وقد عزانا
6. مجدل شمس לפני 4 שנים
مجدل شمس
5. درزي לפני 4 שנים
دالية الكرمل
4. דרוזי לפני 4 שנים
עדיף
3. دورزي לפני 4 שנים
بهدلة
2. דרוזי לפני 4 שנים
רוצים לעזור לכם אבל מה זה קשור לסוריה
1. תושב דליה לפני 4 שנים
לאנשי מגדל שמס

מומלצים