שיח' לביב אבו רוכן ז"ל השאיר חזון

המפגש בבית ברכאת בעוספיה ע"ש בנו של המנוח לביב אבו רוכן, שהשריש את הסלחנות והחכמה בדורות של אז, מפגש ייחודי וראשון מסוגו של תושבי עוספיה ודאלית אל כרמל לצורך פעילות בעמותה להנצחת מורשתו של שיח' לביב ז"ל, מסלח עזאם דרש לתקצב את הפעילות דרך הרשות.

22.11.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון

בית ברכאת עוספיה 2019

 

לראשונה שמתקיים מפגש להנצחת זכרו ופועלו של שיח' לביב אבו רוכן ז"ל, מה שמייחד את האיש שידע להתמודד במצבים קשים, גם שבנו ברכאת ז"ל נהרג בתאונה, הוכיח שיח' לביב שסבלנות מביאה חיים ופחות סבל, היום התכנסו באותו אולם על שמו של ברכאת ז"ל.

את הערב הנחה ביד רמה הסופר פואד מנסור.

שיח' חסין אבו רוכן בנו של שיח' לביב ז"ל, דאג לקיים את האירוע למען הנצחת אביו, הודה לכולם והזמין את כולם להיות פעילים בעמותה למען מורשת לביב ז"ל.

בין הנואמים, היה שיח' רביע אבו רוכן, שדיבר על חשיבות העניין למען הישובים בכרמל.

ראש מועצת עוספיה בהיג מנסור דיבר על תמיכתו בפרויקט זה, בנוסף למורשת הענפה של שיח' לביב ז"ל והקשר בינו לבין משפחת מנסור.

שיח' לביב ז"ל היה מייסד הקשר הדרוזי יהודי הראשון, בעוספיה נפתחה המועצה הראשונה, בית ספר חט"ב ראשון ועוד דברים רבים, בגלל תרומתם של אנשים בשעור קומה כמו שיח' לביב ז"ל.

שיח' חוסני קוזלי שדאג להיות שותף ביום הזה, עזב את תפילת יום שישי במסגד והגיע לברך.

מסלח עזאם אחראי של אלמנזול בעוספיה נענה להזמנת שיח' חסין והגיע לברך  ולהגיד את הדברים על שיח' לביב ז"ל, שאנשים צריכים לדעת וללמוד אחרי 30 שנה חמותו.

מסלח פנה בבקשה להפוך את בית ברכאת לבניין מורשת של שיח' לביב ז"ל ולהקצות תקציבים למטרה זו.

כרמל נסר אלדין הודה למארגן שיח' חסין על היוזמה ואמר "הדבר הזה היה צריך להיות מזמן אני ומשפחתי עם אבא יוסף הולכים לתת את הכל למען הצלחת הפרויקט, חשוב לחדד שבזכות שיח' לביב התושבים נשארו באדמתם ואת זה כל צעיר וצעירה צריכים להכיר ולדעת".

ד"ר שיח' פאיז עזאם "הרבה ניתן לספר על מורשתו של המנוח שיח' לביב, אני מאוד מעריך ותומך במהלך זה שבא למען איש חשוב בהיסטוריה, עוספיה הייתה הראשונה בהקמת מועצה, חט"ב, רדיו ראשון ועוד, יש חלק מפריטי המורשת שעברו מאוניברסיטת חיפה לבית בני מערוף בעוספיה, ניתן להשתמש בהם לצורך הפרויקט של שיח' לביב ז"ל".

כאיד עבוד חבר ילדות של שיח' חסין "בשנת 1949 הגענו לעוספיה היה הבישוף חכים חברו של שיח' לביב ז"ל, לשניים היתה השפעה ברמה ארצית ואזורית, והשניים היו חברים של המנוח אבא חושי, בזמנו היו ניסיונות להקמת מדינה דרוזית באזור החיץ בין סוריה לישראל בגולן, דאז שיח' לביב עם הבישוף חכים ובתמיכת אבא חושי הדפו את המזימה, אני בתור ילד הייתי עד לדברים".

נכחו בכינוס בעלי עסקים מפורסמים כמו עמאד ופואז תלחמי, השיח' אבו סמי האני אבו רוכןאבו בהיג קנג מסור, יוסף נסראלדין ועוד רבים אחרים.

הסיפור הקשה שעלה בדברים שנאמרו שבשנים שלפני קום המדינה, בזמן הכנופיות הערביות, נשים דרוזיות היו מוכנות למות למען שמירה על כבוד העדה והמשפחה, בעת שהותקפו עי הכנופיות הערביות, הן היו משליכות את עצמן לבארות המים.

 

תגובות

6. הסטוריה חשובה לפני 4 שנים
בלי העבר..לא היה הווה..אחד ממיסדי המדינה..
5. עספיא לפני 4 שנים
אותם סיפורים
4. شحادة ناطور לפני 4 שנים
دالية الكرمل
3. אישה לפני 4 שנים
למה אין תלמידים
2. זוהר לפני 4 שנים
שיך לביב
1. נכדי שייך לביב לפני 4 שנים
מורשת

מומלצים