תומכת לידה: לעבור את ההיריון ביחד

מהרגע שאת יודעת על ההיריון, ועד ללידה, את עוברת מסע ארוך ויוצא דופן, מסע שמאוד כדאי לצעוד בו יחד. תומכת לידה היא אישה מנוסה, אדם שיודע היריון מהו, אישה שעברה היריון, לידה, ומסע משלה, ויודעת לתמוך.

25.02.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תומכת לידה: לעבור את ההיריון ביחד

בלידה שלך נולד לא רק תינוק חדש לעולם. משהו מתרחש בלידה, בתהליך הזה, של יציקת חיים חדשים לעולם הזה, גוף חדש עם רצונות, תחושות, חוויות, אדם קטן שאת אימו.

ניתן לעבור את התהליך הזה של היריון ולידה כמשהו טכני, משהו שקורה תוך כדי שאני עושה את ענייני, או לחילופין, אפשר להיות בו, בתהליך יצירת החיים, להיות מעורבת, לקחת חלק פעיל, ער ומודע לתהליכים המיוחדים הללו שמתרחשים פעמים ספורות ולעיתים רק פעם אחת בחיים. את התמיכה והליווי הער הזה מקבלים על ידי תומכת לידה מקצועית.

מה יכולה לתת לי תומכת לידה?

תומכת לידה מלווה אותך בתוכנית מלאה ורחבה של הכנה ללידה, בה תלמדי:

  1. אנטומיה ופיסיולוגיה – למידה שמאפשרת לך להכיר את הגוף בצורה שלא הכרת עד כה, ברמה ולדעת מה מתרחש בך במהלך לקראת הלידה ובלידה עצמה.
  2. חדר הלידה – הכנה מלאה למפגש עם הסיטואציה הזו, כולל משככי כאבים, התנהלות הלידה, ואפילו הפרטים הקטנים כמו הכנת תיק לחדר לידה ומתי בדיוק לצאת לדרך.
  3. מפגש עם התינוק – יצירת הקרקע המוכנה ביותר לקבל את התינוק שלך לעולם, לייצר קשר ראשוני חזק ובריא לשניכם, בכל מרחב בו תשהו.
  4. הנקה וטיפול בתינוק – בניית הקשר הראשוני והפיסי העמוק כל-כך בין אימא לתינוק – להגיע מוכנה, להבין מה עלול לקרות וכיצד לגשת לזה, וכיצד להיות עם התינוק שלך בצורה שהכי הרמונית לשניכם, לבריאות הקשר אימא - תינוק.

מעבר לידיעה שמישהי שם, מישהי מנוסה ואוהבת, נמצאת שם בשבילי, הרי שתומכת לידה מביאה עימה למרחב ידע מקצועי נרחב ועמוק, ידע שלעיתים כל-כך חסר בעולם המודרני שאנו חיות בו. מעט מאוד נשים כיום חוו מפגשים ראשוניים עם יולדות, חזו בלידות, או ראו את התהליך הזה בצורתו הגולמית. מסיבה זו, למעט מאוד נשים יש את הניסיון הקונקרטי בשטח, את הידע שעבר מדור לדור בין אישה לאישה במשפחות לאורך הדורות. תומכות לידה מקצועיות מביאות את הידע הזה.

תומכת לידה גם כדולה

לקבל ליווי דולה זה לתת לעצמך מתנה אמיתית, לך ולתינוק שלך, ובעצם לכל המשפחה. הדולה מביאה את כל האהבה שלה למרחב הלידה, אהבה אימהית, אהבה נשית, אהבה מקצועית, אהבה לאירוע הזה של נתינת חיים לעולם.

תפקידי הדולה מגוונים, וכמעט לא מוגבלים, שכן הדולה תומכת בלידה על-ידי מתן קשב עז ליולדת ולצרכיה ומענה על הצורך שעולה בכל רגע ורגע – מעיסוי כפות הרגליים והרגעת כאבים, דרך מתן כוס מים ליולדת, ועד למתן הנחיות מדויקות מתוקף ידיעה עמוקה מקצועית ואישית כאחד איתך - היולדת.

 

תגובות

מומלצים