תושב שביקה בסוריה מבקש סיוע לוחמים

שתי הקלטות שממחישות את מצב הכפרים המרוחקים במחוז סויידה והפעם הבאנו את קולו של תושב כפר שביקה בדרום סוריה, בכפר לא נשארו גברים, ובהקלטה נוספת שיח' סגיע מקלד שנפגע מירי של לוחמי דאעש בהודעה לאשתו ברגעיו האחרונים, סרטון

28.07.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תושב שביקה בסוריה מבקש סיוע לוחמים

מאות ההרוגים הדרוזים במחוז סויידה הובאו למנוחות, בהשתתפות אלפים מבני העדה הדרוזית בסוריה, מי שסבל רבות ממה שקרה במרכז סויידה, אלו אותם כפרים מרוחקים בגבול של עיראק ירדן ובמיוחד בכפר שביקה שמחצית הגברים נהרגו ונשים ובנות נחטפו ע"י ארגונים אסלאמיים, כדי לגרום לדרוזים ללחוץ על השלטון הסורי להיענות לדרישות של אותם ארגונים, כל זה מתרחש עם חזרת השלטון הסורי לשלוט באזור הזה אחרי 7 שנים של שקט יחסי.

כפר שביקה, כפר קטן מאוד שנמצא בגבול ההרים עם מדינת עיראק, הכפר מרוחק כ 55 ק"מ מגבול ירדן ישראל, מרוחק ממרכז סויידה כ 50 ק"מ, כל התושבים הם דרוזים החיים מחקלאות בעיקר.

אותו גבר ממשפחת אבו עמאר בהקלטה, מסביר בזעקה שלו לדרוזים שיכולים לשמוע ולהעביר את קולו, שמצב הכפר לא יכול לעמוד עוד במתקפת הכוח הגדול והחמוש בנשק אוטומטי של הארגונים האסלאמיים, לעומת אנשי הכפר שבקושי יש להם במה להילחם, ולהגן על עצמם.

אותו גבר אומר שהם לא מקבלים סיוע כלשהו מהכפרים ושההנהגה הדתית הדרוזית בסויידה לא עונה לדרישתם, כולם נעלמו, תושבי הכפר לא מקבלים שום סיוע מהדרוזים באזורים שם.

בהקלטה הנוספת בסרטון, שומעים את שיח' סגיע מקלד, שנפגע מירי, מקליט בשמו את הבקשה האחרונה שלו לאשתו שתשמור על שאר הילדים ובעיקר מבקש סליחה מכל מי שהוא חייב לו כסף או כל דבר אחר, רגע אחרון בחייו של אדם מאמין.

הקלטה מצמררת.

 

 

זעקת כפר שאבקי הדרוזי בסוריה2018

תגובות

2. בחור לפני 6 שנים
כואב ביותר
1. מוחדון לנצח... לפני 6 שנים
איפה הדגל הדרוזי..?

מומלצים