תכנית לעידוד דרוזים בהייטק וטכנולוגיה

רק 0.2% מהמועסקים בהייטק בישראל הם בני העדה הדרוזית, תכנית חדשה של העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי, בתמיכה ובהשתתפות בכירים במשק הישראלי, שתושק ביום רביעי, תנסה לשנות את המשוואה ולגרום שהצעירים הדרוזים יובילו במקצועות הטכנולוגיים.

05.02.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תכנית לעידוד דרוזים בהייטק וטכנולוגיה

 

מיזם המכון הטכנולוגי להעצמת הצעיר הדרוזי, יחנך בשבוע הבא בדאלית אל כרמל במעמד בכירים בכלכלה הישראלית, ויוביל צעירים וצעירות בני העדה הדרוזית להשתלב באופן מיטבי במקצועות ההיי טק והטכנולוגיה. על פי הנתונים, כמות הדרוזים המשולבים במקצועות אלו נמוך באופן מטריד .

יו"ר העמותה, קופטאן חלבי: "הדרוזים צריכים להוביל לא רק בצבא ועל מדים אלא גם באזרחות ובהיי טק". 

העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי תקיים ביום רביעי הקרוב בדאלית אל כרמל, טקס השקת המכון הטכנולוגי להעצמת הצעיר הדרוזי במעמד שר הכלכלה והתעשייה- חבר הכנסת אלי כהן, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ד"ר אבי שמחון, מנכ"ל בנק ישראל, חזי כאלו, יו"ר הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל  אלי פרנק ונכבדים נוספים.

העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי בראשה עומד קופטאן חלבי, פועלת בשנים האחרונות להעצמת מעמדם של הצעירי העדה הדרוזית בכל הנוגע להענקת שוויון הזדמנויות בהשתלבותם בחברה ושיא פעילותה מגיע עם השקת המכון שימוקם באופן זמני בדלית אל כרמל עד להקמת המבנה הקבע בעוספיא בשנה הבאה.

ההכרזה על הקמת המכון, הינה פועל יוצא מפעילות העמותה בשנים האחרונות במטרה לקדם ולהעצים את החיילים המשוחררים מהעדה הדרוזית ומתוך התפיסה כי על אף העובדה שהחיילים והחיילות תופסים תפקידי מפתח בצבא מספרם כמנהיגי הייטק ומנכ"לי חברות בתעשייה הטכנולוגית כמעט אפסית- כ0.2% בלבד.

"אין שום סיבה שכמו בצבא שם הדרוזים מובילים, הם לא יובילו גם בחברה הישראלית והובלה היום נמצאת בהיי טק ובמקצועות הטכנולוגים", אומר יו"ר העמותה קופטאן חלבי.

התכנית, אליה חברה הלשכה לטכנולוגיות מידע בישראל, כוללת הכשרות טכנולוגיות לקהל הדרוזי ויהווה מוקד לחיילים משוחררים ולנשות העדה במטרה לשלבם במקצועות הללו.

המכון מעניק ליווי מלא לצעירים, הכשרות מלאות וחשיפה לתכנים מהותיים העומדים על סדר היום ויהווה למעשה מקפצה לצעירים שיוכלו להמשיך ולהוות כחוד החנית גם בתעשיית ההייטק והטכנולוגיה בישראל ולא רק בשירותם הצבאי.

רותם אליהו, האמונה על מתווה התכנית ועל ניהול מקצועי של המיזם מטעם ׳העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי': "מיזם הקמת המכון הטכנולוגי להעצמת הצעיר הדרוזי, הינו תולדה של שאיפת העמותה לתת מענה מלא למכלול החסמים והאתגרים העומדים בפני צעירים וצעירות מקרב העדה הדרוזית בהשתלבותם בתעשיית ההייטק והטכנולוגיה. בכדי ליצור שינוי מהותי ולשלב באופן מיטבי צעירים אלו בתעשייה, נדרש ליווי ממושך. אנו מאמינים כי להכשרה של כוח אדם איכותי בתחום, נשים וגברים, יהיו השלכות מרחיקות לכת; הן על איכות חייהם האישיים של צעירים אלו, והן על המשק והתעשייה".


 

תגובות

מומלצים