בית המשפט מחק את תביעת בהיג מנסור

כבוד השופט גדעון גינת בבית המשפט המחוזי בחיפה מחק את העתירה של בהיג מנסור ובסאם לאלא בעניין מעבר ל6 שנתי בחינוך בעוספיה, וגיה למועמדים "שישאירו את השיח החינוכי והבית ספרי מחוץ למערכת הפוליטית".

03.05.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בית המשפט מחק את תביעת בהיג מנסור

הדרמה בבית המשפט המחוזי בחיפה הסתיימה וכך מועצת עוספיה והעומד בראשה יוצאים עם היד על העליונה בנושא החינוך והמעבר לתוכנית שש שנתי, שבעצם התוכנית שמובילה בהרבה ערים בישראל ומצליחה לתת לתלמידים מענה חינוך ומירבי.

וגיה כיוף בתגובה: "אני פונה למועמדים ודורש שישאירו את השיח החינוכי והבית ספרי מחוץ למערכת הפוליטית, כי הילדים הם של כולנו ואני לא ארשה שהדבר הזה יתנהל על גב התלמידים, מי שחפץ להיות ראש מועצה שיחפש לו אלטרנטיבות אחרות, כי את הקדמה בחינוך אני כבר הוכחתי בהישגים ובבניה".

שופט בית משפט מחוזי בחיפה גדעון גינת כתב כי עדיף שכל הגורמים ישבו ויחשבו יחד איך לקדם את חינוך הילדים ומי שנבחר לתפקיד ראש מועצה שימלא את תפקידו עד תום.

בית המשפט מחק את התביעה על הסף.

בדיון נכחו עו"ד חסן עבאדי שייצג את בהיג מנסור, ונציגי ועדי ההורים עו"ד שכיב אבו רוכן, אנס מנסור, אימן והב, בסאם לאלא ואחרים.

את מועצת עוספיה ייצג היועץ המשפטי של המועצה עו"ד אופיר רשף.

פרסום קודם על הפרשה

בהיג מנסור פנה לבית המשפט בבקשה שידון בביטול ההחלטה לעשות שש שנתי במערכת החינוך בעוספיה, כמו שנהוג בבית ספר דתי אלאשראק. בית המשפט בתחילת מאי יצטרך להחליט אם לדון בבקשה או לדחות אותה.
ראש המועצה וגיה כיוף שמחזיק בתיק החינוך בעוספיה אומר "אני לא מגיב לדברים שנאמרים, אבל היות שמדובר בחינוך דבר שהשקעתי בו הרבה מזה ארבע שנים, חינוך הוא ציפור נפשי אז אני מגיב".

וגיה: "חשוב שכולם יבינו, אני פניתי למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב שאמר שחייבים ללכת למכרז, בחט"ב לומדים עד כתה ט ואז עוברים לתיכון זה מה שקורה היום, כל ההצעה של שש שנתי הועדה העליונה קבעה שחט"ב וחטיבה עליונה הם שני בתי ספר שיהיו בהם ניידות של מורים, כך שומרים על רצף חינוך מבלי לאבד חומרים".

וגיה: "בכפר עוספיה מה שיש לנו זה ילדים וצריך להשקיע בהם, מועמד אלטרנטיבי מציע הצעות משלו ע"מ להראות שהוא עושה דברים יותר טובים וחשובים מראש המועצה המכהן, ובא עם ראייה חדה, אבל ההפך הוא הנכון, אותו בהיג, אומר לא לרפורמה בחינוך, ותובע שוגיה צריך לחתום עכשיו על תכנית מתאר ואני רוצה לבשר לאדון בהיג שאני לא חותם על תכנית שבאה להרוס 130 בתים בעוספיה, כשאתה תבוא תחתום, אני לא אחתום על קיר, גם תאגיד בהיג לא רוצה, גם אני לא רוצה תאגיד, אבל אתה בהיג לא רוצה לפחות תפרט".

וגיה: "החינוך צריך להיות קונצנזוס בין כולם ולא מקום לויכוח, אני לא אתן לאף אחד לפגוע בחינוך ולהשתלח בתלמידי רונסון, אלה הילדים שלנו, בכל בתי הספר יש בעיות, להשתלח בתלמידים זו לא גישה חינוכית, לא כך מועמד מתנהג בענייני חינוך".

"לא אתן לתקופת החושך בחינוך לחזור, נתמודד אתך אדון בהיג בבית המשפט".

וגיה: "בתקופה שאני מוביל, עמלתי באופן אישי לקדם את מערכת החינוך, היום יש 4 בתי ספר יסודיים, 2 חט"ב 2 תיכון, ותיכון דתי אלאשראק, לא אתן לשום מועמד לבוא לסכן את האידיליה החינוכית שנבנתה ב9 שנים, לא להפוך הנושא החינוכי לפוליטי, בתי הספר לא נולדו למכרזים נולדו לתלמידים".

שאלה: האם וגיה כיוף מתמודד לראשות המועצה לקדנציה נוספת?

וגיה: "כשאני רואה מי מתמודד, זה דוחף אותי כן להתמודד שוב, כדי לא לתת לאנשים שלא יודעים את הכפר ולא מבינים איך להתמודד עם מוסדות המדינה, אולי בשביל זה אשקול להתמודד".

 

תגובות

15. לדייק לפני 6 שנים
למס 8
14. עספאוי לפני 6 שנים
בהיג כושל ולא מבין בניהול
13. אזרח לפני 6 שנים
תתבישו בהיג ובסאם
12. ב.ח לפני 6 שנים
מר וגיה כיוף
11. כיוף לפני 6 שנים
אלוהים גדול
10. הורים ומחנכים לפני 6 שנים
מינויים פוליטיים..הרסו את החינוך..
9. מפקח לפני 6 שנים
זה לא מהות החינוך...
8. עספיא בלדי לפני 6 שנים
באמת לחוצפה אין גבול
7. כשלון לפני 6 שנים
ניהול
6. תושב לפני 6 שנים
שעור מספר אחד
5. עספאני לפני 6 שנים
אבו אלעמיד אתה גדול
4. מנסורי לפני 6 שנים
עספאוי
3. עספאוי לפני 6 שנים
בסאם מה קרה פעם פור פעם בהיג
2. אלאשראק לפני 6 שנים
אני מאמין באמונה שלימה בך אבו אלעמיד
1. הורה מציאותי לפני 6 שנים
תשובת בית המשפט נבונה

מומלצים