הורים דרוזים "אל תפגעו בילדים שלנו"

ועדי ההורים הדרוזים והצ'רקסים בכרמל ובגליל יוצאים במחאה נגד תשלומי תכנית ניצנים לגנים בכפרים, המצב הסוציו אקונומי של הישובים שהוא לא טוב ומה שגורם לעליה המשמעותית בתשלומים לצהרונים זה הדירוג הגבוה שמציינת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבפועל עשתה טעות בהעלאת הדירוג.

03.11.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הורים דרוזים "אל תפגעו בילדים שלנו"

תמונת ארכיון

 

ועדי ההורים הדרוזים והצ'רקסים שמובילים אנס מנסור, חבר בהנהלת הועד הארצי, תושב עוספיה, ורודי סעד מיאנוח גת ועוד 12 חברים אחרים מהכפרים הדרוזים והצ'רקסים, באים בדרישה לטובת הילדים שנשארים בצהרונים ומאז הדירוג הגבוה של הישובים תשלומי הגנים עלו כפול, מה שלא ניתן למנוע, כי מי שעשה את זה לא לוקח בחשבון את מצב האוכלוסייה המקומית בישובים הדרוזים והצ'רקסים, שמוגדר מהקשים ביותר בכל הערים בישראל לפי נתוני הביטוח הלאומי ולשכות ההוצאה לפועל.

 

 

רודי סעד שמקבל את המנדט להוביל את המאבק בקרוב, יחד עם חברי הועד, יתכנסו בועדת הכנסת לזכויות הילד לדון בסוגיה שמאוד מפריעה להורים צעירים, שצריכים להוציא כספים רבים ממה שאין להם, עד חזרתם הביתה.

 

הועד פועל מזה הרבה שנים ברצף, שומרים על קשר עם ראשי המועצות ומנהלי המחוזות בחינוך בכרמל ובגליל ובעיקר עם בתי הספר השונים בכרמל ובגליל, יש שיתוף פעולה הדוק וקשר יציב.

 

רודי סעד לפורטל הכרמל והצפון: "המאבק שלנו התחיל לאחר שקיבלנו פניה מההורים של הגנים על העלאת תשלום הניצנים, בעבר שילמנו 500 ש"ח, בעקבות העלייה בדירוג הסוציואקונומי מ 3 ל 4, התשלום לגנים עלה ל 3500 ₪. לאחר הפנייה שלנו לראש המועצה הוא ספג 1500 ₪ ועמד התשלום על 2000 ש"ח שזה עדיין יקר עבור ההורים. בעקבות כך פנינו לוועדה המיוחדת  לזכויות הילד בכנסת בבקשה להוצאת תשלומי ההורים מהמשוואה של עליות בדירוג הסוציואקונומי".

 

 


רודי סעד

 

רודי: "פתחנו עצומה בנושא תשלום עבור תוכנית ניצנים לגנים ביאנוח - ג'ת. קישור , כל תושב מהכרמל או מהגליל שמרגיש נפגע, יכול לחתום בעצומה, זה חשוב להגיע חזקים, כי לדרישה שלנו יש בסיס חזק וחשוב".

 

בעצומה ציינו: "אנו הורי ילדי הגנים ביאנוח ג'ת מתנגדים לתשלום כה מופרז עבור תוכנית ניצנים לגני הילדים, התשלום עד השנה הזו עמד על סכום של 500 ש"ח, והשנה הסכום עומד על 2000 ש"ח לאחר שהיה 3500 ש"ח ".

 

"מבקשים להשאיר את הסכום על סך 500 ש"ח כמו שהיה בעבר, המצב הכלכלי השתנה לרעה בכל תקופת הקורונה, וגם ששני בני הזוג עובדים, בקושי יכולים לגמור את החודש, מקווים שהמצב ישתנה והמחיר יחזור ל- 500 ש"ח ".

 

 

עוד בנושא:" הידרדרות במצב הכלכלי בכפר הדרוזי יאנוח גת ".

כסרא סמיע לפי הנתונים העדכניים של הביטוח הלאומי בישראל"

"ירכא רושמת ירידה באחוז החייבים בהוצל"פ"

"בית גאן יותר שכירים פחות מובטלים"

"דאלית אל כרמל תיקים פתוחים בהוצל"פ"

"עוספיה נמצאת במצב כלכלי חמור"

 

באתר פורטל הכרמל ניתן למצוא את כל הנתונים על הישובים הדרוזים בכרמל ובצפון

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים