חשוב שילדים יגעו באדמה

במחוז הצפון פועלות 14 חוות חקלאיות במגזרים דוברי העברית והערבית שבהן התלמידים מתנסים בעבודה בשטח פתוח, בלמידת חקר, בעבודת צוות וכישורי חיים נוספים, בכפרים הדרוזים אין ולו חווה חקלאית אחת.

26.05.2019 מאת: פורטל הכרמל
חשוב שילדים יגעו באדמה

בצפון , לתש''פ : מעצימים מספר התלמידים שיקחו חלק בלמידה ובהתנסות בחוות החקלאיות

 

מנהלת המחוז, ד''ר אורנה שמחון: "במהלך סדרת ביקורים שערכתי לאורך השנה הנוכחית בחוות החקלאיות בצפון התרשמתי מאוד מהפעילויות החינוכיות והייחודיות  שמתקיימות בהן . ניכרים יצירתיות וגיוון במרחבי הלמידה בחוות השונות ומתקיימת למידה חוץ כיתתית במדעי  הטבע, הסביבה והחקלאות שמעודדים למידה משמעותית וחווייתית בתחומי הדעת.

בשנה''ל התש''פ מנהלי החוות ימשיכו להעמיק בפדגוגיה מוטת עתיד, בפעילויות חינוכיות קהילתיות  ורב תרבותיות, לשתף פעולה בבתי הספר בתחום ההכלה וההשתלבות של תלמידים שוני צרכים ולבסס מודעות ואחריות  לקיימות ולאורח חיים בריא ובטוח".

במחוז הצפון פועלות 14 חוות חקלאיות במגזרים דוברי העברית והערבית : כרמיאל , גינתיא- מעלות . קרית שמונה , פל״א-קצרין , , אדמה-מגידו , נהלל , עראבה , סחנין , כפר כנא , טמרה , תבור- שבלי אום אל גנם , עמק הירדן-צמח בראשית , בית שאן , עדן- עמק המעיינות .

 החווה החקלאית במרחב הרשותי, הינה מוסד חינוכי ייחודי ללימוד מדעי טבע, סביבה וחקלאות . היא מקדמת כמה וכמה מטרות ויעדים שבתכנית העבודה המחוזית, מעודדת למידת פליאה משמעותית וחווייתית בתחומי הדעת השונים לתלמידי בתי הספר ומתכתבת עם תלמידים  בכל שכבות הגיל מציין דובר המחוז , דויד גורלי.

בין אלה : קידום למידה משמעותית ואיכותית, הקניית ידע במדעי הטבע בגן הירק, בשטחי הנוי, בבוסתנים, בחממות, בפינות החי, במטעים, במרחב הביו- גז  ועוד.

מיומנויות: התלמידים מתנסים בעבודה  בשטח פתוח, מתנסים בלמידת חקר, בעבודת  צוות וכישורי חיים נוספים, כשהשיא הצגת עבודותיהם ביריד חקר עירוני ומחוזי.

ערכים: שיתוף הקהילה בתוצרת, תרומה לקהילה באמצעות פעילויות הנוגעות לאחריות חברתית, חיים משותפים, הכלה והשתלבות.

פדגוגיה מוטת עתיד והתאמתה ללמידה במאה -21: הלמידה בחווה מזמנת עיסוק בחקלאות אורבנית, טכנולוגיות מתקדמות בהוראת מדעי החקלאות AGROTEK  , שימוש בכלים דיגיטלים לאיסוף נתונים ומעקב אחר תהליכים, ביצוע ניסויים, עבודות חקר, אקוטופ, ביו-חקר ועבודות גמר ברמה של 5 יח"ל.

קהילתיות ורב תרבותיות: לחוות מגיעים תלמידים מתרבויות שונות, דבר המאפשר טיפוח סובלנות וכשירות תרבותית כבסיס לחיים משותפים בחברה רב תרבותית.

החוות מקיימות אירועים קהילתיים המחזקים שיתופי פעולה בין גופים ירוקים, מתנ"סים ומוסדות החינוך של הישוב שלהם, בין  מורים, הורים וקהילה ומחזקים את הרצף החינוכי.הכלה והשתלבות: בחוות משולבים תלמידים שוני צרכים.

החוות מקדמות הכלתם והשתלבותם של תלמידים ברצף החינוכי והלימודי למיצוי הפוטנציאל שלהם ו"ביסוס מודעות, אחריות וקיימות לאורח חיים בריא ובטוח": יעד שמאפשר לבתי הספר לעבוד בשיתוף פעולה עם החווה החקלאית ולפעול להשגת יעד זה.

תיכלול פעילות : בתיה אמסלם , ממונה מחוזית לתחום.

 

תגובות

מומלצים