מגד תאבת בדרך לירח

החללית הישראלית "בראשית" תשוגר לירח הלילה, החלק הדרוזי בשיגור החללית לירח, וסוגיית הויכוח לגבי מיקום הנחיתה של אפולו על הירח, ואם באמת נחתו על הירח, מג'ד:"כדרוזי במיזם ההתרגשות היא גדולה", סרטון.

21.02.2019 מאת: חסין חלבי
מגד תאבת בדרך לירח

 

החללית הישראלית, שאמורה לנחות על הירח, תהפוך את ישראל למדינה הרביעית בעולם שמנחיתה חללית על הירח, אחרי ארה"ב, רוסיה וסין.

החללית, שגובהה כמטר וחצי בלבד וקוטרה כשני מטרים, עם מסה של 600 ק"ג, תשוגר על גבי משגר פלקון 9 של חברת SpaceX מקייפ קנוורל, פלורידה שבארה"ב.מסעה ימשך כחודשיים עד למועד הנחיתה המתוכנן ועם הנחיתה, היא תהיה החללית הקטנה ביותר שתנחת על הירח עד היום.

עם נחיתת החללית הנושאת את דגל ישראל על הירח ב-11 באפריל 2019, היא תחל בביצוע צילומים של אתר הנחיתה וביצוע מדידות של השדה המגנטי. המידע יועבר לחדר הבקרה שבתעשייה האווירית במהלך היומיים שלאחר הנחיתה.

שוחחנו עם, מג'ד ת'אבת, מנכ"ל עמותת המדעים ומנהל מרכז החלל. מהנדס מכונות MBA מנהל עסקים, יזם בתחום ההדפסה תלת ממד, מנהל קהילת מחנכי החלל בצפון, על החלק שלו בפרויקט הנ"ל.

מג'ד: "החללית ״בראשית״ תשוגר מקייפ קנוורל שבארה״ב ביום שישי, 22.2.2019, בשעה 3:45 לפנות בוקר שעון ישראל. מועד הנחיתה הצפוי יהיה ב- 11.4.19, ביום שישי בבוקר אני אמור להיות בחדר הבקרה בתעשייה האווירית, יחד עם כל מתנדבי ועובדי עמותת SpaceIL ".

מג'ד: "נחשפתי ליוזמה של עמותת SpaceIL לפני 6 שנים, מה שעניין אותי המטרות החינוכיות שלה שדומות למטרות שלנו בעמותת המדעים ומרכז החלל בירכא, שהם לעורר השראה בקרב הצעירים ללמוד מדעים והנדסה, בנוסף להנחית חללית ישראלית ראשונה על הירח".

מג'ד: "כדרוזי במיזם ההתרגשות היא גדולה לי ולכל המחנכים של המדעים בארץ, אנחנו שותפים בזה, אני בטוח שכל הרשתות בעולם, יעבירו את השיגור של החללית, בבוקר שישי בשידור חי".

מג'ד: "לעמותת SpaceIL יש שתי מטרות הנדסית וחינוכית, הנדסית לשגר את החללית ולהגיע לירח, והחינוכית להשפיע ולתת השראה לצעירים. אני כמתנדב ואיתי עשרות מתנדבים, במשך שנות הפרויקט, הסתובבנו ונתנו הרצאות לעשרות אלפי תלמידים, כדי שיהיו להם שאיפות להגיע רחוק בתחום המדע וההנדסה".

מג'ד: "המסר שלי לצעירים, לשאוף ללמוד ולהיות סקרנים, אם מדינה כמו ישראל קטנה ויכולה להיות בשורה הראשונה בתחום הזה, אין ספק שזה עוד יביא להרבה התפתחות בארץ והרבה עבודה בתחום המדע".

בראשית תהיה החללית הקטנה ביותר שתנחת על הירח עד היום. גובהה כמטר וחצי בלבד וקוטרה כשני מטרים, עם מסה של 600 ק"ג, החללית תשוגר לירח על גבי משגר מסחרי ענקי: טיל פלקון 9 של חברת SPACEX. אחרי שהחללית תנותק מהמשגר, במרחק 60 אלף קילומטר, היא תתחיל להקיף את כדור הארץ במסלולים אליפטיים ותעבור 6.5 מיליון ק"מ- זהו המסלול הארוך ביותר שנעשה אי פעם לנחיתה על הירח.

ביציאתה למסלול אל הירח, בראשית תגיע למהירות של כ- 36,000 קמ"ש! לשם המחשה מהירות זו גדולה פי 13 ממהירותו המקסימלית של מטוס ה F15- מן הסתם זוהי המערכת הישראלית המהירה ביותר אי פעם. מסעה ימשך כחודשיים עד למועד הנחיתה המתוכנן ועם הנחיתה, היא תהיה החללית הקטנה ביותר שתנחת על הירח עד היום.

החללית נבנתה ותוכנתה כך שתבצע את כל הפעולות בצורה אוטונומית. המפעילים בחדר הבקרה יוכלו לשדר לחללית נתונים ופרמטרים שישולבו בתוכנה האוטונומית לפני כל הפעלה. הפיקוד על החללית יעשה מכדור הארץ מחדר הבקרה שנמצא במפעל חלל של התעשייה האווירית ביהוד. ניתן יהיה להפעיל את כל מערכות החללית מחדר הבקרה, כדי שזו תבצע את טיסתה אל הירח בהתאם לתכנית המשימה. חדר הבקרה יוכל לפקד על החללית גם אחרי שתנחת על פני הירח. החללית תעביר לחדר הבקרה מידע, נתונים ותמונות לכל אורך המשימה.

קישור לשידור חי

 

 

מג'ד תאבת בדרך לירח 2019

תגובות

12. סאם לפני 5 שנים
מג'ד תותח - אדם מקסים ומתנדב ברמות על
11. סלימאן עבאס לפני 5 שנים
מג'ד הנכון, במקום הנכון
10. אדם חביש לפני 5 שנים
מגד ירכא בהצלחה
9. zl לפני 5 שנים
למספר 5
8. עספיא לפני 5 שנים
גאווה
7. מהגליל לפני 5 שנים
פורצי דרך
6. ראמה לפני 5 שנים
מגד כל הכבוד
5. עבד יוסף לפני 5 שנים
ירכא
4. דרוזי לפני 5 שנים
כמה יפה כאן
3. מהגליל לפני 5 שנים
גאווה ישראלית
2. דרוזי לפני 5 שנים
בהצלחה לישראל אבל
1. ד''ר אמין זידאן לפני 5 שנים
עספיא

מומלצים