מורים ערבים מלמדים בבתי ספר יהודים

עד היום היו גופים שתיווכו בין מורים ערבים לבתי ספר דוברי עברית, אך לא היה מי שלקח על עצמו להכשיר אותם לקראת תעסוקה כזו, ד"ר חדאד עומדת בראש התוכנית להשמת סטודנטים ערבים, מורים לעתיד, לעבודה בבתי ספר דוברי עברית.

07.05.2018 מאת: פורטל הכרמל
מורים ערבים מלמדים בבתי ספר יהודים

מתוך הבנה כי מורים ערבים בבתי ספר דוברי עברית הם סוכני השינוי הטובים ביותר, מקיימת השבוע מכללת אורנים, בשיתוף עם מכון מרחבים, כנס רב משתתפים שיעסוק בחשיבות השתלבותם של מורים ערבים בבתי ספר יהודים.

בין הדוברים טרי דוידסון ראש מחלקת הדיפלומטיה הציבורית בשגרירות ארה"ב, אנטוני הינטון היועץ הפוליטי של שגרירות קנדה בישראל, אייל רם סמנכ"ל ומנהל מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך, ד"ר טארק מוראד הממונה על שילוב מורים ערבים במינהל עובדי ההוראה במשרד החינוך, רועי אסף ראש אגף פיתוח חברתי במשרד לשיוויון חברתי, עו"ד מרים כבהא נציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה במשרד העבודה והרווחה, רון סגל יו"ר הנהגת הורים רעננה, איריס קרל מנהלת אורט בן גוריון בעפולה, חוקרים ואנשי חינוך רבים נוספים.

את הכנס ( 10.5) ינחו כמאל אגבריה ממכון מרחבים וד"ר לובנא חדאד ממכללת אורנים. ד"ר חדאד העומדת בראש התוכנית להשמת סטודנטים ערבים, מורים לעתיד, לעבודה בבתי ספר דוברי עברית, עוסקת בתחום זה מידי יום, שכן היא עומדת בראש התוכנית להשמת מורים ערבים בבתי ספר דוברי עברית.

באורנים זיהו כי ישנם סטודנטים דוברי ערבית, החוששים, מסיבות שונות (שפה, תרבות וכו'), ללמד בבתי ספר יהודים, והקורס 'הגברת מוכנות תרבותית' מיועד לסטודנטים ולמורים מהמגזר, בו נילמדים נושאים טכניים ואחרים להכרת בתי ספר דוברי עברית, כגון עונות השנה, חגי ישראל, מעמד המורה בחברה הישראלית ועוד.

עד היום היו גופים שתיווכו בין בוגרים ערבים לבתי ספר דוברי עברית, אך לא היה מי שלקח על עצמו להכשיר את הסטודנטים לקראת תעסוקה כזו.

ד"ר חדאד: "השתלבות מורים ערבים בבית ספר דובר עברית, הינו תהליך חשוב אשר מרחיב את אפשרויות התעסוקה שלהם ומעצים את החיים המשותפים בין שתי החברות. זהו תהליך מורכב הטומן בחובו לא מעט אתגרים, גם ברמה של הפרט וגם ברמה של המערכת. הגברת המודעות התרבותית והגברת הידע אודות המאפיינים הייחודיים של בית ספר דובר עברית כארגון, יחד עם העצמה אישית יכולות להביא את בוגרי המכללה להשתלבות מוצלחת עם השלכות חיוביות על חייהם המקצועיים והפרטיים. מטרות הקורס הן הגברת מודעות הסטודנט למשמעות התרבות בחייו ובחיי אחרים, למידה על הבדלים בין תרבותיים בין החברה הערבית והחברה היהודית וחשיפת הסטודנט לאתגרים וליתרונות הטמונים במפגש בין תרבותי בתוך בית הספר כסביבת עבודה. הלימוד כולל מידע על מועדים, חגים ואירועים בבית ספר דובר עברית, והכרת תרבות העבודה בבית ספר דובר עברית, לצד העצמה אישית.

 

תגובות

מומלצים