עליא איוב חלבי זוכת פרס רקנאטי

המורה והמחנכת עליא חלבי אחת המורות המצליחות והשואפות להגיע רחוק מאוד בחינוך ובעיקר לתת דחיפה לתלמידים להגיע רחוק, עליא לא עוצרת וממשיכה קדימה, זו רק ההתחלה היא מורה למתמטיקה ומלמדת בתכנית אמירים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

08.06.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עליא איוב חלבי זוכת פרס רקנאטי

זו לא פעם ראשונה שאנו פוגשים את המורה עליא חלבי תושבת דאלית אל כרמל בת 31 נשואה + 2, מורה למתמטיקה ומלמדת בתכנית אמירים לתלמידים מחוננים ומצטיינים, מורה מלווה מאמנת לסטודנטים וסטז'רים בהתנסות בהוראה בכלל ובמתמטיקה בפרט בבית ספר יסודי חדשני דאלית אל כרמל.

יחד עם זה עליא מדריכה למתמטיקה ומרום ליווי פדגוגי, ארגוני ואקלים מחוז חיפה וצפון במשרד החינוך ומרצה הבונה ומעבירה השתלמויות למורי המתמטיקה.

עליא בעלת היוזמה בתכנית "תלמידים בונים ומשחקים מתמטיקה" מיזמים מסוג הזה מביאים לפריצות דרך חדשות מכל הבחינות לטובת התלמידים והמערכת חברתית, רגשית וקוגניטיבית, תוך כדי התלמידים יוצרים שינוי מערכתי שמחלחל לתוך המערכת הבית ספרית אשר גורם לשינוי תפיסה פדגוגי ולחשיבה יצירתית, מעבר למה שהכירו עד עכשיו.

עליא:"המיזם שלי תלמידים בונים ומשחקים מתמטיקה, בר יישום ויש לו הדים חיוביים מהשטח, אני רואה את עצמי מובילה אותו ברמה ארצית ולאומית ומשפיעה על מערכת החינוך, בהובלת תפיסה של שינוי פדגוגי ויוזמות חינוכיות המשתקף כמודל יוזמתי שאני מובילה כבר ארבע שנים, הדרך לא קלה ומצפה לקשיים היות ואין במשרד החינוך מסגרת עוטפת ודוחפת יזמים לביצוע יוזמות בפריסה כה גדולה".

עליא איוב חלבי פרסמה פוסט בו כתבה:" לפי דבריו של מהאטמה גנדי " עלינו להיות השינוי שאנו רוצים לראות בעולם." לכן חינוך בשבילי זה להראות לאן להסתכל ולא לומר מה לראות, לחפש רעיוניות בכל מקום ולשאול הרבה שאלות גם כשאין לי תשובה להן, לחשוב בגדול ולהתחיל בקטן, ולהשתדל להיות יצירתיים כל הזמן".

רעיון הפרס למורה היזם עלה בשנת 2004 על ידי איש העסקים ליאון רקנאטי ופרופ’ יעקב קופ, בשעתו ראש מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית.

בשלב השני חברו אליהם סטנלי צ’ייס ז”ל, איש עסקים אמריקאי הידוע בפעילותו בתחום החינוך והחברה בישראל, וכן קרן רש”י, אחת הקרנות הפרטיות המובילות בישראל, הפעילה בתחומי החינוך, הרווחה והבריאות.

בשנת 2006 הוחלט להוסיף על “פרס המורה היזם” את “פרס העובד הסוציאלי היזם”. יוזמי הפרס ושותפיהם רואים במורים ובעובדים הסוציאליים בישראל מפתח לקידום הפרט והקהילה, ומוקירים את היזמות והיצירתיות ככלים שבכוחם להניע מהלכים חדשניים ולהוביל לצמיחה אישית ולפריחה חברתית.

הזוכים בפרס הוכיחו כי באמצעות יצירתיות, פתיחות, יוזמה ומעוף ניתן להעניק לכל אדם באשר הוא, ללא כל הבדל, את התקווה ואת ההזדמנות לחיות בכבוד, ללמוד, להתפתח, להתקדם, לצמוח ולהגשים את עצמו.

עליא:"רקנאטי-קופ-צ'ייס-רשי" היוקרתי למורה היזם לשנת 2018, תחילה החלום נראה בלתי אפשרי אחר כך בלתי סביר ואחר כך בלתי נמנע, בעבודה ובהשקעה רבה, ובאימון של המפקח המקצועי סלימאן סלאמה ביוזמה הצלחתי לפלס את הדרך באמונה ופתיחות, ובהזדמנות זו אני רוצה להודות לו מקרב לב ולכלל המפקחים, המדריכים, המנהלים, הרכזים, המורים, ההורים והתלמידים היקרים, אשר השתתפו במיזם ולכל אלה שיצטרפו בהמשך הדרך, שזה בסוף מתגבש עם החלום דרך היוזמה המגשימה את עצמה".

עליא:"תודה מיוחדת לבעלי היקר עלאא, בנותיי היקרות יארא ולין ולמשפחתי היקרה על התמיכה והסבלנות, תודה ל "רקנאטי-קופ-צ'ייס רשי" על עידוד היזמים ובחירת יוזמתי כאחת מעשרת היוזמות שנבחרו מתוך יותר מ 300 שהוגשו מרחבי הארץ".

פורטל הכרמל מאחל למורה היוזמת עליא איוב חלבי בהצלחה בהמשך הדרך ועד שתכבשי את המטרה הבאה.

 


 

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

תגובות

26. מקסימה לפני 4 שנים
מקסימה
25. וסן חלבי לפני 5 שנים
המורה המוצלחת
24. ליראן ווהבי לפני 5 שנים
למורה החכמה עליה
23. ריאן לפני 5 שנים
למורה עליה היקרה
22. ענן חלבי לפני 5 שנים
למורה עליה היקרה
21. לירן מקלדה לפני 6 שנים
לאחלה מורה
20. karen לפני 6 שנים
....to my teacher alia
19. אסיל חלבי לפני 6 שנים
למורה עליא היקרה
18. שיראז נסר אלדין לפני 6 שנים
למורה המיוחדת
17. שאם בשארה לפני 6 שנים
למורתי המיוחדת עליא
16. מיסאן נטור לפני 6 שנים
למורתי היקרה
15. יסמינה לפני 6 שנים
למורתי עליא המיוחדת
14. סיאן בסיס לפני 6 שנים
למורתי עליא
13. רימין חלבי לפני 6 שנים
למורתי עליא היקרה
12. גדי פרו לפני 6 שנים
למורתי עליא
11. דרין לפני 6 שנים
מורתי היקרה עליא
10. נדין חסון לפני 6 שנים
מורה עליא
9. סהארה זהראלדין לפני 6 שנים
מורה עליא היקרה
8. אמא לתלמידה לפני 6 שנים
אמא לתלמידה שאותה לימדה עליא
7. אלה לפני 6 שנים
גאווה
6. אבא שילדים שלו עליא לימדה אותם לפני 6 שנים
הערכה
5. מהמערכת לפני 6 שנים
מהמערכת
4. חברה לפני 6 שנים
עליא מורה למופת
3. מורה שמכירה לפני 6 שנים
גאוה גדולה לכולנו
2. מהא לפני 6 שנים
כל הכבוד בהצלחה
1. כל הכבוד לפני 6 שנים
כל הכבוד

מומלצים