תוצאות אמת של הבגרויות בתיכונים בדליה ועוספיה

בעקבות עתירת התנועה לחופש המידע נגד משרד החינוך, העביר המשרד לפרסום בפעם הראשונה את ציוני הבגרות של כלל מקצועות הלימוד בכלל בתי הספר בישראל, באיזה מקצוע נכשלו בדליה ועוספיה?

04.01.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תוצאות אמת של הבגרויות בתיכונים בדליה ועוספיה

פחות מ11 נבחנים בבית ספר בחתך המבוקש מן הטעם שבעיבוד על אוכלוסייה מצומצמת, שינוי קטן של מספר מוחלט עשוי לגרום לשינוי גדול בממוצע, דבר שעשוי לגרום להטעיית הציבור.

בדוח המפורסם מוצגים ממוצע ציונים, מספר נבחנים, יחידות לימוד, שנת מחזור סיום, מקצוע, ישוב, שם וסמל המוסד

הטבלה המצורפת מעניקה אפשרות להשוות בין בתי ספר וערים שונות בישראל ביחס לכל המקצועות. זאת בניגוד לפרסומי התמונה החינוכית של משרד החינוך שהעניקה מבט על הזכאות לבגרות וציונים במקצועות בודדים בלבד.

עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע: "פרסום ציוני הבגרות בכל בתי הספר במדינה הוא הישג מדהים לחופש המידע ומערכת החינוך גם יחד. במערכת חינוך ממלכתית להורים ולתלמידים כמעט ואין אוטונומיה ויכולת החלטה שהן עקרונות בסיסיים במדינה דמוקרטית. במצב דברים כזה ציוני הבגרות שפורסמו על בעקבות עתירת התנועה לחופש המידע שיוצגה בהתנדבות ע״י עו״ד גיא דיין וכן ציוני המיצ״ב שפורסמו גם הם בעקבות עתירת התנועה, הם כלי קריטי בידי ציבור ההורים והתלמידים. מידע כזה מסיר באחת את העמימות ומפסיק את השמועות בדבר הישגיהם של בתי הספר והופך את התמונה לברורה ובהירה. אלה הם נתונים שיגבירו את יכולת ההחלטה של ההורים בבחירת החינוך המתאים להם ולילדיהם ויסייעו להם לדרוש מבתי הספר חינוך מיטבי. שיח נוסף המתאפשר בעקבות פרסום הנתונים הוא על חשיבותן והמהות מאחורי בחינות הבגרות. בכל מקרה שקיפות בנתונים היא הכרחית ואין לנו ספק שרק תועיל לחינוך ילדינו."

טבלת ציונים של דאלית אל כרמל  ועוספיה

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

תגובות

3. אבא לפני 6 שנים
מצב עגום ולא טוב
2. سامي לפני 6 שנים
الويل لنا
1. תושבים לפני 6 שנים
דאליה ועוספיא,,,בינוני ומטה,, בחינוך,,,,

מומלצים