תוצאות סקר מפתיעות בהקשר להוראה

לפי סקר שנערך על ידי מכון המחקר 'מאגר מוחות' ארבעה מכל חמישה אנשי חינוך מרוצים מהבחירה שלהם בתחום, רוב מכריע של בוגרי האקדמית גורדון מרוצים מהבחירה שלהם בתחום החינוך, 85% מבוגרי התואר הראשון במכללה השתלבו בתוך זמן קצר במערכת החינוך

05.08.2019 מאת: פורטל הכרמל
תוצאות סקר מפתיעות בהקשר להוראה

 

הנתון המפתיע שהגיע מהסקר שנערך על ידי מכון המחקר 'מאגר מוחות' קשור דווקא בשביעות הרצון של בוגרי המכללה מעבודתם כיום. בעוד שאנו רגילים לשמוע על כך שהעוסקים בתחום ההוראה אינם מרוצים מעבודתם ואף עוזבים את התחום בשנים הראשונות לקריירה, הסקר הנוכחי הראה כי לפחות בכל הקשור לבוגרי גורדון התמונה שונה בתכלית.

82% מהבוגרים הביעו שביעות רצון מעבודתם כיום, ובחלוקה לפי שנת סיום הלימודים (מ-2010 ועד היום) נראה כי המדד עולה ביחס הפוך לשנת הסיום. כלומר, ככל שעברו יותר שנים מסיום הלימודים, כך עלתה שביעות הרצון של בוגר לימודי החינוך וההוראה.

כך עולה מעבודת מחקר ייחודית ומקיפה שנערך בקרב בוגרי האקדמית גורדון לחינוך בחיפה. הסקר נערך על ידי מכון המחקר 'מאגר מוחות' בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ.

מתוך מחויבות למצוינות אקדמית ביקשה הנהלת האקדמית גורדון בחיפה לבצע סקר בוגרים בלתי תלוי על ידי גוף מחקר חיצוני עצמאי כדי לבדוק את עמדות הבוגרים שלה כלפי המכללה וללמוד על דפוסי הקליטה שלהם לעבודה עם סיום התואר, כמו גם על שביעות הרצון שלהם מהלימודים התיאורטיים ומההכשרה המעשית לקראת ההשתלבות במערכת החינוך.

במחקר השתתפו 272 בוגרי תואר ראשון ושני בחינוך של המכללה האקדמית גורדון מתשע השנים האחרונות, שענו על סקר מובנה משולב – טלפוני וממוחשב – במהלך חודש יוני האחרון. 61% מהמשיבים שעוסקים בחינוך עד היום דיווחו על כך שהם מועסקים במשרה מלאה ולמעלה מכך. בין המשיבים האלו נמצא הבדל מובהק בין גברים ונשים, ולפיו גברים נוטים לעבוד בעיקר בתיכונים לאחר סיום לימודיהם, ואילו נשים מועסקות בעיקר בבתי ספר יסודיים.

ממצא מעניין נוסף היה ש-85% אחוזים מבוגרי האקדמית גורדון מצאו עבודה בתחום החינוך וההוראה בטווח קצר ביותר של עד שנה מסיום לימודיהם, 71% התקבלו לעבודה כבר ב-3 חודשים הראשונים לאחר סיום הלימודים. משאלות שביעות הרצון בסקר עלה ש-61% מכלל הבוגרים של האקדמית גורדון ציינו כי הוכשרו היטב לתפקידם בעולם החינוך. בוגרי המסלול לחינוך לגיל הרך ובוגרי מסלול M.Teach. הביעו את שביעות הרצון הגבוהה ביותר מלימודיהם האקדמיים במכללה (4.44 ו-4.5 בהתאמה).

פרופ' יחזקאל טלר, נשיא האקדמית גורדון: "נתוני סקר הבוגרים מחמיאים מאוד ומשקפים את העבודה האקדמית החשובה שעושה המכללה כדי להכין את בוגריה לכניסה לתחום ההוראה, ובמיוחד את הדגש הרב על שיטות הוראה חדשניות ויזמות, תוך שימוש במרחבי למידה חדשניים. כל אלו מסייעים לבוגרים שלנו לרכוש מיומנויות ייחודיות לטובת השתלבות תקינה במערכת החינוך. האקדמית גורדון פיתחה גם מודל ייחודי בשם "עמית אקדמיה", שמכין בצורה אופטימלית את הבוגרים להשתלב בגנים ובבתי הספר בהמשך. אנו נמשיך לעודד חדשנות, יזמות ויצירתיות, הרי שהם המפתח לחינוך של המאה ה-21".

 

תגובות

מומלצים