התכנון בעוספיה לא מתקדם מאות בתים קבלו צווי הריסה

הצווים שחולקו ויחולקו בעוספיה, זה בא בעקבות כך שלא הופקד שום תכנון באזורים הנ"ל מאז 1978, שאף אחד לא יספר לכם אחרת, שניתן לפתור את הבעיה, כל עוד שלא הוגש תכנון חדש, מצד שני המדינה לא אישרה עד היום את הסכם ועדת קלעג'י. לפרטים

19.08.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התכנון בעוספיה לא מתקדם מאות בתים קבלו צווי הריסה

 

הצווים שחולקו הם באזור זוחלוק, בתכנית הם נקראים זיתים ב' שעד היום אין תכנית מוגשת לועדות התכנון, זה החלק השני מעמק הזיתים שאושר ברובו והיום נהנה מכל הזכויות בפיתוח התשתיות והשירותים הכלליים.

השאלה, האם יש תכנית אחת שנותנת פתרונות לאדם אחד בדיור, בפועל מי שבונה זה אנשים שרכשו חצי דונם אין להם מטר אדמה בבעלות שלהם ובעיקר אין להם אופציה ואופק, יש לחלקם ילדים והם כבר הגיעו לגיל 40 ומעלה, אין להם איפה לגור ואין להם איפה להיות ובשביל זה מצאו פתרון ללכת לרכוש קרקע קטנה ולבנות.

חלק מהאנשים שבנו בשטח הזה אומרים בעניין חוק קמיניץ: "מה זה חוק קמיניץ אם הוא נמצא אז מה אנשים יחכו עד שאולי יהיה פתרון, לא ברור מתי, או שהם רוצים שאנשים ילכו יקנו חלקות דיור בכל מני ערים, זה לא מתקבל על הדעת שהדבר הזה ימשיך להיות כך נגד האזרחים, עד היום המדינה לא קידמה שום דבר טוב לבניה בעוספיה".

השאלה למה התכנון לא מתקדם בעוספיה ובמיוחד בעמק הזיתים ב'?, למרות שלפני שנתיים היו המלצות של הועדה הגיאוגרפית של קלעגי, שאישרה להפריש לטובת התכנית בעוספיה 4000 דונם, שעד היום שר הפנים אריה דרעי לא חתם על אישור התכנית, שבעצם מי ששלח ומינה את הועדה הזו הייתה המדינה, כדי לתת פתרונות דיור לכפר, אבל משום מה הדבר לא מתקדם מזה שנתיים ואם השטחים הללו היו נכנסים לשטח המתאר של עוספיה, לא היו מחלקים צווי הריסה היום למאות בתים בחלקים נרחבים בעוספיה.

אם המדינה הייתה מפרישה אדמות לצורך הבניה לדיור לצעירים, הדברים היו מתנהלים אחרת ולא היו היום צעירים רבים מקבלים אגרוף לפנים, בהוצאת צווי הריסה ועצירת העבודה.

בעוספיה יש מאות צווי הריסה נגד בתים ללא היתר בניה וגם בתכנית המתאר אם תוגש ותאושר ישארו עשרות בתים מחוץ לתכנית.

בעיית התכנון והדיור בכפרי הדרוזים בכרמל רק נמצאת בתחילת דרכה והבעיות רק הולכות לפנינו, כי פתרון מידי לא נמצא באופק בשלב זה.

בתאריך 25-5-2018 חשפנו כאן בפורטל הכרמל והצפון את כוונת משרד הפנים לאשר נכונות של הועדה הגיאוגרפית בראשות עמרם קלעג'י, לספח כ- 4000 דונם לשטח עוספיה.

הסיפור הזה של הקמת הועדה שהוביל עמרם קלעג'י, התחיל בתאריך 19-6-2016, דאז שר הפנים ביטל את כל ועדות התכנון להרחבת שטח שיפוט, ובמקומה הקים ועדת עמרם קלעג'י.

התכנון האחרון בעמק הזיתים היה ב 1978, מה נעשה בכל השנים הללו?, למה לא תכננו?.

וגיה כיוף, דאז ראש המועצה, טען בפנינו:"כשאני מביא את תכנון עמק הזיתים ב' ומביא את הכסף וחברי המועצה דוחים את זה ולא רוצים לתכנן, זה מראה על היצירתיות וכושר ההבנה של חברי המועצה".

 

 

עוד בנושא :

המתח סביב תכנית המתאר בעוספיה

הצעה חדשה לתכנון בתכנית חומש חדשה

הסתיימה המחלוקת בין עוספיה ודאלית אל כרמל

הועדה הגיאוגרפית של קלעגי אישרה לעוספיה 4000דונם

ועדת עמרם קלעג'י לקביעת גבולות מבקרת בדליה ועוספיה

מדור מאבק האדמות באתר

 

תגובות

16. עוספיה לפני 4 שנים
כשאין לך מנהיג
15. حلوا عنا يا לפני 4 שנים
قرفناكوا
14. מנסורי לפני 4 שנים
זה לא רק בהיג
13. עיספאויי לפני 4 שנים
עוגמת נפש
12. חוק ותכנון לפני 4 שנים
זאת התוצאה של המועצה הקודמת..
11. وين قلعجي؟؟ לפני 4 שנים
وين قلعجي
10. עספאוי לפני 4 שנים
איפה הדרוזים הישראליים؟
9. מושחתים נמאסתם לפני 4 שנים
רק כסף
8. נמאס לפני 4 שנים
היתרים למושחתים
7. מן הישוב לפני 4 שנים
צביעות חנפנות והתרפסות
6. sami לפני 4 שנים
מה אתם מצפים
5. עספאני לפני 4 שנים
איפה חברת הכנסת הדרוזית הראשונה
4. יוסף לפני 4 שנים
ככה זה כשיש ליצן במועצה
3. אזרח לפני 4 שנים
לא קל לקבל צו הריסה
2. אזרח לפני 4 שנים
פשלה ענקית
1. בובות הביתה לפני 4 שנים
בהיג ומשלב

מומלצים