מודי סעד: "מה שנכון לכפר הדרוזי לא מתאים לאחרים"

ראש מועצת יאנוח גת מודי סעד שבוחן את מסמך משרד המשפטים בעניין הסדרת המקרקעין בתגובה לפורטל הכרמל והצפון:"אני לומד את המסמך של משרד המשפטים, אני שאלתי מי הנציג שלנו בועדה הארצית לתכנון ובנייה והצעתי את עצמי, לגבי הקמת עירייה דתית דרוזית לא יודע מי עומד מאחורי הרעיון".

07.10.2020 מאת: חסין חלבי
מודי סעד: "מה שנכון לכפר הדרוזי לא מתאים לאחרים"

 

השאלות רבות והעיקרית שעולה, האם גם הפעם ילכו על החלטות בעניין המקרקעין מבלי שהמגזר יתייחס בזמן לדברים, כמו מה שקרה בחוק קמיניץ שנפל על הכפרים כרעם ביום בהיר?.

פורטל הכרמל והצפון חושף את מסמך הסרת חסמים בתחום הדיור והמקרקעין בחברה הלא יהודית, מסמך שהוכן ע"י עו"ד ארז קמיניץ המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ועו"ד כרמית יוליס ראש אשכול נדל"ן במשרד המשפטים.

התכנית בחסות: פרח זידאן, תכנון אדריכלי, הדמיות תלת מימדיות, תכנון קונסטרוקציה, טיפול בהיתרי בניה, פיקוח, משרד שעוסק בתחום מעל 20 שנה. המשרד נמצא בבניין גרנד כרמל בדליה.

עובדים כל יום מ 08.30 עד 14.30  ובערב מ 17.30 עד 20.00

המשרד בהנהלת שייך פרח זידאן 048393897 - 0507834154

 

כאשר מעיינים במסמך הסרת חסמים בתחום הדיור והמקרקעין בחברה הלא יהודית, מבינים שכל התכנון הולך להיות על קרקע פרטית שזה מחייב איחוד וחלוקה, המסמך עבר לעיון הרשויות שחלקן הגדול לא קיבל את המסמך בצורה ישירה, מה שהביא אותנו לחקור את העניין, מה עומד אחרי מסמך הטיוטה הזה, יש לציין שהמסמך נלמד גם ע"י שייך מוופק טריף וצוות משרדו.

ראש מועצת יאנוח ג'ת, מודי סעד:"קיבלתי את המסמך לא מזמן ואני לומד אותו, לשמחתי שהוא עדיין בגדר הצעה, במסמך יש הרבה מה לשפר, מאחר שמה שנכון לנו ככפר דרוזי לא נכון למקומות אחרים, לכל אוכלוסייה יש את האופי שלה וצריך לקחת את זה בחשבון".

מודי: "הפריע לי שאני לא יודע מי הנציגים הדרוזים בוועדה, ולדעתי מי שיושב בוועדות התכנון הוא לא מבין את הצרכים של הישוב".

"דיברתי עם ראש מנהל התכנון ושאלתי מי הנציג הדרוזי בוועדות כי זה חשוב מאוד שיהיה אדם שגדל בישוב ומכיר את הצרכים ויודע מה הצורך ויודע לתת המלצות ופתרונות כאשר מקבלים החלטות. אני מציע את עצמי ואשמח להיות הנציג של הכפר יאנוח ג'ת וגם של כל הכפרים הדרוזים בוועדה הארצית לתכנון".

מודי: "לגבי התקציבים בעניין התכנון, לדעתי צריך לפרוט את זה נכון ולרדת לרזולוציה של השטח עצמו כדי לעשות טוב לאנשים, אני בדעה שיש לרדת לשטח ולתת תקציבים לתכנון שאנחנו כמועצות ננהל אותם".

מודי:כפר ג'ת מאושרת שכונת חיילים משוחררים עם 328 יחידות דיור, מה שתוקע את העניין קו הביוב תפן עכו, אז הצעתי לעקוף את זה  ע"מ להתחיל לשווק את המגרשים, יש להגדיל את המט"ש שלנו, וכך ביקשנו מהשר הממונה זאב אלקין ואני מקווה שזה יאושר כדי שמיד נתחיל בשיווק המגרשים. יאנוח וג'ת ישוב אחד מבחינתי, אושרו לנו 150 דונם אזור תעשייה ואנחנו בתנופת עשייה במישורים שונים".

לשאלתנו האם הסכסוך והנתק עם ראשי הרשויות הדרוזיות ממשיך?מודי: "אף פעם לא הייתי מסוכסך עם הפורום של ראשי הרשויות, אני עושה מה שאני מאמין ומה שאני חושב לנכון, היו כאלה שניסו להסיט את זה לכיוון הליכוד שהוא מנחה אותי לפעול, אבל זה לא נכון, אני אדם עצמאי ועצם היותי בליכוד אני יכול לתרום ולנצל את הקשרים שלי לטובת העשייה בישובים".

"יש במה להתגאות ביאנוח ג'ת, אנחנו עשינו שינוי ארגוני במערכת החינוך של שש שנתי, בנינו בניינים, בנינו את החווה החקלאית, עשינו תשתיות, ומשחקיות, אני איש מעשים ולא איש דיבורים".

כשנסינו לברר אם מודי מעורב בהקמת עירייה דתית דרוזית, מודי: "לגבי הקמת עירייה דתית דרוזית לא יודע מי עומד מאחורי הרעיון, המועצה הדתית לא יכולה להיות במעמד של עירייה וצריכה להיות מתוקצבת באופן נפרד".

מודי נהנה משקט פוליטי בכפרו ולשאלה איך הוא עושה את זה, מודי: "ביאנוח ג'ת יש אנרגיות חיוביות, יש פה אהבת חינם, אחווה גיבוש וערבות הדדית בין התושבים, אני גאה בתושבים שלי".

לכל הדברים בסרטון

 

מודי סעד ראש מועצת ינוח גת

תגובות

10. בחורה לפני 4 שנים
מנהיג דרוזי ברמה ארצית
9. מגת לפני 4 שנים
מודי יא מלך
8. דרוזים מציאותיים לפני 4 שנים
סעד לכנסת..דמות ישראלית למופת..
7. מהגליל לפני 4 שנים
האדם הנכון במקום הנכון
6. עאדל לפני 4 שנים
מודי סעד
5. מאגד לפני 4 שנים
דליה
4. מרעי לפני 4 שנים
אוהבים את התנהלות המועצה
3. אשית תכנון לפני 4 שנים
כן למועצות לתכנן
2. ינוחי לפני 4 שנים
כל הכבוד למודי חשיבה נכונה
1. מבין במבינים לפני 4 שנים
סיפורי סבתא

מומלצים