מועצת עוספיה מבקשת להרוס מבנה שנבנה על שטח ציבורי

סוגיית פלישת אזרחים על שטח ציבורי שיועד לצורכי ציבור, מביא את מועצת עוספיה להוביל מהלך אמיץ נגד פולש לשטח ציבורי, במכתב שהגיע לועדת תכנון ובניה רכס הכרמל, מועצת עוספיה מבקשת לסלק ולהרוס מבנה בגוש 11150 חלקה 51 - 52 באזור השכונה המערבית.

07.08.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מועצת עוספיה מבקשת להרוס מבנה שנבנה על שטח ציבורי

 

פורטל הכרמל והצפון חושף את תוכן המכתב שנשלח ליו"ר ועדה מרחבית לתכנון ובניה רכס הכרמל אלוף במיל יוסף מישלב ע"י מהנדס מועצת עוספיה אנג' אחמד חסון בקשה לסילוק הריסה ופינוי מקרה של פלישה לשטח ציבורי בגוש 11150 חלקה 51 - 52. הדרישה לעצור את המשך השימוש הבלתי חוקי ולגרום  להסרתו מהשטח הציבורי.

צוין במכתב:"אבקשך להפעיל את הסמכות החוקית שעומדת בפנינכם בהתבסס על הצווים שהוצאו לרבות לסילוק והריסת המבנים הלא חוקיים".

חשוב לציין שועדת רכס הכרמל היא לא הכתובת לטפל בעבירה שנעשתה וחשוב לדעת ולהכיר הרפורמה בתכנון ובניה מסמנת שזמן עובר הכל עובר מה שאומר יביא את דרישת מועצת עוספיה לדרך ללא מוצא.

במקרה של הקרקע בגוש הזה, הוא שטח מנהל שהוקצה לשטח ציבור לעוספיה, המנהל זה שאמור להרוס ולדרוש מימוש ביצוע וסילוק מהקרקע.

בתחילת השבוע עובדי ועדת התכנון רכס הכרמל חוזרים מחופשת החג ונוכל לראות מה תהיה ההחלטה בעניין המכתב של מועצת עוספיה.

הסיפור הזה כבר נמשך הרבה זמן, עד היום לא פעלו במועצה לסילוק פולשים לשטח הציבורי, יתכן שהפעם בגלל מעורבות הציבור והלחץ שנוצר יוצאת מועצת עוספיה ופועלת נגד אותם פולשים.

חשוב לציין שיש עוד שטחים בשטח שיפוט עוספיה השייכים לציבור ויושבים עליהם אנשים פרטיים.

לא פעם העלינו את הנושא של הבניה הלא חוקית על שטחים ציבוריים, הבניה בוצעה בימי חג בלילה ובזמן שאנשים עסקו בדברים אחרים, הבניה על השטח הלכה והושלמה בדעה שלא יקרה כלום.

בערב יום כיפור 20-9-2018 אותו בניין שנבנה על שטח מינהל הרחיב את הבניה כי זה היה ערב בו אין פיקוח ואין מי שיעצור את הבניה שמתבצעת במקום על חשבון תושבי עוספיה.

לאור תלונה ברכס הכרמל, יו"ר הועדה אלוף במיל' יוסף משלב, עם המפקח הבכיר איהאב כיוף, הגיעו למקום מספר פעמים בחנו את המצב בשטח ומאז לא קרה כלום אולי הפעם עם מכתב המועצה יקרה דבר כל שהוא.

לדברים שפרסמנו בתאריך 22-5-2020 כך משתלטים על חלקות חיילים משוחררים בעוספיה לעיני כל האחראים במועצה וברכס, בעלי אינטרס שבנו וממשיכים לבנות על אדמה ציבורית, למרות צו ההריסה, כבר התייחסנו לסוגיה והבניה וההשתלטות על האדמות ממשיכות, מאות חיילים משוחררים בלי בית בעוספיה ובמקביל עברייניים לקחו את האדמות שלהם, מה תפקידם של האחראים במועצה וברכס?.

לא יתכן במנהל תקין שיקרה מה שקורה באדמות המנהל בעוספיה, איך שנותנים לאנשים כעלי אינטרסים שלא ברור איך הוגדרו, בגלל שיש להם קצת תמיכה, נכנסו לאדמה הציבורית והרימו בניין, לא הסתפקו בזה והמשיכו לבנות בחלקות הציבוריות השכנות. תוספת ועוד תוספת וככה האדמות שמיועדות לחיילים משוחררים נעלמות.

כבר מ 2011 אנו מעלים את הנושא ואך פנינו לראשי הרשויות ולועדת תכנון ובניה רכס הכרמל בנדון, עד יום זה לא נעשה כלום ושום אכיפה לא בוצעה, למרות שהיו תביעות משפטיות נגד אנשים פורעי חוק, הבניה נמשכה.

ציבור התושבים שפועל נגד התופעה, מתקשה להבין איך שקבוצה שהיא לא של תושבים מקומיים במקור יכולים לבוא ולהשתלט על קרקע ציבורית?.

עשרות דונמים בגושים שונים בעוספיה, שהמועצה לא תכננה עליהם, זרים גידרו את השטח, שתלו עצים וחלקם בנו בתים, הרכס הוציא צו מנהלי שלא הרתיע ולא עצר את הבניה והמשך ההשתלטות על השטח הציבורי.

בעבר הלא רחוק העלינו את סוגיית הבניה על השטח הציבורי, בה תושבים מעוספיה, הביאו אותנו ליד בניין בית בני מערוף, לגוש הגדול של 17143 ולחלקה 53 שהיא חלקה גדולה ומעבר לכביש נשארו מספר דונמים, שמישהו החליט לא לתכנן עליהם, זה נמצא בתכנית ע"ד 105, תושבים עשו קירות ושתלו עצים וקבעו מצב שהאדמה הזו שלהם, במילה השתלטו על האדמה.

בנוסף בכניסה המערבית לעוספיה, בתכנית ע.ד 124, שטחים שלמים שניתן לבנות עליהם בתים רבים ומוסדות לכפר, שהחלקות מנוצלות ע"י כל מני אנשים.

 

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

תגובות

10. עלי לפני 4 שנים
רשויות ללא רשות!!
9. דליה לפני 4 שנים
שטחים ציבוריים
8. עדואן לפני 4 שנים
כל הכבוד ,
7. ריאד מרזוק לפני 4 שנים
גוש
6. עיספאוי לפני 4 שנים
צעד מעולה ונכון
5. مواطن לפני 4 שנים
هنا الامتحان
4. עיספאויי לפני 4 שנים
צעד אמיץ בהיג כל הכבוד
3. החוק מעל כלם לפני 4 שנים
להרוס בתים לא חוקיים על שטחים ציבוריים..
2. מהכרמל לפני 4 שנים
מצוין
1. יעקוב לפני 4 שנים
הגיע הזמן

מומלצים