פהמי:"איך מועצה מרשה שתכנית מתאר תהיה למאה שנה"

בעיות התכנון בכפר הדרוזי מדאיגות רבים במיוחד שהתכנון בא על חשבון הקרקע הפרטית, פהמי חלבי תוקף קשות את החלטת מועצת דליה שהלכה עם תכנית לוקה בחסר שמשאירה אחריה שטח אום אלשוקף, פהמי :"ראש המועצה הפך לפקיד משרד הפנים". לדברים

22.10.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פהמי:"איך מועצה מרשה שתכנית מתאר תהיה למאה שנה"

 

פהמי חלבי לשעבר ראש מועצת דאלית אל כרמל ומראשי העמותה להגנה על האדמות בכרמל ובגליל, מתייחס למסמך הסרת החסמים של קמיניץ ולסוגיית התכנון בכפרים ובעיקר לתכניות מתאר כוללנית של דאלית אל כרמל, מספר  356-0327-999, .

פהמי: "חוק קמיניץ היה חוק קשה מאוד והיום מסמך החסמים של קמיניץ שצריך לדעתי ללמוד אותו היטב, כי כל תכנית הולכת להשפיע על החיים של כולנו".

"מאז שסיימתי את תפקידי כראש מועצה עברו כשלושים שנה, והיו מספר ראשי מועצות, לצערי אנחנו מבחינת תפיסה באותו מקום, אחרי שבונים עושים הסדרה, לדעתי יש לעשות שינוי מהותי, בתכנון, צריך לתכנן לעתיד עם סדר עדיפויות. אנחנו עדיין עם חשב מלווה שזה יותר גרוע מועדה קרואה, זה דבר שהופך את ראש המועצה לפקיד משרד הפנים".

פהמי: "ראשי הרשויות במגזר התחילו לתכנן כי זה נכפה עליהם, ב 2014 הוקם צוות 120 ע"י הממשלה, שהגיע לדוח שיש מצוקה אמיתית במגזר בתכנון, כתוצאה מדוח זה נולדה תכנית 959 לדרוזים וניתנו תקציבים לתכנון ובניה, ואז הגיע חוק קמיניץ, אחרי חוק קמיניץ באו לראשי הרשויות ואמרו להם תעשו קו כחול, ותכניסו את מה שאפשר בתוך הקו הזה, לדעתי קו כחול זה דבר לא טוב, הם הפחידו ראשי רשויות או שתתכננו או שנהרוס בתים".

פהמי: "בתור ראש מועצה אם אתה רוצה לתכנן אתה צריך מחלקת הנדסה חזקה, מהנדסים ואדריכלים טובים שיעשו את התכנון, מה קרה בדאלית אל כרמל? יש לנו מהנדסת, אין לי שום דבר נגדה, אבל היא לא יכולה לתכנן ברמה הזו ולנהל מחלקת הנדסה, מה שקרה לדעתי שכל התכנית הזו מי שתכנן אותה זה מנהל התכנון, כל התכנית מטרתה העיקרית לשמור על הפארק, לשים קו כחול שזה בית סוהר, אני תוהה איך מועצה מרשה שהתכנית תהיה למאה שנה, לתכנית הזו אין תאריך יעד, איך יכול להיות שאנחנו נתקע בתכנית הזו להרבה זמן?, קומם אותי כל התכנון הזה ובעיקר אום אלשוקף, לא שמעתי שיש תכנית כזו בכל הארץ למאה שנים".

פהמי: "בזכות העמותה להדנה על האדמות, אחרי מאבק הצלחנו להחזיר כמעט 1000 דונם לחקלאים, בתקופה של ד"ר רמזי היה הסכם עם הפארק וגם בתקופת העירייה, בפועל תכנית המתאר לא הוסיפה אדמה, הם נתנו לנו דרומה ולקחו את אום אלשוקף, שטח שיפוט של דליה היה 9000 דונם, עם אום אלשוקף עשרת אלפים ומשהו, היום יש לנו עשרת אלפים תשע מאות ושבעים דונם, 300-400 דונם תוספת בסך הכל".

"איך יכול להיות שראש מועצה שיש לו בכיס מסמך ועדה גיאוגרפית, מסכים לתכנית זו?, היה צריך להגיד בלי שתכניסו אום אלשוקף לא הולך להפקיד תכנית בשום מקרה. אם היה ראש המועצה רציני לגבי אום אלשוקף, לא היה מסכים להפקדה".

פהמי: "רוב האנשים לא קראו פרוטוקולים ודוחות ושמעו שהתכנית שהופקדה טובה, הממסד רוצה להביא אותנו למצב של בניה רוויה, איך זה יקרה כאשר האדמות פרטיות?, בפועל קשה ליישם את זה, זה מתאים לערים ולא לדאלית אל כרמל. לגבי השכונה שהצבא הולך לבנות בניה רוויה, מי שתכנן את זה זה גורם זר ולא מחלקת ההנדסה של המועצה".

פהמי: "זו פעם ראשונה שיש תכנית כוללנית, זו תכנית סטטוטורית שמה שיקבע כאן תכנית מפורטת לא יכולה לשנות, כאן יקבע הכל, דבר שיקבע את העתיד שלנו ושל ילדינו".

פהמי: "המדינה הפקיעה לנו 75 מהאדמות שלנו והמדינה צריכה לשלם על ההפקעותה האלה".

"ראש מועצה במצב של היום שהתכנית נמצאת בועדה המחוזית אינו יכול להתנגד, הכוח שלו היה לפני ההפקדה ברגע שהתכנית הופקדה היא בסמכות הועדה המחוזית בחיפה".

"בתכנית שהופקדה אום אלשוקף לא נמצאת, יש בעיה, אני פונה לאנשים שכל מי שיש לו בעיה יכול לפנות אליי 0525460460".

פהמי: "אני פונה לראש המועצה רפיק חלבי ואומר תעשה יום עיון שלם עם אנשי מקצוע והתכניות ולהגיד לאן התכנית תביא את הישוב, לתת תשובות לתושבים כי זה ישפיע על כולנו".

 

לדברים בסרטון

 

פהמי חלבי בעניין תכנית המתאר של דליה

תגובות

23. برج المراقبة לפני 3 שנים
للمعقب علي 21
22. للسيد علي المعقب رقم 22 לפני 3 שנים
القطيع ودفاعه المستميت
21. עלי לפני 3 שנים
لنمره ٢٠
20. برج المراقبة לפני 3 שנים
قول الحقيقة واجب
19. אזרח לפני 3 שנים
אין יותר גרוע מראש המועצה הזה קללה שירדה
18. ניטראלי לפני 3 שנים
לכל תושב זכות להביע דעתו.
17. עלי לפני 3 שנים
אמת איש לא אוהב !
16. כרמלי לפני 3 שנים
טובת הכפר קודמת
15. לסמי מספר 6 לפני 3 שנים
לסמי מס 6
14. عادل לפני 3 שנים
البلد الى المجهول
13. האשם לפני 3 שנים
למר פהמי חלבי
12. חלבי זידאני לפני 3 שנים
כל הכבוד פהמי חלבי
11. مواطن לפני 3 שנים
زمن المعجزات
10. חלבי לפני 3 שנים
משפחת חלבי צריכה להעמיד מועמד ראוי ממר טלויזיה ופסבוק
9. חלבי לפני 3 שנים
פהמי צודק בכל מילה
8. מגד לפני 3 שנים
סמי המציאות עגומה
7. حسب תוכנית ال מתאר هي من ٢٠٠٢ לפני 3 שנים
حاميها حراميها
6. סמי לפני 3 שנים
טוחן מים
5. תושב לפני 3 שנים
בושה לך
4. עלי לפני 3 שנים
מותר לפהמי להביע עמדה כמו כולם ..
3. מגד לפני 3 שנים
חכו חכו
2. תושב מודאג לפני 3 שנים
כל הכבוד פהמיי חלבי
1. תושב הכפר לפני 3 שנים
תאכלו את הדיסה שבשלתם

מומלצים