שר האוצר חתם על תיקון קיצור לחיבור לחשמל

מדובר במתווה עפ"י סעיף 157א(ח) לחוק התכנון ובניה שהיה קיים בו נקבע כי צו שר האוצר יינתן רק במקרים חריגים בהם יוזם התכנית הוא גוף ציבורי (מדינה, רשות מקומית או וועדה מקומית) ורק במידה והיא כוללת 50 יחידות דיור לפחות. 

29.12.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שר האוצר חתם על תיקון קיצור לחיבור לחשמל

תמונה להמחשה

שר האוצר משה כחלון, חתם על תיקון שיאפשר את קיצור התהליך לחיבור לחשמל, טלפון ומים טרם מתן היתר בנייה לרבות ביישובי החברה הערבית.

כעת עם תיקון המתווה, הוסרו ממנו המגבלות הן של זהות יוזם התכנית והן של מספר יחידות הדיור הכלולות בה, והצו יכול שיחתם כבר לאחר הפקדת התכנית (ולא רק אחרי הגשת ההתנגדויות). בנוסף נקבע כי תנאי לכל חיבור פרטני יהיה אישור הרשות המאשרת, לאחר התייעצות עם לשכת התכנון המחוזית, כי לא תהיה מניעה לקבלת היתר בניה בשטח לגביו מבוקש החיבור, לרבות מניעה מהתנגדות שהוגשה לתכנית.      
                  
עוד נקבע בתיקון למתווה, כי צו שייחתם ע"י השר יועבר ע"י מינהל התכנון לרשות המקומית הרלבנטית על מנת ליידעה בדבר באופן ישיר.        

שימוש במתווה החדש נעשה לאחרונה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה שהפקידה תכנית ברשות המקומית כפר קרע. התכנית על שטח כ-84 דונם, בחלק הצפון-מערבי של היישוב, מבקשת להסדיר כ-22 מבני מגורים קיימים ובנוסף מוסיפה כ-430 יחידות דיור.

הצו שאושר לאחרונה ע"י שר האוצר יאפשר את חיבורם של מבני המגורים הקיימים לחשמל, טלפון ומים.

תגובות

1. רמי לפני 4 שנים
בלוף של פוליטיקה

מומלצים