אלמונים התעללו עד מוות בגור כלב בעוספיה

לא ברור איך בני אדם יכולים לעולל דבר כזה של התעללות בחיות רחוב, אלמונים עקרו עיניים ושברו רגליים לגור כלב בעוספיה, קבוצת פעילים בכרמל אוהבים חיות ניסו להציל את הגור ללא הצלחה, לרשויות בשני הכפרים אין שום תכנית עתידית והווטרינר עובד בחצי משרה.

08.09.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אלמונים התעללו עד מוות בגור כלב בעוספיה

 

מודעות לחיות עם חיות, לטפל בהם ולדאוג להם שצריך, תרבות ההרג זה דבר בלתי מתקבל על הדעת והדבר הזה בדרך כלל נעשה ע"י קבוצות צעירים ונערים. אירועים מהסוג הזה נרשמו בעבר והמחוקק גזר עונש חמור על מי שנתפס מתעלל בחיות בכל דרך שהיא.

 

קבוצת פעילים בכרמל אוהבים חיות שבה פעילים נבילה עזאם, מהא רוחאנא, אומימה עלו, חוסאם רוחאנא, זינה רוחאנא, לוזאן נסר אלדין, רן דהוד, אדם סרא אלדין, אימאן אבו סעדה, תמר חלבי, רוז ערידי, נרימאן הלון, ראני קיואן, דאוד סעאידה, בשאר חלבי, וסן נסר אלדין, בנוסף לעוד מספר צעירות וצעירים שלוקחים חלק בהאכלה, באזור מוחרקה והחורשות השונות בכרמל.

 

מהא רוחאנא שמובילה את קבוצת פעילים בכרמל אוהבים חיות מספרת לפורטל הכרמל והצפון: "קבלנו דיווח מאישה מבוגרת בעוספיה שהגיע אליה כלב במצב קשה, באותו זמן טיפלנו בכלב שהיה מורעב, מיד ניגשנו אליה לביתה בעוספיה ולא תיארנו לעצמנו שאנחנו הולכות לראות מראה כזה של אלימות נגד גור כלב, ששברו לו את הרגליים ועקרו לו את העיניים, זה פשע מדרגה ראשונה, מיד הפנינו את גור הכלב לטיפול דרך עמותת החיות בבית חולים בחורב בחיפה, לטיפול רפואי ואז פנינו לעמותות לסייע לנו בהצלת הגור ולצערי הכלב לא שרד ומת".

 

חשוב לציין שיש במועצות דליה ועוספיה את הוטרינר סאלח כבהא, שעובד חצי משרה בעוספיה ודליה, סאלח לא מספיק לתת מענה לכל הדברים שיש לטפל בהם בכרמל, גם כאלה הקשורים לפגיעה בחיות, בקושי הוא מספיק לבצע חיסוני כלבת ודברים פשוטים, הוטרינר סאלח כבהא לא מסוגל לבדוק ולתת מענה לעדרים ולולי תרנגולות, אטליזים ועוד, כי אין לו זמן לזה, במיוחד שהוא עובד לבד ויש כל כך הרבה דברים לטפל.

 

בעבר חברי קבוצת פעילים בכרמל אוהבים חיות פנו בבקשות למועצות המקומיות בשני הכפרים, אבל נתקלו בתשובות אין ולא ניתן, ולא הייתה כל כוונה של הרשויות לעזור בזה. בעבר בזמן העירייה הייתה הצעה להיות שותפים עם תחנת ההסגר של חיפה ואז הייתה התנגדות של הרשות וכך הכל נפל והיום לא מתאפשרת הזדמנות כזו.

 

בכפרי הכרמל אין תחנת הסגר, בעבר השתמשו בתחנה של אזרח פרט, שחברי הקבוצה התנגדו לה, בגלל תנאי האחזקה שהיו בתחנה, ומאז הפסיקו להפנות אליו חיות להסגר.

 

היום כדי לחלץ חתולה עם הגורים שלה, או כלב נטוש במצב קשה, צריך לסדר מקום, אוכל, מים וביטחון לחיות ובעיקר מעקב צמוד, כל זה בא על חשבון הבית והחשבון האישי של המתנדבים.

 

לרשויות המקומיות יש תקציב שמויעד לטיפול בעיקור וסירוס כלבים וחתולים, הרשויות לא מבקשות את התקציב הזה ולא פועלות להביא פתרונות למצב הקיים בפועל בכפרים. היום כל מי שמסתובב באזורים המזרחיים לדאלית אל כרמל ובחורשות בעוספיה מבין עד כמה המצב גרוע ולא טוב ולרשויות אין כל עניין בלטפל בזה.

 

עד היום, קבוצת פעילים בכרמל אוהבים חיות, טיפלו בשנה שעברה, והוציאו מעל 1100 כלבים, בחמש השנים האחרונות פעלו לטפל ב6000 כלבים ועוד אלפי חתולי רחוב שהמתנדבים בארגון מטפלים ומעניקים להם אוכל.

 

בינתיים הקבוצה מתעזרת בעמותת החיות וכל מי שיכול לסייע בהצלת חיות ומתחילים להעביר להם לפי ההסכם במחיר מוזל שהכל על חשבון הצעירים והצעירות המתנדבים של הקבוצה.

 

בנוסף נצפה תיעוד לגורי כלבים שתושבים הניחו בשקית וזרקו אותם בחורשות. בכל יום נמצאים חיות במצב קשה שעברו התעללות .

 

בדרך כלל חברי קבוצת פעילים בכרמל אוהבים חיות, מפרסמים פוסטים ובקשות לתרומות ואם חסר הם משלמים מהכיס שלהם. ניתן לתרום לארגון בכרמל אוהבים חיות באמצעות bit בטל מספר 0547880255.

 

התמונות בסרטון קשות לצפיה

 

 

כלבים בעוספיה 2021

תגובות

10. סמי לפני 3 שנים
למה מחזיקים כלבים? מה לנו ולכלבים?
9. עיספיא לפני 3 שנים
ל 7
8. תושבת הגליל לפני 3 שנים
ל-7 מספיק עם השטויות
7. זה אני לפני 3 שנים
תבינו שהמתעללים לא דרוזים
6. אוכלים חיות מדברים על התעללות בחיות לפני 3 שנים
תבדקו את עצמכם
5. אירוניה לפני 3 שנים
אוכלים חיות ונגד התעללות
4. בחורה לפני 3 שנים
זה אנחנו בלי מחשבה ורגש
3. אבן אלבלד לפני 3 שנים
תנו לחיות לחיות
2. תושב לפני 3 שנים
מועצות בלי עתיד
1. שומר חוק לפני 3 שנים
מצלמות אבטחה

מומלצים