מקרה טרגי בעוספיה בת 30 נמצאה ללא רוח חיים

צוותי הצלה רפואיים וצוותי מד"א הגיעו לביתה של אישה בעוספיה, בשנות השלושים לחייה, נשואה ואמא לילדים, שנמצאה ללא רוח חיים, ככל הנראה ממקרה אובדני. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

05.04.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מקרה טרגי בעוספיה בת 30 נמצאה ללא רוח חיים

תמונה להמחשה

 

בשנים האחרונות נרשמת עלייה במקרי ניסיונות ההתאבדות בחברה הדרוזית, מנסים כל הזמן לבדוק את הנסיבות מאותם מקרים.

בישראל מדי שנה כ500 מקרי התאבדות ו כ5000 בני אדם נפצעים ומתאשפזים על רקע פגיעה פיזית בבתי חולים ועוד אלפי בני אדם מדווחים על ניסיונות התאבדות או מחשבות אובדניות.

הגילאים שמנסים לשים קץ לחייהם נעים בין 19-27, רוב בקרב צעירים בגילאים אלה הן נקבות, למרות שאחוז מקרי המוות הוא קטן מאוד, נקבות משתמשות יותר בנטילת כדורים במינון יתר.

מתבגרים נתונים לניסיונות התאבדות, בגלל הרצון למות, או חיפוש הקלה לכאב הנפשי שתוקף חלק מאותם מתבגרים, לפעמים המניע הוא בריחה ממצב בלתי נסבל ע"מ לגרום לאנשים קרובים לסבול, לפעמים מדובר בנקמה, או בניסיון לבדוק אם אותו מתבגר חשוב לסביבה שלו, לפעמים זו קריאה לעזרה, ויש עוד סיבות רבות, כמו גנטיקה למשל שזה עוד לא הוכח במאה אחוז.

האמצעים שמנסים בהם לשים כץ לחיים, נעים מכדורי שינה, ירי, תאונות דרכים, נפילה מגובה, פציעה ועוד.

בחלק מהמקרים הפרעות פסיכיאטריות כמאניה-דיפרסיה שמתחילות בגיל הנעורים, גורמות לחלק מבני הנוער הסובלים מהן להתאבד.

במקרים בודדים הסיבה התעללות מינית או היסטוריה של ניצול פיזי או מיני בילדות, ובמקרים אחרים טראומה כמו מות אדם קרוב, משבר ביחסים עם בני זוג, סכסוכים עם חברים, פרידה, הסתבכות בפלילים, בעיות במקום העבודה, מחלה קשה, קשיים בפתרון בעיות, כישלון בלימודים, נידוי חברתי ועוד.

אם נכנסים לעומק ובודקים למה צעירים רוצים להתאבד, מגלים תמונה לא ברורה של לחץ חברתי, או אהבה נכזבת, חוסר אונים ומשברי זהות.

יש לציין כי, לא כל מחשבה או דיבור על אובדנות מעידים על כך שהנער או הנערה אכן יעשו זאת וגם לא כל פגיעה עצמית משמעותה סכנה אובדנית. יש ילדים ובני נוער שמצהירים על כוונות כאלו כדי להביע מצוקה כלשהי ללא כוונה למות ויש הפוגעים בעצמם באופן חזרתי ללא רצון למות, אך עדיף שגם במקרים אלו מי שיעריך את רמת הסכנה והצורך בטיפול יהיה איש מקצוע עם ניסיון.

ברשויות דרוזיות בהן המערכת קורסת והתקציבים הולכים לתשלומי שכר, במקום לדברים העיקריים שהכסף אמור ללכת אליהם.

על הרשויות מוטלת האחריות לבנות רצף של מענים טיפוליים ולהכשיר אנשי מקצוע ומתנדבים למעגל של "שומרי סף" שיתנו מענה לצעירים וצעירות שהם על סף התאבדות.

אנשים החוששים כי מישהו בסביבתם הקרובה עלול להתאבד, לפנות לגורם מטפל בסביבתם. למוקד ער"ן בטלפון 1201 במטרה לנסות ולמנוע את מעשה ההתאבדות הבא ולהציל חיים.

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים