אחסון במכולות בעולם המסחר הבינלאומי

כל מי שלוקח חלק בעולם המסחר הבינלאומי מכיר בחשיבות של היכולת לשנע מוצרים מכל הסוגים למרחקים גדולים. לשם כך נהוג להשתמש באחסון פריטים במכולות. המכולה היא כלי הקיבול האידיאלי להעברה של סחורות בין מדינות ולכן כה נפוץ השימוש בה.

16.05.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אחסון במכולות בעולם המסחר הבינלאומי

PIXABAY

 

מבחינת הגדרתה, מכולה היא תיבה גדולה ממתכת שמשמשת לאחסון ולשינוע של פריטים ומוצרים. כאשר מבצעים שילוח של סחורות מחו"ל דרך הים, הסחורות מאוחסנות במכולות בזמן המסע. מכולות אלו נפרקות באחד מהנמלים בישראל ובמקרים רבים נשלחות לאחסון, לפחות בשלב הראשון של ההגעה לארץ.

מכולות מיוצרות ב-5 גדלים קבועים (מבחינת האורך שלהן) – 20 רגל, 40 רגל, 45 רגל, 48 רגל ו-53 רגל. רגל אחד מקביל לכ-30.48 ס"מ. המכולות הנפוצות ביותר שנמצאות בשימוש מסחרי בעולם הן באורכי 20 רגל (6.10 מטר) ו-40 רגל (12.20 מטר).

סוחרים שיש להם מוצרים שמגיעים לנמל חיפה, שהוא נמל מרכזי בארץ, משתמשים בדרך כלל בשירותי אחסון מכולות בחיפה. שירותי האחסון מוצעים על ידי כמה חברות גדולות שמתמחות בכך ומחזיקות מחסני ענק. לאחר שהמכולות מאוחסנות, הסחורה שבהן נפרקת, מסומנת ונשלחת להמשך הטיפול בה ברחבי הארץ.  

אחסון במכולות לטווח ארוך

אחסון במכולות נדרש לא רק במקרים של שינוע סחורות, אלא גם במקרים אחרים. אחד המקרים הנפוצים הוא כאשר אנשים מבצעים רילוקיישן לצרכי עבודה ולכן עוברים למדינה אחרת. במקרים אלו, האחסון במכולה יכול לשמש לשליחה לחו"ל של תכולת הבית או לצורך אחסון תכולת הבית לפרק זמן ארוך, עד שיחזרו לארץ.

משפחות שמבצעות מעבר לחו"ל לתקופה ארוכה נזקקות לשירותי האחסון המכולה מאחר וזהו הפתרון היעיל והנוח ביותר לאחסון של תכולת הבית. למרבית האנשים אין מחסן בגודל המתאים הנדרש למטרה זו. כאשר גרים בדירה שכורה ויש צורך לפנות אותה לצורך המעבר לחו"ל, ניתן למצוא חברות שיספקו את שירותי האחסון במכולה לתקופות ארוכות.  

כאשר בוחרים לאחסן את תכולת הבית במכולה, חשוב לארגן את המכולה בצורה מסודרת. בדרך כלל משתמשים לצורך זה במכולות של 20 רגל או 40 רגל, גם כן.

היתרונות של אחסון במכולות

לאחסון במכולות של סחורה יש כמה יתרונות. ראשית, כך מי שמייבא את הסחורה יכול לאחסן אותה בתנאים אופטימליים עד אשר הוא מצליח למכור את הסחורה שיש בה לחנויות שונות או לצרכנים פרטיים. מדובר בפתרון שהוא יעיל יותר מאשר פירוק של המכולה ואחסון של הפריטים שבה במחסנים ברחבי הארץ. כך מצב הסחורה נשמר וניתן למזער את ההוצאות.

הדבר נכון גם לגבי יצואנים. הם יכולים לסדר את הסחורה שלהם כבר מראש במכולה ולהמתין למועד בו הם יכולים לשלח אותה לחו"ל. גם כך נחסכות הוצאות על אחסון של הסחורה במחסנים לפני הייצוא.

אחסון במכולת הוא פתרון מצוין ליבואנים וליצואנים, וגם לכל מי שזקוק לשירותי אחסון בקנה מידה גדול לאורך זמן.

 

תגובות

מומלצים