איך בוחרים עורך דין בעידן האינטרנט?

במידה ואתם זקוקים לשירותיו של עורך דין ואינם יודעים באיזה עורך דין לבחור, נשמח לשתף אתכם במספר טיפים שיעזרו לכם. מוכנים? אנחנו יוצאים לדרך!

06.10.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך בוחרים עורך דין בעידן האינטרנט?

 

טיפ מס' 1 - לבחור עורך דין שיש לו מומחיות בתחום בו עוסקת התביעה שלכם

אתם רוצים להיות בטוחים שאתם בוחרים עורך דין שיש לו ידע מקצועי, ניסיון בתחום וכמו כן כזה שייצג בעבר מקרים דומים למקרה התביעה שלכם. לדוגמה, אם אתם מוכרים את הדירה שלכם, עליכם לפנות למשרד עורכי דין שיש לו מומחיות בנדל"ן ואם נפגעו הזכויות שלכם במקום העבודה, אז עליכם לפנות למשרד עורכי דין שיש לו מומחיות בדיני עבודה. אחד מהמשרדים המובילים בארץ בכל הקשור לטיפול בתביעות דיני עבודה הוא איריס אלמוג משרד עורכי דין.

 

טיפ מס' 2 - מידע על עורך הדין

רצוי להיעזר ברשת האינטרנט ולקרוא מידע על עורך הדין אליו תרצו לפנות. אפשר לקרוא מידע באתר האינטרנט של עורך הדין. כך ניתן ללמוד מהו הניסיון שלו, מהו תחום העיסוק המרכזי (במידה ומדובר על עורך דין שעובד במשרד עורכי דין גדול המטפל בכל מיני תחומים). כמו כן, אפשר גם לגלוש לפורומים מקצועיים ולהיכנס לקבוצות פייסבוק ולשאול לגבי עורך דין מומחה שיתאים לכם.

 

טיפ מס' 3 - איך אפשר לסנן בין עורכי דין שונים?

ניתן לסנן על פי ביצוע של סקר שוק. אפשר להיעזר בלשכת עורכי הדין, באתרים שיש בהם מידע על עורכי דין וכמובן אפשר גם לברר עם המשפחה והחברים. לא מספיק לעשות שיחת טלפון ומומלץ להגיע לפגישת היכרות.

 

טיפ מס' 4 - לבדוק מי יטפל בתיק שלכם

במידה וקבעתם פגישה עם עורך דין מומחה, וודאו מי מטפל בתיק (וזאת במידה ובחרתם משרד שמעסיק מספר עורכי דין). האם עורך דין שהוא מתמחה, עורך דין שותף או עורך דין שכיר.
כאן נציין ונחדד שאין להתפתות ליעדים שנראים לכם לא ראליים. לדוגמה, נניח שעורך הדין מבטיח לכם שסיום התיק יהיה מהיר. לצערנו, יש עורכי דין שיבטיחו ללקוחות הכל ובלבד שאלו בסופו של דבר ישכרו את שירותיו. עליכם לסמוך על התחושה הפנימית שלכם.

 

טיפ מס' 5 - לבדוק אם יש כימיה עם עורך הדין

צריך שתהיה כימיה מעולה עם עורך הדין. יכול להיות שהתרשמתם ממנו ומהידע שלו המופיע באתר האינטרנט אבל בפועל כאשר תגיעו אליו לפגישה, אתם בכלל תגלו שאין איתו כימיה טובה והוא לא משרה עליכם הרגשה טובה וביטחון.

 

טיפ מס' 6 - תשלום שכר טרחה

קחו בחשבון שעורך דין מתחיל יגבה שכר טרחה נמוך משמעותית מעורך דין שהינו ותיק ובעל ניסיון. כאן נחדד ונאמר שכל עורך דין רשאי לבקש את שכר הטרחה על פי ראות עיניו ומשפיעים על כך פרמטרים כמו, ניסיון, מוניטין וכו'. כמו כן, יש תחומים בהם עורך הדין יהיה מוגבל על פי חוק בכל הקשור לאחוזי שכר הטרחה המבוקשים. מומלץ לבדוק את הנושא לעומק.

 

 

תגובות

מומלצים