איך לבחור עדשות מגע?

רק אלו שמרכיבים משקפיים באופן קבוע מבינים את התרומה הרבה של עדשות המגע היומיות לאיכות החיים. אחרי שנים רבות של תלות במשקפיים אפשר יהיה להיפרד מהם בשמחה לטובת טכנולוגיה חדישה שנותנת מענה קוסמטי טוב יותר.

01.10.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לבחור עדשות מגע?

 

את זוג העדשות הראשון שלכם תבחרו בליווי של אופטומטריסט שיבצע גם בדיקת ראיית והתאמה. על העדשות להתאים לאורח החיים, למבנה של העין ולתקציב.

מיליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים בכל יום בעדשות מגע. לאחר תקופת הסתגלות קצרה שימוש בעדשות יהיה כמעט תמיד נוח יותר בהשוואה להרכבת משקפיים. התאמה נכונה בין סוג העדשות לבין לקות הראייה מבטיחה מענה מלא. ניתן לבחור עדשות שמתאימות למצבים של קוצר ראיה, מצבים של קושי בראייה למרחקים רחוקים ומקרים מורכבים של ראייה מעוותת שדורשים צילינדר. שימוש בעדשות אפשרי במהלך פעילות ספורט, טיולים, בילויים ועוד. עדשות המגע (בהשוואה למשקפיים) אינן מתלכלכות, מתכסות באדים, נשברות או מגבילות את שדה הראייה.

מה הכי מתאים לי?

בחירה נכונה תתחיל בהגדרה מדויקת של הצרכים והציפיות. ככל שתספקו פרטים מדויקים יותר על אורח החיים שלכם, כך תצליחו לאתר מהר יותר את העדשות המתאימות ביותר. כך למשל, קיימות עדשות שמתאימות לשהייה ממושכת מול מסכים, עדשות עם רמת לחות גבוהה שמתאימות לחדרים ממוזגים, עדשות שמיועדות לעיניים רגישות או יבשות, עדשות שאפשר להרכיב במשך כל שעות היממה (גם במהלך השינה) ועוד.

האופטומטריסט יידע להציע לכם 3-4 סוגים של עדשות בהתאם למידע שאתם תמסרו לו ועל פי תוצאות בדיקת הראייה. ייתכן ותתבקשו להתנסות בכמה דגמים עד שתמצאו את המוצר שמתאים לכם. ההחלטה הראשונה אותה תקבלו תהיה בחירה בין עדשות מגע יומיות חד פעמיות לבין עדשות מגע קבועות.

כיום, רוב המשתמשים בעדשות בוחרים להשתמש בדגמים החד פעמיים. למטרת התנסות ראשונית בעדשות בחירה בעדשות יומיות אידאלית. העדשות היומיות זולות ונוחות יותר לשימוש כך שלא תתבקשו לשלם סכומים גבוהים כאשר אנכם בטוחים עדיין האם עדשות מגע אכן מתאימות לכם.

עדשות מגע יומיות חד פעמיות

בעבור המשתמשים הקבועים בעדשות מגע העדשות החד יומיות הן מוצר מהפכני. אלו הן עדשות שמיועדות לשימוש חד פעמי כך שאין כל צורך בניקוי, חיטוי או התעסקות עם תמיסות ומכלי אחסון. לאחר כל שימוש של כ-10 שעות העדשות מושלכות אל הפח. נדגיש שמדובר במוצר סטרילי ונוח לשימוש.

העדשות היומיות מתאימות לרוב האנשים ואף מומלצות על ידי אנשי  המקצוע כאופציה בריאה יותר. השימוש החד פעמי מצמצם בצורה משמעותית את הזיהומים שנוצרים עקב שימוש לקוי בעדשות הקבועות.

הדגמים החד פעמיים מומלצים לשימוש קבוע וגם לאלו שמרכיבים בעיקר משקפיים ומעוניינים באלטרנטיבה זולה ונוחה בעבור אירועים מיוחדים או פעילות ספורט. על אף המחיר הזול של העדשות היומיות קיימים דגמים עשויים חומר איכותי (סיליקון הידרוג'ל) שמאפשר העברה תקינה של חמצן אל העין.

על מנת לאפשר שימוש ממושך בעדשות כדאי לבחור במותג מוביל עשוי חומר גלם איכותי עם ריכוז גבוה של מים, רכות וגמישות.

עדשות מגע רב פעמיות

בעבר, איש לא חלם על עדשות יומיות חד פעמיות. עדשות המגע שהחליפו את המשקפיים היו רב פעמיות. אלו הן עדשות שלא משליכים לפח לאחר 8 שעות של שימוש אלא משרים בתוך תמיסת חיטוי עד לשימוש הבא. העדשות נותנות מענה לכל בעיות הראייה פרט למקרים של עיניים רגישות או אלרגיה לחומרי החיטוי בהם משרים את העדשות. המחיר שלה העדשות הרב פעמיות גבוה יותר בהשוואה לעדשות חד פעמיות.

טיפים לשימוש בריא ונכון בעדשות

כאשר אנו מחליטים להחליף את המשקפיים בעדשות מגע אנו נדרשים להקפיד על רמה גבוהה של היגיינה. לפני כל מגע עם העיניים או עם העדשות יש להקפיד לשטוף ידיים היטב עם מים וסבון. את העדשות נרכיב באמצעות כריות האצבעות ללא מגע של הציפורניים. לקראת השימוש הראשון בעדשות כדאי לפנות אל גורם מוסמך לקבלת הדרכה.

בכדי לשמור על בריאות העין נקפיד לרכוש רק עדשות מגע איכותיות. חשוב לוודא שהעדשות מאושרות לשימוש על ידי משרד הבריאות. על משך השימוש בעדשות להתאים להנחיות היצרן. חריגה מזמני ההרכבה עלולה לגרום לזיהומים. עדשות רב פעמיות חשוב להשרות בתמיסה חיטוי מיד כאשר מסירים אותן.

מיד כאשר מופיעים סימנים של דלקת או זיהום בעין מפסיקים את השימוש בעדשה עד לבדיקת רופא. מגע עם מים אינו מומלץ כך שלא נכנס לבריכה או לים עם העדשות.

 

תגובות

מומלצים