איך לבחור רופא שיניים מוצלח?

איך אפשר לדעת באיזה רופא שיניים לבחור על מנת שיטפל בנכס היקר לנו מכל - השיניים שלנו? ובכן, אין ספק שמדובר באחד התחומים הקשים ביותר לפענוח.

28.12.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לבחור רופא שיניים מוצלח?

 

על מנת לעזור לכם במשימה המורכבת והלא פשוטה הזו, אספנו לכם מספר טיפים ועצות זהב. מוכנים? אנחנו יוצאים לדרך!

המלצות, המלצות ועוד המלצות

נסו להתייעץ כמה שרק אפשר עם בני משפחה, חברים ומכרים ונסו לשאול אותם שאלות הקשורות לא רק לאיכות הטיפול ולשביעות הרצון שלהם ממנו, אלא גם שאלות הקשורות ליחס של הרופא, הצוות וכמו כן מהם תנאי המרפאה והאם מדובר על מרפאה מתקדמת עם ציוד חדיש ומתקדם. כאשר אתם מחפשים המלצות, חפשו המלצות על רופא שנמצא באזור מגוריכם. לדוגמה, אם אתם מתגוררים בקריות, חפשו בגוגל דירוג והמלצות על רופא שיניים בקריות.

אל תתפתו לפרסומות

אין צורך לסמוך על פרסום שראיתם. עליכם לברר לעומק מיהו הרופא שעומד מאחורי הפרסום והאם יש לו דירוג גבוה והמלצות.

זמינות

מדובר על פרמטר חשוב מאוד, שרובנו כנראה שלא מתייחסים אליו בכובד ראש. יש לבדוק האם הרופא זמין לכם גם לאחר שהמרפאה נסגרה והאם אפשר לפנות אליו, גם אם מדובר במצב חירום.

חברות בהסתדרות השיניים

רופאי שיניים שהינם חברים בהסתדרות השיניים, נתונים לתקנון אתי מחמיר. התקנון הזה יכול להקטין משמעותית את הסיכון לתרמיות. מעבר לכך, להסתדרות עצמה יש מוסד הקרוי "בית דין חברים". מדובר על מוסד שעוסק בבוררויות. הכוונה היא שאם אתם כמטופלים מרגישים שנעשה לכם נזק, הרי שתוכלו לפנות לאותו המוסד. הדבר כמובן אינו כרוך בשום תשלום מצידכם ואין צורך גם בייצוג של עורך דין.

עזבו אתכם ממבצעים

קחו בחשבון שרופא שיניים שגובה מחירים יקרים, הוא לא בהכרח הרופא הכי מקצוע וטוב שיש. יחד עם זאת, גם מחירים נמוכים או מחירי מבצע לא מעידים על דברים טובים. יכול להיות שהמחירים הנמוכים באים על חשבון איכות החומרים, המעבדה, כוח אדם מצומצם, קיצור משך הטיפול וכו'.

נראות המרפאה

בדקו איך המרפאה נראית. האם היא נקייה ואסתטית, האם יש שימוש בציוד חד פעמי (במידה ויש שימוש בציוד רב פעמי, כדאי להיזהר, שכן הדבר עשוי להזיק לבריאות של המטופלים) וכו'.

רישיון ברפואת שיניים

רוב הרופאים יתלו את התעודות שלהם על הקיר. מעבר לכך, יש גם רופאים שמציגים תעודות של קורסים והשתלמויות שהם עברו. כך תוכלו להתרשם מרופא השיניים ולראות שהוא אכן מקצועי ומנוסה. במידה ולא ראיתם תעודות, תוכלו לשאול לגבי ההכשרה, מספר הרישיון וכו'. כך תבטיחו לעצמכם שאתם תטופלו אצל רופא שיניים טוב לא אצל מתחזה.

מומחיות

כל רופא שיניים יכול לבחור את ההתמחות שלו. בגדול, קיימות 7 התמחויות בהן, כירורגיית פה ולסת, מחלות חניכיים, טיפולי שורש, רפואת שיניים לילדים, שיקום הפה, טיפול בחולים בסיכון גבוה ורפואת שיניים קהילתית. עדיף שלא לקחת סיכונים מיותרים ולבקש מהרופא להראות את רישיון המומחה שלו.

 

תגובות

מומלצים